کد خبر: ۱۵۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر استان فارس خبر داد:

راه اندازی قرارگاه عملیات جهادی به منظور بهبود عملکرد گروه‌های جهادگر

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس از راه اندازی قرارگاه عملیات جهادی به منظور بهبود عملکردی گروه‌های جهادگر خبر داد و به ثبت بیش از چهار هزار گروه جهادی در سامانه اطلس اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» اسماعیل قزل سفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس در گفتگو با این رسانه از ثبت بیش از چهار هزار گروه جهادی در استان فارس در سامانه اطلس خبر داد و گفت:برای ساماندهی، تدوین مسیر مشخص گروه‌های جهادی در عرصه‌های خدمت رسانی و محرومیت زدایی و کمک به سیاست گذاری و برنامه‌ریزی برای حرکت جهادی، توانمند‌سازی، ایجاد وحدت و همدلی بین گروه‌های جهادی و بررسی و کمک به رفع مشکلات پیشروی این گروه‌ها قرارگاه عملیات جهادی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این قرارگاه، گروه‌های جهادی را در قالب‌های جغرافیا محور، محله محور و قشری ساماندهی کرده است و در راستای برنامه‌دهی و سیاست‌گذاری بر فعالیت‌های گروه جهادی اقدام به برگزاری رزمایش‌های مختلف می‌کند و در هر رزمایش بخشی از این گروه‌های جهت طبق آن توانمندی‌ها و مهارت‌هایی که دارند در یکی از 12 عرصه خدمت‌رسانی از جمله عمرانی، سلامت، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، علمی، کشاورزی، دامپزشکی و ... فعالیت می‌کنند.

قزل سفلی با بیان اینکه اولین رزمایش جهادی در سال جاری با مشارکت 409 گروه جهادی در ایام نوروز تحت عنوان بهار خدمت اجرا شد،اظهار کرد: در ادامه نیز دو رزمایش بزرگ با عنوان‌های جهادگران فاطمی 1 و 2 در اردیبهشت ماه همزمان با آغاز هفته‌ بسیج سازندگی و در آذرماه همزمان با هفته بسیج برگزار شد که مجموعا بیش از 47 هزار جهادگر مشغول خدمت‌رسانی به ولی نعمتان انقلاب اسلامی شدند.

به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با برگزاری این 3 رزمایش که مورد استقبال گسترده گروه‌های جهادی و آحاد مردم قرار گرفت و با توجه به جمع‌بندی‌هایی که صورت گرفته مقرر شد تا رزمایش‌های خدمت‌رسانی را با محوریت گروه‌های جهادی و به صورت تخصصی و مسئله محور نیز اجرا شود و رزمایش‌های قشری مانند، جهاد تخصصی دامپزشکی، پویش سلیمان خدمت در حوزه سلامت، هنرمندان جهادگر، عهد خدمت دانشجویی و ... نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در طول این رزمایش‌ها 5 هزار برنامه و اردوی جهادی با مشارکت جهادگران خواهر و برادر برپا شد و خدمات مختلف در حوزه بهداشت و درمان، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، آموزشی و تحصیلی و ... ارائه شد.

از کمک مومنانه تا خدمت مومنانه

قزل سفلی در ادامه اضافه کرد: در ایامی که ویروس کرونا به نوعی زندگی همه مردم را تحت تاثیر قرار داده بود بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه " یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد" باعث اقدامات خودجوش مردم برای مقابله با کرونا و کمک به نیازمندان شد و در واقع یک مسابقه خدمت رسانی بوجود آمد و رزمایشی با شعار "کمک مومنانه" شکل گرفت. لذا در استان فارس هم دبیری قرارگاه مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه استان بر عهده بسیج سازندگی فارس قرار گرفت و این قرارگاه در طول این سالها همچنان این نهضت خدمت مومنانه را ادامه داده و بیش از 19 خدمت مختلف به نیازمندان و محرومین ارائه می‌کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس عنوان کرد: خوشبختانه این قرارگاه در سال جاری توانسته با کمک گروه‌های جهادی، خیرین و اقشار مختلف بسیج اقدام و با رویکرد خدمت مومنانه به جای کمک مومنانه فعالیت کند. اجرای طرح "نذر رهایی" یکی از این نمونه‌هاست که باعث شد این قرارگاه در آزادسازی 650 زندانی مالی جرائم غیر عمد مشارکت داشته باشد همچنین با اجرای برنامه‌های متعدد "نذر خون" نیز باعث اهداء خون 47199 جهادگر به بیماران نیازمند شد.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان