کد خبر: ۱۵۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱
مدیر کل فرودگاه های استان فارس در گفتگو با شیرازه:

بیش از ۹۵ درصد از تاخیر در پروازها، به دلیل وضعیت بد جوی و مشکل فنی میباشد

کریم آقایی عنوان کرد:بیش از ۹۵ درصد تاخیر های پرواز استان فارس یا تغییرات جوی است یا نقص فنی هواپیما است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، ماجرای تاخیر در پروازهای فرودگاه شیراز داستانی است که تا کنون بارها و بارها از سوی مسافران مطرح شده و هر بار هم مسئولین بی تفاوت از کنار آن گذشته اند.

تاخیرهایی که از ده یا بیست دقیقه شروع میشود و گاه ساعتها ادامه دارد، تا جایی که مسافرین را وادار به واکنش یا پیگیری میکند.

در همین راستا شب گذشته چند نفر از مسافران شیراز به مقصد تهران با ارسال پیام به سامانه مردمی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، خواستار پیگیری تاخیر چند ساعته این پرواز شدند.

پروازی که به استناد پیام های موجود قرار بوده ساعت ۱۵ روز جمعه ۱۱آذر از شیراز به مقصد تهران حرکت کند، با چند مرحله تغییر زمان، عاقبت  در ساعت ۲۱  همان شب شیراز را به مقصد تهران ترک میکند،

جهت اطلاع از دلیل این ماجرا و تاخیرهایی که گاهی ایجاد میشود با مدیر کل فرودگاه های فارس به گفتگو پرداختیم.

غلامرضا کریم آقایی مدیر کل فرودگاه های استان فارس در گفتگو با شیرازه عنوان کرد:بیش از ۹۵ درصد تاخیر های پرواز استان فارس یا تغییرات جوی است یا نقص فنی هواپیما و گرنه هیچ شرکت هواپیمایی دوست ندارد بدقول شود و همواره تلاش دارد پرواز به موقع انجام شود.

وضعیت بد نوشهر(شهر مبدا اولیه پرواز) باعث تاخیر در پرواز شیراز به تهران

وی در خصوص تاخیر چند ساعته پرواز شیراز به تهران در روز ۱۱ آذر ماه، عنوان کرد: پرواز ذکر شده باید از نوشهر به سمت شیراز و سپس به مقصد تهران حرکت میکرد اما به دلیل بدی وضعیت جوی نوشهر موجب ۱۷۴ دقیقه تاخیر شد.

کریم آقایی در پاسخ به این سوال که بیشتر پروازهایی که از فرودگاه شیراز انجام میشود با چقدر تاخیر صورت میگیرد؟ گفت: میانگین تاخیرات پروازها آنچنان  قابل توجه نیست و به حدود ده دقیقه در روز میرسد.

مدیر کل فرودگاه های استان فارس به طور مثال به میانگین تاخیر پروازهای روز گذشته اشاره کرد و افزود: ۴۰ پرواز صورت گرفته که ۴ پرواز با تاخیر همراه بوده است .
 
وی در پاسخ به این سوال شیرازه که به لحاظ فنی، فرسودگی، تعداد ناوگان هوایی و... سیستم هوایی استان فارس را چگونه ارزیابی میکنید؟ اظهار کرد: فرودگاه شیراز اکنون سومین فرودگاه پر تردد کشور می باشد، در نتیجه کلیه شرکت های هواپیمایی که در کشور فعال هستند در استان فارس نیز فعالیت دارند، 

کریم آقایی با اشاره به اینکه ۱۷ شرکت هواپیمایی داخلی و ۶ شرکت هواپیمایی خارجی در استان فارس فعال هستند، افزود: در شیراز به ۲۴ مقصد داخلی و ۱۰ مسیر بین المللی پرواز داریم.

مدیر کل فرودگاه های فارس در پایان تصریح کرد: روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ پرواز به تهران داریم و با توجه به ناوگانی که در کشور وجود دارد برنامه پروازی فرودگاه شیراز قابل  قبول است، همچنین به لحاظ زیرساختی نیز مشکلی نداریم.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان