کد خبر: ۱۵۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۰ دی ۱۴۰۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در گفتگو با شیرازه:

دشمن به انواع مختلف در صدد نا امیدی مردم و چوب لای چرخ گذاشتن اقتصاد ایران است

دشمن که تلاش می کرد به اشکال و ترفند های مختلف مردم را تحریک کرده و به خیابانها بکشاند، پس از اینکه همراهی قابل قبولی از کسبه و بازاریان و کارخانجات ندید در صدد انتقام بر آمد و دست به سناریوی نا امید سازی مردم زد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، همان طور که همگان مطلع هستند اغتشاشات اخیر، در حوزه‌های مختلف، آسیب‌های فراوانی به ويژه در زمینه اقتصادی به جامعه وارد کرد، از بر هم خوردن ثبات اقتصادی تا لطمه به کسب و کارهای خرد که همه موجب شد ماهیت اصلی دشمن بیش از پیش آشکار گردد..

محسن ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس دراین خصوص در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر دشمن در اغتشاشات اخیر برای ضربه زدن به زیرساخت های اقتصادی کشور چه ترفندهایی به کار برد؟ عنوان کرد: متاسفانه وقتی شرایط برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی نامناسب می شود قطعا خوشایند دشمن است و با این اغتشاشات و این شگردی که در راستای نا امن کردن شرایط اقتصادی کشور بویژه حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در پیش گرفت، بدنبال نا امیدی مردم بود.

وی افزود: نا امیدی مردم هم که به عدم اشتغال و رونق اقتصادی برمیگردد، از طرفی وقتی ‌‌‌ما نتوانیم اقتصاد را مدیریت کنیم قطعا نا آرامی هایی پیش می آید در این شرایط با توجه به اتفاقات اخیر یک رسالت به رسالتهایمان اضافه شد و آن هم امید بخشی به سر مایه گذاران  است، چنانچه این اتفاق نیافتد  ما شاهد توسعه اقتصادی نخواهیم بود.

ربانی زاده با بیان اینکه می بایست برای رشد اقتصادی هشت درصدی که پیش بینی کردیم صد و بیست و چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شود، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون از برنامه عقبیم ولازم است از طریق سرمایه گذاران خارج از استان و حتی خارج از کشور جبران مافات کنیم دراین زمینه رایزنی های خوبی انجام دادیم که امیدواریم بتوانیم در ماه های آینده نتیجه اش را شاهد باشیم.

معاون استاندار فارس در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دریا محور، عنوان کرد: با توجه به اینکه استان فارس شرایط ژئوپولیتیکی دارد ما باید برنامه ریزی لازم در استانهای ساحلی بعنوان پشتیبان داشته باشیم، همچنان که در آمایش سرزمین استان فارس به عنوان پشتیبان عسلویه و منطقه انرژی برق معرفی شده باید پشتیبان استان های ساحلی و دریا محور باشیم که در این راستا جلسات خوبی با استانهای همجوار داشتیم که بتوانیم به استان فارس رونق بخشی کنیم.

و اما  در این میان دشمن که تلاش می کرد به اشکال و ترفند های مختلف مردم را تحریک کرده و به خیابانها بکشاند، پس از اینکه همراهی قابل قبولی از کسبه و بازاریان و کارخانجات ندید در صدد انتقام بر آمد.

ربانی زاده در این خصوص و در پاسخ به این سوال که پس ازعدم همراهی مردم دشمن چگونه انتقام گرفت؟ عنوان کرد: بالاخره دشمن به انواع مختلف در صدد نا امیدکردن مردم و چوب لای چرخ گذاشتن اقتصاد این کشوراست چه از طریق نا امید کردن سرمایه گذاران و کسبه محترم چه از راه های دیگر که باعث شود رونق کسب و کار از بین برود.

وی با تاکید بر اینکه ما وظیفه داریم به کسبه،کارخانه ها،بنگاه های اقتصادی کمک کنیم که خللی در تولید واشتغالشان صورت نگیرد، تصریح کرد: ولی این کسبه بعضی از حرفهای شان شنیدنی است باید بشنویم چون قطعا مشکلات و موانعی وجود دارد و این عزیزان با وجود مشکلات نسبت به نظام و انقلاب اعتقاد دارند، همنگونه که دربین این کسبه از خانواده های رزمندگان دفاع مقدس ،خانواده معظم شهدا نیز حضور داشتند، که خدایی نکرده با نظام هیچگونه زاویه و عنادی ندارند اما درگیر اما مشکلات اقتصادی هستند.

معاون استاندار فارس با اشاره به برگزاری کمیته هایی جهت حل مشکلات در استان، اظهار کرد: با تشکیل این کمیته ها سعی داریم که حرفها را بشنویم و در راستای بسته های حقوق دولتی اعم از تامین اجتماعی و امور مالیاتی به گفتگو بپردازیم و مشکلاتی که در عرصه دولتی و تامین امکانات است را حل نماییم.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان