کد خبر: ۱۵۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
مصوبات سفر رئیس جمهور روی میز پیگیری‌های «شیرازه»؛

حمایت از بانوان کارآفرین در روستاها از اولویت‌های صندوق کارآفرینی امید است

مدیر صندوق کارآفرینی امید در فارس از اجرای ۲۰ طرح اشتغال‌زایی زود بازده در استان خبر داد و گفت: در این راستا حمایت از بانوان کارآفرین در روستاها جزء اولویت‌های حمایتی این صندوق است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، چندی پیش این رسانه به منظور اطلاع از میزان پیشرفت مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس که در مهرماه سال گذشته انجام شد، به سراغ ادارات، ارگانها و سازمان‌هایی رفت که در جدول مصوبات سفر، تعدادی طرح و پروژه برایشان تعریف شده و هر دستگاه مکلف به پیگیری تا حصول نتیجه بود.

یکی از مواردی که ذیل جدول مذکور عنوان شده بود پرداخت تسهیلات برای اجرای 54 طرح اشتغال‌زایی زود بازده در استان فارس بود که می‌بایست توسط صندوق کارآفرینی امید انجام شود.

اجرای ۲۰ طرح اشتغال‌زایی زودبازده توسط صندوق کارآفرینی امید در فارس

سجاد پارسائیان مدیر صندوق کارآفرینی امید استان فارس ‌درگفتگو با خبرنگار این رسانه در خصوص روند پیشرفت اجرای مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان فارس در سال 1400 با موضوع پرداخت تسهیلات برای اجرای 54 طرح اشتغال‌زایی زود بازده، گفت: از مجموع 54 طرح اشتغال‌زا تعداد 20 طرح به مبلغ 307 میلیارد ریال پرداخت گردیده و 5 طرح دیگر به مبلغ 270 میلیارد ریال در حال تشکیل پرونده و اخذ ضمانت است؛ مابقی طرح ها به دلایلی مانند نداشتن مجوز فعالیت، عدم توانایی آورده نقدی جهت اتمام پروژه و غیره از چرخه تسهیلات خارج شده است.

وی در ادامه افزود:از مصوبات دیگر سفر ریاست محترم جمهور، پرداخت تسهیلات به مبلغ 200 میلیارد ریال جهت نامه تقدیمی به ریاست جمهور محترم بوده است که تاکنون 145 فقره تسهیلات به مبلغ 111.650 میلیارد ریال در قالب اشتغال و 268 فقره تسهیلات به مبلغ 32.950 میلیارد ریال در قالب تسهیلات ضروری و در مجموع 413 فقره تسهیلات به مبلغ 144.600 میلیارد ریال پرداخت گردیده و مابقی درخواست‌ها در حال بررسی و پرداخت است.

پارسائیان با بیان اینکه در راستای به ثمر نشستن صحیح منابع با شناسایی ظرفیتها و فرصتهای استان و تشکیل جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرائی طرف تفاهمنامه، تاکید و تلاش بر آن داشتیم تا منابع صندوق به سمت کسب و کاهایی هدایت گردد که بیشترین تاثیر را در ایجاد اشتغال و توسعه محلی و تکمیل زنجیره‌های تأمین و پوشش حلقه‌های مفقوده تولید را داشته باشد اظهار کرد: با توجه به انعقاد قرادادهای عاملیت با سازمان بهزیستی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت جهاد کشاورزی، و سایر تفاهمنامه‌ها، این صندوق به عنوان موسسه عامل پرداخت کننده تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰،  اقدام نماید.

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان فارس همچنین با بیان اینکه حمایت از طرح‌هایی با موضوعات مختلف از جمله صنایع دستی که از ظرفیت‌های استان بوده بسیار مهم است، تصریح کرد:حمایت از طرح‌هایی با موضوعات تولید محصولات صنایع دستی که از ظرفیتهای استان به شمار می‌رود و همچنین کشت محصولات در محیط کنترل شده که کمک فزاینده‌ای به افزایش بهره‌وری محصول در هر متر مربع شده و باعث حفظ منابع آبی نیز می‌شود در دستور کار قرار گرفت.

پرداخت 225 میلیارد تومان تسهیلات در کلیه سر فصل‌ها

وی در ادامه اضافه کرد:توسعه دامداری‌های صنعتی، توجه به مناطق محروم روستایی، حمایت از بانوان کارآفرین در روستاها جزء اولویتهای حمایتی صندوق کارآفرینی امید در سال 1401 بوده که فعالیت و انجام داده ایم.همچنین در سال 1401 (تا پایان دی ماه) جمعاً تعداد 1584 فقره تسهیلات به مبلغ225 میلیارد تومان در کلیه سرفصل‌ها به متقاضیان پرداخت گردیده که از این تعداد، 1451 فقره تسهیلات به مبلغ 222 میلیارد تومان در زمینه ایجاد، توسعه و تثبیت اشتغال بوده که توانسته زمینه ایجاد و تثبیت اشتغال برای حداقل 1920 نفر را فراهم آورد.

پارسائیان در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه که چه اقدامی در خصوص حمایت از بانوان صورت گرفته؟ بیان کرد:در راستای حمایت از بانوان به منظور افزایش نقش مشارکت‌های اقتصادی و اجتماعی زنان در جامعه و درآمد خانوار و همچنین افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی، تعداد 648 فقره از تسهیلات پرداخت شده در سال 1401 به مبلغ 64 میلیارد تومان با بانوان پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در فارس در ادامه افزود:به منظور حمایت از زندانیان آزاد شده و در قالب انعقاد تفاهمنامه با سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی، نسبت به تشکیل پرونده برای مددجویان معرفی شده از طرف آن سازمان و پرداخت ۴۲ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مبلغ 3 میلیارد و 300 میلیون تومان اقدام شد.

پارسائیان در پایان اظهار کرد:صندوق کارآفرینی امید استان فارس با مشارکت بنیاد برکت، نسبت به تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به متقاضیان معرفی شده از طرف آن سازمان اقدام نمود و تعداد 146 طرح اشتغال‌زا به مبلغ7 میلیارد و 100 میلیون تومان در مناطق محروم روستایی مورد حمایت قرار گرفت که زمینه ایجاد اشتغال برای ۱۷۵ نفر بصورت مستقیم را فراهم آورد.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان