کد خبر: ۱۵۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه بهداشتی به آموزش و پرورش

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه در قالب سرانه‌های بهداشتی به آموزش و پرورش خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» گودرزی،سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: جذب نیروی مراقب سلامت در سال‌های آتی انجام خواهد شد تا از ظرفیت آنها در مدارس بیش از پیش استفاده شود.

وی افزود: با تلاش مراقبین سلامت، در سطح کشور ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سفیر سلامت دانش آموزی در مدارس فعالیت دارند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با آموزش‌های بیشتر همه دانش آموزان به صورت گردشی سفیر سلامت شوند و بازوی توانمند مراقبین سلامت مدارس شوند.

محمدعلی زارعی رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس گفت: در ۵۹ منطقه استان فارس ۴۸۵ مراقب سلامت در مدارس فعالیت دارند.

وی افزود: به نسبت وجود بیش از ۹۵۰ هزار دانش آموز استان، نزدیک به ۸۵۰ نیروی مراقب سلامت کمبود داریم و تلاش می‌شود با همکاری دولت، در کمک به جذب نیروی مراقب سلامت، این کمبود جبران شود.

زارعی عنوان کرد: مراقبین سلامت استان با مشکلاتی از قبیل کمبود امکانات، نبود اتاق بهداشت در مدارس و فراهم نبودن ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان برای مراقبین سلامت و همچنین همسان نبودن ساعت کاری آن‌ها با معلمان روبرو هستند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان