کد خبر: ۱۵۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی:

قطعنامه ضدایرانی اروپا ضمانت اجرایی ندارد

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی گفت: قطعنامه ضدایرانی اروپا نه تنها ضمانت اجرایی ندارد بلکه اقدام مداخله جویانه در امور ایران است.
به‌گزارش خبرنگارگروه سیاسی‌پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،ابراهیم عزیزی‌نماینده مردم زرقان و شیراز در مجلس شورای اسلامی در جمع اصحاب‌رسانه، با اشاره به قطعنامه ضدایرانی اروپا، گفت: این اقدام مداخله‌جویانه در امور ایران بود که در بند ۱۰ و ۱۱ آن سپاه پاسداران اسلامی، که نیروی رسمی جمهوری اسلامی ایران است را سازمان تروریستی معرفی کردند؛ چرایی این عمل دلایل مختلفی دارد اما باید ابتدا اشاره کرد که اقدامات اروپایی‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به همین صورت بوده است.

وی‌ تاکید کرد: اروپایی‌ها از موفقیت‌های ملت ایران عصبانی هستند و به دلیل عدم موفقیت‌هایشان در اتفاقات اخیر در کنار شکست‌های دیگر سعی کردند علیه ایران اقداماتی جدید صورت دهند.

عزیزی‌درباره نقش بحران‌های اروپایی دراقدامات اخیرشان اظهار کرد: مدت‌هاست که دگرگونی‌هایی در سطح بین‌الملل رخ می‌دهد؛ با وجود آنکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هزینه‌های بسیاری برای حضور در غرب آسیا داشتند اما بعد از سال‌ها خروج مفتضحانه‌ای داشتند و معادلاتشان بر هم خورد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی در پایان اظهار کرد: این قطعنامه هیچ ضمانت اجرایی ندارد و هیچ کشوری مجبور به پیروی از آن نیست؛ اگر در دوشنبه آینده اجلاس سران اروپا به تصویب این قانون برسند کاهش روابط بین‌المللی با اروپایی‌ها صورت می‌گیرد و در آن زمان ما پاسخ قاطعانه و شایسته‌ای در این رابطه خواهیم داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان