کد خبر: ۱۵۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با شیرازه:

سپاه پاسداران نماد مبارزه با تروریست است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سپاه پاسداران نماد مبارزه با تروریست است، گفت: بدون شک اقدام متقابل ما کوبنده و غیر قابل تحمل خواهد بود و دست ما دست برتر است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، در پی تصویب قطعنامه پارلمان اروپا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در لیست سازمان‌های تروریستی این اتحادیه، شماری از مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی، از جمله ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کشور به آن واکنش نشان دادند.

عزیزی در واکنش به سوال خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه چرا و به چه بهانه‌ای اروپا در پی گنجاندن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی است؟ گفت: اروپایی‌ها مدت‌های زیادی است که با سیاست‌های آمریکا همراهی می‌کند و به تعبیری اروپایی‌ها مسلوب‌الاراده هستند و تحت تاثیر نظام حاکم آمریکا عمل می کنند.

وی افزود: اروپایی‌ها در واقع در یک رویکرد کاملا غلط، استقلال سیاسی خودشان را از دست دادند و به شکلی تحت‌الحمایه آمریکا در مسائل سیاسی و بین‌المللی عمل می‌کنند، آمریکایی‌ها از دیر باز با اندیشه‌های ملت بزرگ ایران اسلامی مشکل داشتند و طبیعتا همراهی اروپاییان با امریکایی‌ها با توجه به کینه و خصومت‌هایی که داشتند باعث شد که یک اقدام غلط در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمانی تروریستی داشته باشند، البته این اقدام ضمانت اجرا و شأنیتی ندارد و بیشتر مشورتی است و نباید اجازه داد در این اندازه در امور داخلی ایران دخالت کنند.

عزیزی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا اروپا در تصویب رسمی و نهایی خود مردد است؟ اظهار کرد: در واقع پارلمان اروپا نمی‌تواند یک پارلمان قانون‌گذار برای سایر کشورهای اروپایی باشد، بیشتر شأن پارلمان اروپا توصیه‌ای است و باید قوانینی که پیشنهاد می‌دهد به تایید شورای سران برسد.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: اروپایی‌ها می‌دانند اشتباه کردند و مطمئن هستند که این اقدام برای خودشان و منطقه هزینه‌های بسیار زیادی دارد و بر همین اساس امیدواریم آنها تصمیمات عاقلانه‌ای بگیرند و از تصمیمات هیجانی و احساسی پرهیز کنند.

در صورت تصویب طرح تصمیم یاد شده در اتحادیه اروپا غربی‌ها چه تبعاتی برای سپاه متصورند؟ دیگر سوالی بود که عزیزی به آن اینگونه پاسخ داد: اروپاییان جرأت این اقدام را ندارند و حتما واکنش متقابل صورت خواهد گرفت و بدون شک در پاسخ به اقدامات خلاف قانون‌شان مجلس شورای اسلامی و نهادهای مسئول قطعا با تصویب قوانین و اجرای آن توسط دولت برخورد قاطع و کوبنده‌ای خواهند داشت، البته اروپایی‌ها به خیال خام خودشان با این اقدامشان می‌خواهند سپاه رامحدود کرده و جلوی رسالت این نهاد مقدس را بگیرند که این خود خیال باطل است.


انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان