کد خبر: ۱۵۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۹ دی ۱۴۰۱
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با شیرازه:

آمریکا برای حفظ آبرو تلفات عین‌الاسد را اعلام نکرد

سردار حدائق با اشاره به اینکه امریکا برای حفظ آبرو، تلفات و خسارت وارده به پایگاه عین‌الاسد را مخفی کرد، گفت:در این عملیات به دلیل ضربه سنگینی که خورده بود تا چند روز اول به شدت به کسی اجازه ورود نداد.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،سردار محمد رضی حدائق کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار این رسانه با بیان اینکه عملیات عین‌الاسد در سال ۹۸ اتفاق افتاد، گفت: آمریکا عادت کرده بود در هر کاری دخالت کند و کسی هم جرات نمی‌کرد پاسخ او را بدهد، اما در این عملیات اولین باری بود که مورد تهاجم مستقیم از طرف یک کشور به طور رسمی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه عملیات عین‌الاسد به گونه ای انجام شد که آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم نمونه‌اش را تجربه نکرده بود، اظهار کرد: حمله به این پایگاه توسط هیچ کشور دیگری نمی‌توانست انجام شود و تنها عملیاتی بود که توسط کشور ایران صورت گرفت، حتی قدرت های بزرگ دنیا همچون چین و روسیه هم اگر در شرایط ما بودند قطعا نمی‌توانستند چنین عملیاتی را انجام دهند.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: عملیات عین‌الاسد اقدامی بود که نظیرش پیدا نشده هر چند این اقدام پاسخ انتقام نبود بلکه هشدار بود، اما آمریکا باید بداند که انتقام بر جای خود باقیست و کسانی که در ترور حاج قاسم سلیمانی دخیل بودند باید منتظر باشند که در وقت خودش انتقام را می‌گیریم.

سردار حدائق در ادامه بیان کرد: آمریکا در شرایطی قرار دارد که نمی‌تواند وارد نبرد جدی شود همچنین اگر منطقه و کشوری که بخواهد درگیر شود امریکا پاسخ خواهد داد، به قول شهید سلیمانی آمریکا می‌تواند شروع کننده باشد اما در مقابلِ ایران تمام کننده نیست.

وی با بیان اینکه امریکا روحیه و توان جنگ با ایران را ندارد و از لحاظ اقتصادی نمی‌تواند وارد جنگ شود افزود:این کشور قدرت و توان ما را در جنگ هشت ساله تجربه کرد و اگر با ما وارد نبرد می‌شدند هزینه سنگینی را باید پرداخت می‌کردند.ما از این جنگ هشت ساله تجربیات خوبی کسب کردیم و اکنون دیگر آمریکا نمی‌تواند وارد جنگی شود چون قادر نیست آن را مدیریت کند.

سردار حدائق با اشاره به اینکه امریکا برای حفظ آبرو، تلفات و تمام خسارت وارده به پایگاه عین‌الاسد را مخفی کرد، افزود:در عملیات عین‌الاسد ضربه سنگینی را که خورده بود را کنترل کرد و در چند روز اول به شدت به کسی اجازه ورود نداد و وقتی آثار را تخلیه کرد به خبرنگاران اجازه ورود جهت گزارش را داد.

وی در پایان به زمان ورود خبرنگاران به محل عملیات اشاره کرد و افزود:اولین خبرنگارانی که به پایگاه عین‌الاسد ورود پیدا کردند، آمریکایی بودند، آنها موضوع را به گونه ای مطرح کردند که کوچک نباشد، اما تمام موارد را نمایش ندادند..

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان