کد خبر: ۱۵۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
فارس در هفته‌ای که گذشت:

از خطاب استاندار فارس به مسئولان تا معطر شدن فضای اعتکاف به عِطر شهدا

آنچه از این پس در قالب بسته خبری با عنوان« فارس‌در هفته‌ای‌که‌گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یک بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه از این پس در قالب این بسته خبری با عنوان« فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.

از شنبه تا پنج شنبه در فارس چه خبر بود؟

اولین خبر را از دیار مرودشت شروع می کنیم، کسب مقام برترِ استان فارس توسط سازمان دانش‌آموزی شهرستان مرودشت

سازمان دانش‌آموزی شهرستان مرودشت، پس از انجام ارزیابی‌هایی توسط اداره کل آموزش و پرورش استان فارس موفق به کسب مقام برتر سازمان‌های دانش‌آموزی استان فارس شد.

تعریض و بهسازی پل ورودی روستای رکن‌آباد با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان

اجرای تعریض و بهسازی پل ورودی روستای رکن‌آباد با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان با همت اداره کل راه و شهرسازی لارستان و پیگیری  ریاست اداره راه و شهرسازی لامرد در حال اجرا است.

۷ انتصاب‌ جدید در شهرداری شیراز

 شهردار شیراز با صدور احکام جداگانه‌ای سرپرست معاونت مالی و اقتصادی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های مناطق ۱۱ و ۱۰، سازمان آتش‌نشانی، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و اداره کل نظارت بر خدمات شهری را منصوب کرد.

 و اما دو خبر خوب از حوزه سلامت

راه‌اندازی درمانگاه تخصصی سرطان در شیراز

استقلال رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس در مورد راه‌اندازی درمانگاه تخصصی سرطان، گفت: اکنون با یک سرمایه‌گذار و مجموعه‌ای که دانش فنی ما را تقویت کند، هماهنگ شده‌ایم و به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

دومین مرکز آموزشی احیای قلبی و ریوی کشور در جهرم راه اندازی شد

محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ، با اشاره به راه اندازی دومین مرکز آموزشی احیای قلبی و ریوی در جهرم گفت: مرکز آموزشی احیای قلبی و ریوی فارس «FCTC» اولین و تنها مرکز آموزش استاندارد قلبی و ریوی در کشور است که کاملاً اصولی و منطبق بر آخرین آموزه‌های انجمن قلب آمریکا است.

مژده به سیل زدگان کوار

تسهیلات خسارت‌های سیل شهرستان کوار در حال پرداخت است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: تسهیلات آسیب دیدگان سیل مردادماه ۱۴۰۱ در شهرستان کوار بر اساس مصوبه دولت اکنون در حال پرداخت است.

مردم فارس پیشرو در اهدا زندگی

استقبال مردم فارس از اهدای خون و افزایش آمار خون‌گیری

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: با توجه به استقبال مردم از اهدای خون شاهد افزایش آمار خون‌گیری در استان فارس هستیم.

حقآبه، در راه تالاب بختگان استان

 پس از رهاسازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب سد درودزن، ۱۰۰ میلیون متر مکعب حقآبه بختگان استان فارس از سدبندهای تاریخی رود کُر (بند امیر، بند فیض‌آباد و بند تیلکان) و روستای گرمنجان در منطقه کربال عبور کرده و به سمت تالاب بختگان در حرکت است. به نقل از کارشناسان محیط زیست استان فارس این حقابه تا چند روز دیگر به ورودی تالاب می‌رسد.

مبلغ ۱۴۰۰میلیارد ریال اعتبار جهت آبرسانی به زرین دشت 

با پیگیری‌های عسکری نماینده شهرستان‌های داراب و زرین دشت و بر اساس مصوبات سفر استانی دولت به استان فارس،مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت آبرسانی به زرین دشت ( دبیران و شهرپیر و روستاهای پیرامون ) و جنت شهر اختصاص یافت که هر دو پروژه وارد فاز عملیاتی شده است .

خطاب استاندار فارس به مسئولان:

تا پایان امسال باید مصوبات بازدید از محله دروازه اصفهان شیراز اجرایی شود

استاندار فارس به همراه شورای اداری این استان از محله دروازه اصفهان شیراز جهت رفع مشکلات بازدید و مسئولین را مکلف کرد تا پایان سال جاری مصوبات این بازدید را اجرا کنند.

و یک خبر غرور آفرین فرهنگی

فارسی‌ها به ساخت صحن امام محمد باقر(ع) در کاظمین مفتخر شدند

 رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان فارس با اشاره به همجواری قبور مطهر فرزندان گرامی حضرت امام موسی‌ بن جعفر(ع) گفت: این همجواری پرافتخار برای استان فارس به همراه استان‌های قم و خراسان (رضوی، شمالی و جنوبی) باعث شده است که به عنوان استان‌های معین ساخت این صحن مطهر معرفی شوند .

برای نخستین بار یک نمایش از استهبان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور خواهد داشت

 امید کیامرث رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان با اعلام این خبر به پایگاه خبری استهبان فردا خاطرنشان کرد: نمایش دانه‌های کال انجیر از استهبان پس از موفقیت در جشنواره استان فارس و جشنواره منطقه ۲ کشور به انتخاب داوران در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه خواهد رفت.

كشف ميلياردی صندلی‌های قاچاق در شهرستان مهر

فرمانده انتظامی "مُهر" گفت: مأموران پليس آگاهی در بازرسی از یک دستگاه كاميون، 55 عدد انواع صندلی خودرو خارجی قاچاق به ارزش 6 ميليارد و 900 ميليون ریال کشف کردند.

۳۰۰ واحد مسکن تحویل مدجویان فارس می‌شود

 رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس اعلام کرد: تا ۱۴ اسفند امسال ۳۰۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان استان می‌شود.

عطر شهدای گمنام در فضای اعتکاف فارس می‌پیچد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره در پیش رو بودن ایام اعتکاف گفت: به یاری خدا در فارس مراسم اعتکاف در شیراز همراه با عطر شهدای گمنام خواهد بود.

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود...


انتهای پیام/224224









نظرات بینندگان