کد خبر: ۱۵۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خبر داد:

جمع آوری بیش از۵ هزار ۹۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در استان فارس

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، از جمع آوری بیش از۵ هزار و ۹۰۰ انشعاب غیرمجاز برق استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت : انشعابات غیر مجاز و سرقت برق یکی از مشکلات و معضلات صنعت برق است.
به‌گزارش‌خبرنگار گروه اقتصادی‌پایگاه‌تحلیلی‌خبری‌شیرازه،علیرضا اسکندری معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: انشعابات غیر مجاز علاوه برخسارات ناشی از ربایش برق و صدمه به شبکه و تجهیزات عمومی، شرایط غیر ایمنی را نیز ایجاد می‌نماید که طی آن امکان بروز حوادث انسانی افزایش می‌یابد.

وی،ادامه داد: در همین راستا و به منظور رفع شرایط غیر ایمن، صیانت از حقوق عامه، کاهش تلفات و افزایش پایداری شبکه ، از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد۵۹۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در حوزه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس شناسایی و جمع آوری گردیده است که انرژی ذخیره شده ناشی از جمع آوری این انشعابات غیرمجاز در طول سال حدود ۲۹ میلیون کیلو وات ساعت است.

اسکندری افزود: سال گذشته نیز در مجموع۶ هزار و ۶۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز در سطح استان فارس شناسایی و جمع آوری گردید که از این تعداد۶۷۰ مورد منجر به خرید انشعاب برق قانونی شده است.

 معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس‌‌بیان‌کرد:کاهش تلفات برق، جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، بهبود بهره‌برداری شبکه‌های برق و افزایش رضایتمندی مشترکان را از جمله مزایای جمع آوری انشعاب‌های غیرمجاز، عنوان کرد و افزود: مجموعه
 فعالیت‌های انجام گرفته در زمینه کاهش تلفات و پایداری شبکه، موجب گردیده در ۹ ماهه امسال شاهد افزایش ۲۵ درصدی جمع آوری و تبدیل  برق‌های غیر مجاز به مجاز نسبت به مدت مشابه سال قبل باشیم.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت آماده واگذاری انشعابات قانونی و مجاز به مشترکان جدید و رسیدگی به درخواست‌های تامین برق مورد نیاز متقاضیان در بخش‌های مختلف است، گفت: از همه مردم درخواست داریم در صورت مشاهده چنین مواردی، با اطلاع رسانی از طریق شماره تلفن ۱۲۱ و یا اپلیکیشن سامانه برق ایران( برق من) در شناسایی و جمع آوری این انشعابات غیرمجاز همکاری کنند.

انتهای‌پیام/
منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان