کد خبر: ۱۵۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
امام‌جمعه شیراز:

۱۲ بهمن ماه ۵۷، آغازگر یک حرکت بزرگ در دوران معاصر جهان بود

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: ۱۲ بهمن ماه ۵۷ و سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به وطن، آغازگر یک حرکت بزرگ در دوران معاصر جهان بوده است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام امروز ۷ بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه این انقلاب برپا شده و فرزندانش شهید شده‌اند تا دین مردم آسیب نبیند و یک وجب از این خاک کم نشود، گفت: ناجوانمردی است اگر وظیفه خودمان را در برابر شهداء انجام ندهیم یا در مقابل دشمنان خداوند غفلت کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اعیاد مذهبی و مناسبت‌های پیش رو، تصریح کرد: مناسبت دیگر که یادآوری و بزرگداشت آن بر ما واجب است، ۱۲ بهمن ماه روز بازگشت حضرت آیت الله امام خمینی (ره) به وطن و آغاز یک حرکت بزرگ در دوران معاصر جهان است.

وی اضافه کرد: همه می‌دانیم که انقلاب اسلامی و کشور به جایی رسیده که در محاسبات کل دنیا اثرگذار است چرا که در این مسیر چهل و چند ساله فراز و فرودهایی داشته اما همه این مسیر خیر بوده است زیرا در مسیر توحید بوده است.

امام جمعه شیراز بیان کرد: از امروز باید خودمان را برای حرکت بزرگ ۲۲ بهمن امسال و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی آماده کنیم. این مسیر را ملت ما به لطف خدا تا اینجا پیش آمده و این همه افتخار آفریده و با قدرت هم ادامه خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به نیازها لازم برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف انقلاب، بیان کرد: یکی از این نیازها اصلاح شرایط اقتصادی و مستقل شدنمان در اقتصاد است.

وی با بیان اینکه برنامه ‌های توسعه کشور و پیشبرد آن از دیگر نیازهای امروز کشور است،گفت: باید ببینیم موارد ذکر شده در این برنامه ها چقدر اجرایی شده و پیش رفته است.

آیت الله دژکام افزود: این روزها در حال نوشتن برنامه هفتم توسعه هستیم و در مجلس نیز این کار جریان دارد و باید بررسی شود که آنجا که برنامه‌ها اجرا شده نقاط قوت چه بوده و آنجا که کاری زمین مانده مشکل از کجا بوده و باید بتوانیم با دقت نظر و برنامه ریزی و همت آن را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: مسلما می‌دانیم که اگر میخواهیم اهداف بزرگ انقلاب را پیش ببریم و ادامه راه شهدا را در پیش گیریم یکی از نیازهای مهم ما این است که اقتصاد قوی و مستقل داشته باشیم و در این مسئله به نقطه‌ای برسیم که دشمن نتواند به کشور ضربه بزند، تولید دانش بنیان ملاک عمل باشد، مسائل اقتصادی سر و سامان گیرد؛نمی خواهم بگویم در این مدت کاری انجام نشده اما آنچه توقع بوده هنوز به نتیجه نرسیده است.

امام جمعه شیراز گفت: مدیران سطوح عالی کشور دلسوز و پیگیر کار هستند؛امید داریم که مدیران میانی نیز باید پای کار بیایند تا موفقیت حاصل شود.

وی اظهار کرد: در استان فارس در مسئله راه‌آهن، در مسئله ترانزیت کالا و در اشتغال جوانان که همه در آبادانی استان اثر مستقیم دارد هنوز نیازمند کار و پیشرفت بیشتر هستیم اما باید موانع این حرکت را نیز کنار زد تا به نتیجه برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با اشاره به معارف انقلاب اسلامی و مسئله مهم دشمن شناسی،گفت: حول محور توحید که مهم‌ترین اصل در معارف انقلاب اسلامی است یک مسئله وجود دارد و آن شناخت دشمنان و مخالفان توحید است.

وی با طرح این پرسش که چه کسانی دشمنان توحید هستند و نمی‌خواهند ما و مردم دنیا موحد باشیم و خداوند را پرستش کنیم و در همه امور زندگی‌مان توحید جریان داشته باشد؟، افزود: دشمن شناسی مسئله‌ای است که باید روی آن کار کرد؛ زیرا اگر دشمنان و مخالفان توحید را نشناسیم موحد حقیقی نیستیم.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان