کد خبر: ۱۵۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
مدیرکل انتقال خون فارس خبر داد:

استقبال مردم فارس از اهدای خون و افزایش آمار خون‌گیری

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: با توجه به استقبال مردم از اهدای خون شاهد افزایش آمار خون‌گیری در استان فارس هستیم.
به‌گزارش‌خبرنگار‌گروه‌سلامت‌پایگاه‌تحلیلی‌خبری‌شیرازه‌،مجید اکبر زاده‌مدیرکل انتقال خون استان فارس‌در جمع خبرنگاران گفت: فارس قطب پزشکی منطقه بوده این در حالی است که با توجه به افزایش مراجعات به مراکز درمانی تمامی نیازهای خونی در فارس برطرف شده است.

وی‌افزود:طی سال١۴٠١ مراجعات به مراکز انتقال خون ٢١ درصد و خون‌گیری ١۴ درصد رشد داشته است.

اکبرزاده‌ادامه داد: حداقل از هفت استان روزانه خدمات درمانی را دریافت و اگر خون نیاز داشته باشند نیز خون به این افراد ارائه خواهد شد این در حالی است که اگر انتقال خون هم زمان با توسعه حوزه سلامت رشد نداشته باشد شاهد خواهیم بود که در موضوع انتقال خون دچار مشکل خواهیم بود.

مدیرکل انتقال خون استان فارس‌‌تاکید کرد: ٢۴ پایگاه که ١۶ پایگاه ثابت و ٨ پایگاه سیار است در استان فارس اقدام به خون گیری کرده از این رو فارس بزرگترین پایگاه انتقال خون در کشور بوده و پس از تهران دومین استان تولید کننده خون و فرآورده‌های خونی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده تا استان فارس سالانه ١٨٠ هزار خون و فرآورده‌های خونی تولید کند این در حالی است که متوسط ماهانه تولید خون در استان فارس بیش از ١۵ هزار و ۵٠٠ نفر بوده است.

وی از ایجاد پویش در زمینه اهدای خون خبر داد و ادامه داد: با توجه به اینکه در فصول سرد سال میزان اهدا خون در استان کاهش می‌یابد از این رو این پویش ایجاد شده تا بتوان نسبت به دعوت از افراد برای اهدا خون اقدام شود.

اکبرزاده‌گفت: آباده، داراب، جهرم، فسا، لار، گراش و لامرد قطب‌های درمانی استان هستند که این مناطق دارای پایگاه‌های انتقال خون ثابت هستندلازم به ذکر است که خون در میان تمامی افراد نیازمند به خون عرضه شده و اختصاص به قشر خاصی ندارند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس‌در خصوص ساخت پایگاه انتقال خون ثابت شامل غرب شیراز نیز بیان کرد: عملیات عمرانی پایگاه انتقال خون شهرک استقلال بیش از ٩۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما برای بهره برداری بیش از سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود:اعتبارات ساخت این پایگاه انتقال خون دربودجه ١۴٠١ دیده شده اما امید است که این اعتبارات تخصیص داده شود تا پس از هشت سال این پایگاه انتقال خون به بهره برداری برسد.

انتهای‌پیام/
منبع: مهر
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، انتقال خون
نظرات بینندگان