کد خبر: ۱۵۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۱ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱

شورای شهری که پاسخگوی افکار عمومی نیست!

مدتی است موضوعاتی مهم و گاه بی اهمیت از شورای شهر شیراز به گوش می‌رسد، موضوعاتی که گذشته از میزان اهمیت آن، عدم شفافیت آنها باعث بی‌اعتمادی می‌شود، ولی هیچ مقام مسئولی در شورا، هیچ‌گونه موضع‌گیری رسمی ندارند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، شوراهای اسلامی شهر و روستا که با حدود مسئولیتی مشخص با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند توانسته‌اند در زمان انتخابات مهمترین مولفه که همان اعتماد مردم است را کسب و وارد شورا شوند. اما آنچه که مهمتر می‌باشد حفظ اعتماد مردم است. 

آنچه در حین کار باعث حفظ اعتماد و حتی افزودن بر آن می‌شود شفافیت در کارهاست. در شرایط کنونی، کشور نیاز جدی به جذب اعتماد مردم از طریق شفافیت و خدمت جهادی دارد .

مدتی است موضوعاتی مهم و گاه بی‌ اهمیت از شورای شهر به گوش می‌رسد، موضوعاتی که گذشته از میزان اهمیت آن، عدم شفافیت آنها باعث بی‌اعتمادی می‌شود، ولی هیچ مقام مسئولیص در شورا، چه هیئت رئیسه و چه اعضا و سخنگوی شورا هیچ‌گونه موضع‌گیری رسمی ندارند که این امر موجب شده دوگانگی واقعی یا غیر واقعی بودن موضوعات، به ذهن مخاطبین متبادر شود و در پی آن باعث غبارآلود کردن فضا و شفاف نبودن ماجرا می‌شود.

آنچه در این میان در حال اتفاق افتادن است کم شدن ارتباط اعضا شورا با مردم است. حال آنکه مخاطبین شورا فقط معدود افرادی نیستند که به این پارلمان محلی مراجعه می‌نمایند بلکه مخاطبان شورای شهر شیراز مردمی قریب به دو و نیم میلیون نفرهستند که در این شهر زندگی می‌کنند.

در یکسال اخیر که از عمر شورای ششم می‌گذرد، برگزاری نشست‌های خبری به کم‌ترین تعداد و پاسخگویی به مسائل مطرح شده از سوی رسانه‌ها  و مردم در کمترین میزان خود بوده است؛ مسائلی که در حال خدشه‌دار کردن وجهه صتفکر انقلابی است، چرا که اعضای شورای شهر با نام و نشان و عنوان انقلابی‌گری بر مسند شورا نشستند.

 اعضای محترم شورای اسلامی شهر شیراز، هیئت رئیسه و جناب سخنگو، تبیین کردن، ضرری برای شما ندارد، حتی اگر در مورد برخی مسائل خبطی کرده باشید، تبیین به شما امکان عذرخواهی و اصلاح امور می‌دهد و اگر موضوع درست نباشد و یا عملکرد شما در آن مسئله درست و به جا باشد باعث روشنگری و ترمیم افکار عمومی خواهد شد.

هنوز مسائل قبلی ( که درست یا نادرست بوده‌اند ) پاسخ داده نشده یا تعیین تکلیف نگردیده که موارد جدیدی به گوش می‌خورد . 

و اما در آخر مجددا عرض می‌کنیم اعضای محترم شورای اسلامی شهر شیراز مطمئن باشید از روشنگری ، شفافیت و پاسخ به موقع به افکار عمومی در قبال مسائل ضرر نخواهید کرد.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان