کد خبر: ۱۵۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۵ دی ۱۴۰۱
عضو مجمع نمایندگان فارس تاکید کرد:

ضرورت اجرایی کردن سند تحول بنیادین در مدارس فارس

عسکری نسبت به اهمیت اجرایی کردن سند تحول بنیادین و افزایش سطح روحیه نشاط و همکاری در بین معلمان و دانش‌آموزان تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی در سومین نشست مشترک مجمع نمایندگان فارس با مسئولان آموزش و پرورش نسبت به اهمیت اجرایی کردن سند تحول بنیادین و افزایش سطح روحیه نشاط و همکاری در بین معلمان و دانش‌آموزان تاکید کرد.

برنامه‌محوری باید به صورت یک فرهنگ مدیریتی در کشور تبیین و اجرا شود

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌محوری باید به صورت یک فرهنگ مدیریتی در کشور تبیین و اجرا شود، عنوان کرد: مدیریت کلان کشور و استان‌ها باید معطوف به برنامه‌ریزی‌های ملی باشد که در این راستا اجرایی کردن تمام ارکان سند تحول بنیادین به عنوان یک راهبرد و سیاست از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
عسکری در ادامه با اشاره به نقش مشارکت جامعه در توسعه نظام تعلیم و تربیت، افزود: محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر توسعه‌یافته آموزشی باید در قالب برنامه‌های عدالت‌محوری به صورت هدفمند و مداوم پیگیری شود که در این زمینه بکارگیری مشارکت‌های اجتماعی می‌تواند در این فرآیند اثرگذار باشد.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس با تاکید بر اهمیت نقش‌آفرینی مجلس در توسعه کمی و کیفی در وزارت آموزش و پرورش، گفت: ایجاد کارنامه موفق برای دولت انقلابی با بکارگیری سیاست‌های هدفمند و تعاملی با مجلس می‌تواند در دستیابی به نتایج مطلوب‌تر راهگشا باشد که در این راستا کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌های متعدد خانه ملت بایستی به صورت مشترک با دستگاه‌های اجرایی نسبت به برنامه‌ریزی‌ در نظام مدیریتی آموزش و پرورش اهتمام جدی داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان فارس در رابطه با اهمیت موضوعات خدماتی و رفاهی در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش، اظهار کرد: افزایش روحیه نشاط و همکاری با تعریف برنامه‌های رفاهی و ارائه خدمات به معلمان و کادر آموزشی و اداری باید به طور ویژه در سیستم مدیریتی آموزش و پرورش تعریف شود تا بتوانیم در دستیابی به اهداف ترسیم شده مدنظر نیز به یک نقطه مطلوبی دست پیدا کنیم.

عسکری در پایان با تاکید بر اینکه فضاسازی در نظام تعلیم و تربیت در راستای پیاده‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌های هدفمند توسعه‌ای کشور خواهد بود، تصریح کرد: ماموریت آموزش و پرورش در جامعه بسیار سنگین و به نوعی سرنوشت‌ساز است و انتظار ما این است که با همدلی و پشتوانه اعتباری مشخص با دولت سیزدهم در بهبود وضعیت موجود گام‌های موثر برداریم.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان