کد خبر: ۱۵۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱

تکرار اهانت به مقدسات مسلمانان مصداق بارز نفرت‌پراکنی است

در بخشی از بیانیه اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس در محکومیت هتک حرمت قرآن در سوئد آمده است: تکرار هتک حرمت به کتاب آسمانی یک و نیم میلیارد مسلمان، مصداق بارزی از نفرت‌پراکنی و ترویج خشونت علیه تمام مسلمانان است.
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خیری«شیرازه»، در پی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و قرآن‌سوزی در کشور سوئد، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

قرآنى که بر پیامبر نازل شد، عزتى است که هوادارانش هیچ‌گاه شکست نمى‌خورند…

متأسفانه برخی کشورهای اروپایی همچون گذشته به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان، دست عناصر افراطگرا و تندرو را در مسیر نفرت‌پراکنی علیه مقدسات و ارزش‌های اسلامی باز می‌گذارند و به‌رغم شعارهای زیبای حقوق بشری، اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی را در جوامع خود نهادینه می‌کنند.

تکرار هتک حرمت به کتاب آسمانی یک و نیم میلیارد مسلمان، مصداق بارزی از نفرت‌پراکنی و ترویج خشونت علیه تمام مسلمانان است و این‌گونه اقدامات هیچ نسبتی با آزادی بیان و عقیده ندارد.

«راسموس پالودان» رهبر حزب راست افراطی «خط سخت» دانمارک، یک نسخه از قرآن را در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم، در میان تدابیر شدید امنیتی پلیس سوزاند.

این اقدام پالودان قلب مسلمانان و کشورهای اسلامی را جریحه‌دار کرد و از دولت سوئد نیز به خاطر جلوگیری نکردن از این اقدام انتقاد شدید می‌کنیم و خواهان برخورد قاطع جوامع بین‌المللی با این‌گونه افراطی‌گری هستیم.

انتهای پیام/
منبع: ایکنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان