کد خبر: ۱۵۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در گفتگو با شیرازه:

اقدامات پژوهشی قوی می تواند اشتغال آفرین باشد

کریمی گفت: کارهای پژوهشی و تحقیقی می‌تواند در امر تولید و ایجاد اشتغال به ویژه تولیدی که اشتغال آفرین و دانش بنیان باشد بسیار موثر باشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در حاشیه آئین گشایش نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با بیان اینکه حاصل تلاش یک سال نخبگان استان فارس، محققان و پژوهشگران در این نمایشگاه جمع شده و در معرض دید عموم گذاشته شده است، اظهار کرد: در بازدید از این نمایشگاه یکی از نکات قابل توجه حضور و شرکت جوانانی است که تولید و تحقیقات ارزشمند خود را  در معرض دید عموم قرار داده اند به همین جهت حضور جوانان، نمایشگاه را بسیار پربارتر کرده و مایه افتخار می باشد.

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، امسال سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است، پس  کارهای پژوهشی و تحقیقی می‌تواند در امر تولید و ایجاد اشتغال به ویژه تولیدی که اشتغال آفرین و دانش بنیان باشد بسیار موثر باشد و به همین منظور تولیدی  برای ما اهمیت بیشتری دارد که بر مبنای اصول علمی حرکت کند و بتواند اشتغال لازم ما را ایجاد نماید.

کریمی ادامه داد: نکته قابل توجه دیگر این نمایشگاه این است که تولیدات موجود می تواند به شکل تجاری و انبوه سازی در آید و در برخی موارد نیز به اشتغال آفرینی نیز منجر شده‌اند که این نیز جای بسی خوشحالی و قدردانی از این پژوهشگران جوان دارد.

معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه این شرکت های دانش بنیان و تولیدکنندگان و محققین که در این زمینه فعالیت می کنند باید حمایت شوند تا بتوانند تولیدات خود را به مرحله تجاری سازی برسانند، عنوان کرد: با بیان اینکه اعتبارات پژوهشی استانی برای امور پژوهش‌‌ اصلا پاسخگو نیست، در همین راستا پیگیری‌های لازم انجام شده تا اعتبارات پژوهشی ملی  به کمک این اعتبارات استانی بیاید.

 این مقام مسئول همچنین تاکید کرد: در راستای حمایت از این پژوهشگران، دستگاه ها، سازمان ها تولیدکنندگان و کارآفرینان میتوانند از محصولات این نمایشگاه استفاده کنند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر شخصی در راس استان است که دغدغه اصلی اش موضوعات پژوهشی و نتیجه دادن امر پژوهش است که منجر به تولید و اشتغال شود، اظهار کرد: استاندار فارس اهمیت ویژه ای به موضوعات پژوهشی و تولید دارند، در همین راستا کارگروه پژوهش و فناوری را به صورت فعال در استان راه اندازی کردند که پنج کمیته زیر مجموعه این کارگروه میباشد.
کریمی در ادامه اظهار کرد: این کارگروه در امر مسائل  مهم و اساسی استان برنامه ریزی کرده و موضوعات را به محققین و پژوهشگران انتقال می دهند تا معضلات و مشکلاتی که در استان وجود دارد از طریق پژوهش احصاء و شناسایی شوند و راهکارهای علمی و اساسی برای آنها در نظر گرفته شود. موضوعاتی که در این کارگروه و کمیته ها مورد بررسی قرار می گیرد شامل کم آبی، انرژی، آب، برق، گاز، صرفه جویی در انرژی و... می باشد.

چاهای نفت و گاز فارس نیاز به بازتوانی دارند 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با اشاره به اینکه استان فارس یکی از استان های تولید کننده گاز و نفت است، عنوان کرد: چاهای نفت و گاز فارس نیاز به بازتوانی دارند که در این راستا از موضوعات و تحقیقات پژوهشی استفاده خواهد شد.

موضوع آسیب شناسی اجتماعی مبحث مهم دیگری است که کریمی به آن اشاره کرد و از وجود کمیته ای به این عنوان خبر داد و افزود: همچنین کمیته های آب و محیط ‌زیست، انرژی، تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری و نظام سلامت از دیگر کمیته های مهم زیرمجموعه کارگروه پژوهش و فناوری هستند که موضوعات خوبی درآنها بررسی شده کل اثرات آن را در آینده نزدیک خواهیم دید.
دشمن نمی خواهد پیشرفت کشورمان را ببیند.

 این مقام مسئول  با بیان اینکه در دنیای زورمدار امروز، ما باید خودمان به فکر خودمان باشیم چون دشمنان همه امکانات خود را بسیج کرده‌اند و درصدد هستند که توان، قدرت و صلابت این مملکت را به زانو درآورند، تصریح کرد: در ماه های اخیر دشمنان جنگ ترکیبی راه انداخته اند و فشارهای بسیار شدیدی را وارد می کنند و تلاش دارند تا ما را از راه بزرگی که در پیش گرفته‌ایم باز دارند و مغلوب نمایند چون متوجه شدند کشور ما می‌تواند در زمینه های علمی و پژوهشی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد. 

وی در پایان تاکید کرد: اما با همه تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که دشمنان ایجاد می‌کنند کشورهمچنان مسیر پیشرفت خود را ادامه می‌دهد و بر موفقیت‌های خود می‌افزاید.

انتهای پیام /س
نظرات بینندگان