کد خبر: ۱۵۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۸ دی ۱۴۰۱
سرلشکر باقری:

بر ایجاد کارگروه مشترک نظامی ایران و پاکستان مصمم هستیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در تماس تلفنی با ارتشبد ساحر شمشادمیرزا، انتصاب وی را به عنوان ریاست کمیته مشترک فرماندهان ارتش پاکستان تبریک گفت و بر تشکیل کارگروه مشترک نظامی بین دو کشور تاکید کرد.
 به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه،سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در تماس تلفنی با ارتشبد ساحر شمشاد میرزا، انتصاب وی را به عنوان ریاست کمیته مشترک فرماندهان ارتش پاکستان تبریک گفت.

سرلشکر باقری با اشاره به روابط حسنه نیروهای مسلح دوکشور از گذشته تا به حال و روند رو به توسعه همکاری‌های دفاعی و امنیتی به ویژه در ارتقاء تحکیم امنیت مرز مشترک، آمادگی کامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خصوص سرعت بخشیدن به پیشنهاد ژنرال ندیم رضا رئیس سابق کمیته مشترک فرماندهان ارتش پاکستان مبنی بر ایجاد کارگروه مشترک نظامی دو کشور را اعلام کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین دیدارهای متقابل فرماندهان عالی رتبه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی، عملیاتی، امنیتی و فنی فیمابین را نشان از جدیت دو کشور در توسعه همکاری‌ها در چارچوب منافع ملی ارزیابی کرد.

در ادامه ارتشبد ساحر شمشاد میرزا ضمن تشکر از تبریک و حسن توجه سرلشکر باقری، مرز مشترک دو کشور را مرز صلح و دوستی نامید و اعلام کرد جمهوری اسلامی پاکستان همواره حامی منافع جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی و به خصوص در مسئله انرژی هسته‌ای بوده و هیچ مانعی برای گسترش تعامل دوجانبه وجود ندارد.

وی تسریع در فعال شدن کارگروه مشترک نظامی دوکشور را از اولویت‌های ارتش پاکستان دانست و در ادامه از حمایتهای بی دریغ رهبری جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسئله کشمیر قدردانی کرد.

این مقام مسئول در ارتش پاکستان، در پایان درخواست کرد سلام وی را به رهبرمعظم انقلاب، رئیس جمهور و ملت ایران تقدیم نماید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در این گفتگو راه اندازی بازراچه‌های مرزی را گام موثری در تعمیق امنیت مرزهای دوجانبه ارزیابی کرد و در عین حال خواستار افزایش نیروهای مرزبانی ارتش پاکستان شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان از ارتشبد ساحر شمشاد میرزا برای سفر به تهران دعوت کرد.

پایان پیام/224224
نظرات بینندگان