کد خبر: ۱۵۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز:

دهه فجر ۸۵۰ میلیارد ریال پروژه در شیراز افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد که ایام الله دهه فجر امسال، بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال پروژه در محدوده ۱۰ شهرستان تحت مدیریت این شرکت به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، محمدرضا سلاحی،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز،  سه شنبه ۱۱ بهمن در جمع خبرنگاران ضمن اشاره ای کوتاه به وضعیت کنونی شبکه و تاسیسات برقی در محدوده شرکت توزیع نیروی برق شیراز، با انجام مقایسه ای آماری، میزان رشد کمی و کیفی اقدامات در دهه مبارک فجر، را بیان کرد.

وی با یادآوری اینکه، اولویت اصلی در پروژه های امسال محرومیت زدایی، هوشمندسازی و ارتقا شاخصهای کیفی در بهینه سازی و پایداری شبکه است، گفت: در طول امسال طول خطوط شبکه فشار متوسط ۱۲۶ کیلومتر و طول شبکه فشار ضعیف۱۳۷کیلومتر با نصب ۶۳۵ عدد ترانسفورماتور جدید ظرفیت ترانسفورماتورهای منصوبه ۱۰۷ مگاولت امپر افزایش یافته است.

سلاحی یکی از مهم و تاثیرگذارترین وظایف و اقدامات شرکت توزیع نیروی برق شیراز را مدیریت مصرف انرژی ذکر و اضافه کرد: امسال و علیرغم همه مشکلات با همکاری خوب مشترکان و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و تبیینی موفق به کاهش پیک مصرف به میزان ۲۲۰ مگاوات شدیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز، اضافه کرد: در ده ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد مصرف بوده که خوشبختانه رشد مصرف بخش صنعتی بسیار بالاتر از رشد متوسط و به میزان ۱۱ درصد میباشد.

سلاحی همچنین از افزایش ۳۰۰۰ چراغ روشنایی و افزایش تعداد مشترکان این شرکت به تعداد ۲۳ هزار و ۵۴۶ خبر داد.

وی در خصوص طرح‌های قابل افتتاح در ایام‌الله دهه فجر امسال هم گفت: امسال بالغ بر ۸۰ طرح در قالب ۵ عنوان کلی پروژه در بخش‌های جذب مشترکین جدید، نیرورسانی، افزایش قدرت، توسعه فیدر و روشنایی معابر افتتاح خواهد شد.

این مقام مسئول مجموع اعتبارات هزینه شده برای این طرح‌ها را بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال و منابع تامین این اعتبارات را از محل بودجه‌های ملی و داخلی  و بخش خصوصی ذکر و اضافه کرد: در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای شبکه توزیع برق شیراز ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سلاحی ادامه داد: برای اجرا و آماده سازی طرح‌های ویژه دهه فجر امسال، در بخش نیرورسانی و توسعه شبکه  ۱۱۰ میلیارد ریال، در بخش برقراری انشعابهای کشاورزی۲۵۰ میلیارد ریال و در بخش نصب لوازم اندازه گیری به منظور جلب مشترک جدید ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم طرحی با عنوان طرح بهارستان به منظور اصلاح و بهسازی شبکه های برق روستایی در ابعاد ملی ابلاغ شد، گفت: امسال در راستای طرح ملی بهارستان شبکه  برق ۸۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال بصورت کامل اصلاح و بهسازی شده است که از این میزان ۱۵۰ میلیارد در حد فاصل هفته دولت تا دهه فجر هزینه شده است.

مدیرعامل توزیع نیروی شیراز همچنین ضمن اشاره به اینکه در محدوده عملکرد این شرکت هیچ روستای بالای ده خانوار بدون برق وجود ندارد گفت: مضاف بر پروژه های مذکور در ایام الله دهه فجر عملیات اجرایی نیرو رسانی به سه روستا که اخیرا موفق به دریافت کد آبادی شده اند، نیز با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال آغاز می شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان