کد خبر: ۱۵۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۷ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
وصیت نامه دانش آموز شهید حسین کاوه:

شهادتم فقط براى رضاى تو و در راه تو باشد

بارالهى عاجزانه از تو تقاضا دارم كه قرار دهى مرگم را همچون محمد كه لااقل در صحراى محشر پيش امامان و پيامبر گرامى اسلام سرافكنده نباشم و قبول نمايى اين هديه ناقابلم را و از تو مي‌خواهم كه شهيد شوم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، شهید حسین کاوه در 17/1/1348 به دنیا آمد و چون مصادف با ایام محرم بود نامش را حسین گذاشتند . او در کودکی بسیار باهوش  و دارای زیبایی و ظرافت خاصی بود . دوران تحصیلات  ابتدایی را در مدرسه انوشیروان دادگر واقع در خیابان وصال سپری کرد که مصادف با ایام انقلاب  بود .در آن دوران مشغول فراگیری قرآن گردید و مکبر و اذان گوی مسجد گشتکاران واقع در خیابان فخر آباد گردید.

بعد از پیروزی انقلاب به محله شاهیجانی که امروز معروف به بلوار فضیلت است مستقر شدند و دوران راهنمایی را در مدرسه شهید یگانی کوی آزادگان مشغول به تحصیل شد. در این دوران عشق رفتن به جبهه در دل پیدا کرد و دوران راهنمایی را به پایان رساند و بعد تحصیل بالاتر یعنی نظری را شروع کرد که در هنرستان شهید بهشتی خیابان ارم مشغول به تحصیل در رشته صنایع  فلزی گردید.

سال سوم هنرستان بود که دیگر طاقت نیاورد با نوشتن نامه با اجازه گرفتن از مادر و پدر در تاریخ 17/1/1365 عازم  دوره آموزشی نظامی بسیج شد و در پادگان شهید دستغیب جهرم مشغول آموزش نظامی گردید و بعد از آموزش به اهواز رفت همراه گروه بسیج و در منطقه کخوند مشغول  آموزش گردید و تخریب مین در زیر آب را انتخاب کرد و در گردان لشکر 19 فجر  مشغول به خدمت شد، مدت 10 ماه در جبهه بود که در عملیات کربلای 4 و 5 شرکت کرد.

عاقبت در کربلای 5 هنگام باز کردن محور جهت عبور رزمندگان در دریاچه ماهی به علت اصابت گلوله به سینه‌اش در تاریخ  19/10/1365 به فیض شهادت نائل گردید. مزار این شهید گرانقدر در دالرحمه شیراز می‌باشد .

بخشی از وصیت نامه شهید کاوه؛

بسم الله الرحمن الرحيم

 انالله و انا اليه راجعون
بنام خدا خدايى كه بهترين خريدار جان انسانهاست.

بنام خدايى كه آفريد انسان را دراين جهان براى آزمايشى بزرگ و دراين دنيا توشه‌اى برچيد براى جهان آخرت و معامله كند با خدا با ارزش‌ترين چيزهايش را و چه خوش بر حال آنان كه با ارزشترين چيزشان را كه همان جانشان
مى‌باشد به خدا و در راه خدا هديه كردند كه در مقابل اين جان بهشت را دريافت كند.

با سلام به حضرت بقيه‌الله اعظم و با سلام بر نايب برحقش حضرت امام خمينى و با سلام بر ارواح جميع شهدا و خانواده محترم شهدا و با سلام بر امت شهيد پرور اسلامى ايران و با سلام بر دولت جمهورى اسلامى ايران.

بارالهى عاجزانه از تو تقاضا دارم كه قرار دهى مرگم را همچون محمد كه لااقل در صحراى محشر پيش امامان و پيامبر گرامى اسلام سرافكنده نباشم و قبول نمايى اين هديه ناقابلم را و از تو مي‌خواهم كه شهيد شوم ، و شهادتم فقط براى رضاى تو و در راه تو باشد.

 و اى خداى مهربان و بخشنده از تو مي‌خواهم كه در روز قيامت شفيع مرا آقا ابا عبدالله قرار دهى و همانطور كه در زيارت عاشورا مى خوانيم : اللهم الرزقنى شفاعه الحسين يوم الورود.

بار الهى  تو الله الصمد هستى و به چيزى نياز ندارى واين ما هستيم كه به عفو و بخشش تو احتياج داريم،
خدايا تو خود مى‌دانى كه من به تو احتياج دارم و هيچ كس را بجز تو ندارم پس از تو مى‌خواهم كه مرا ببخشى و بيامرزى آمیــــــن.....

 حال كه عازم پيكار با دشمنان خدا مى‌باشم و مى‌خواهم بروم كه براى رضاى خدا جنگ كنم شايد خداى متعال شهادت را شهادت در راه خودش نصيب اين بنده حقير كرد.

 اين آخرين نامه من باشد و ديدار ما به قيامت شود پس سخنى كوتاه با اين امت عظيم شهيدپرور دارم :
 اينكه هرگز امام را تنها نگذاريد و هيچ وقت از جنگ خسته نشويد و نگذاريد كه خون شهدا پايمال شود و هيچ وقت كلمه صلح را بر زبان مياوريد و جنگ را ادامه دهيد تا پيروز ى كامل اسلام و بر قواى كفر كه امام مى‌فرمايد "امروز تمام اسلام مقابل تمام كفر ايستاده است."

و حال چند جمله‌اى با خانواده گرامى:

با سلام به خدمت خانواده محترم خودم پدر و مادر گرامى من از روزى كه بدنيا آمدم چيزى جز آزار و اذيت شما انجام ندادم و هيچ وقت نتوانستم شما را از خودم راضى كنم و اميدوارم كه مرا حلال كنيد و از شما مي‌خواهم كه هميشه دنباله رو امام عزيز و گرامى باشيد و هرگز او را تنها نگذاريد.

و شما برادر گرامى از شما مى‌خواهم كه اگر من شهيد شدم همانطور كه تا كنون بوده‌ايد دنباله رو امام باشيد و همچون زين العابدين عمل كنيد و اميدوارم كه مرا حلال كنيد.

و شما خواهران گرامى از شما مى‌خواهم كه زينب وار عمل كنيد و هميشه اين انقلاب و امام را يارى كنيد و ^با حفظ حجاب كوبندتان مشت محكمى به دهان منافقان و ابرقدرتها بزنيد.

 اينجانب حسين كاوه فرزند غلامرضا پس از اقرار به وحدانيت خدا و نبوت تمامى انبياء و مومنين بخصوص خاتم الانبياء محمد ابن عبدالله و امامت و خلاقيت على بن ابى طالب و يازده فرزندش و اقرار به ايمان به عدل و معاد الهى دراين لحظات آخر به پايان مىرسانم .به اميد پيروزى رزمندگان اسلام.

مرغ باغ ملكوتم نيم از عالم خاك       چند روزى قفسى ساخته ام بهر تنم

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان