کد خبر: ۱۵۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۲۹ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
مدیرکل امور عشایر استان فارس خبر داد:

افتتاح و کلنگ زنی ۱۱ پروژه ۲۵ میلیارد تومانی برای عشایر فارس در دهه فجر

مدیرکل امور عشایر استان فارس از افتتاح ۱۱ پروژه در شهرستان‌های مختلف استان با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، عبدالحمید کریمی مدیر کل امور عشایر استان فارس  در یک نشست خبری به ارائه عملکرد ۱۰ ماه این اداره کل پرداخت و در ادامه از افتتاح ۱۱ پروژه در شهرستان‌های مختلف استان با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان خبر داد.

وی در ادامه به تامین هفت تانکر آبرسانی به عشایر استان فارس اشاره کرد و گفت: در مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس که سال گذشته انجام شد تامین ۲۰ تانکر آب به عشایر استان تاکید شده بود که تا کنون ۷ مورد تامین شده که در روز ۱۳ بهمن ماه و مصادف با اولین روز دهه فجر این تانکرها تحویل  جامعه عشایری می‌شود.

کریمی از افتتاح چند پروژه به همت اتحادیه تعاونی‌ها در ۱۶ بهمن ماه خبر داد و افزود: برق‌رسانی و اسکان عشایر در شهرستان کازرون، افتتاح گلخانه و برگزاری چند جشنواره به مناسبت دهه فجر و گرامیداشت روز مرد از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

مدیر کل امور عشایر فارس در ادامه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از برنامه‌های دهه فجر در روز ۱۸ بهمن ماه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در این روز در منطقه قیر و کارزین یک اردوی تربیتی آموزشی برگزار میشود، همچنین نمایشگاهی از هنرهای دستی عشایر را در برنامه‌های دهه فجر خواهیم داشت و در ۲۰ بهمن ماه هم در شهرستان جهرم با حضور مسئولین کشوری جشنواره‌ای برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: در ۱۲ بهمن فعالیت مشترک با فرمانداری فارس برنامه‌ای در اداره کل امور عشایر فارس با محوریت تجلیل از خانواده شهدای عشایر برگزار خواهد شد و به مناسبت روز مرد جشنواره موسیقی در آموزش پرورش عشایری ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد.
کریمی با اشاره به توزیع ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر، اظهار کرد: ۱۸ بهمن از ۴۵۰ پنل خورشیدی برای عشایر در قیروکارزین به صورت نمادین رونمایی خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: به ۱۴۰۱ نفر مبلغ ۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بدون ضامن به مناسبت دهه فجر توسط صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر اعطا خواهد شد و به ۱۰ نفر از عشایر بیمه اجتماعی رایگان تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل امور عشایر فارس با اشاره به ارائه خدمات رایگان به عشایر فارس در ایام دهه مبارک فجر عنوان کرد: ارایه خدمات رایگان پزشکی، دامپزشکی و دندانپزشکی توسط گروه های جهادی از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: کمک به ساخت منازل محرومان، توزیع بسته های معیشتی، افتتاح 12 پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد تومان در دهه فجر در شهرستان های مختلف فارس، مخلوط ریزی جاده عشایر در فراشبند و اقلید، بهره برداری از ۱۵ آب انبار، و ... از سایر برنامه های اداره کل امور عشایر فارس به مناسبت دهه فجر است.

کریمی اعلام کرد: در ۸ ماه اول امسال به عنوان دستگاه برتر کشور از لحاظ عملکرد انتخاب شد و در بحث عفاف و حجاب از پنج دستگاه برتر استان بودیم و اشتغال عشایر در اولویت امور عشایر فارس قرار دارد و ۱۰۷ درصد در این خصوص با ارائه ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات زنجیره گوشت قرمز اقدام کرده ایم. 

مدیرکل امور عشایر و استان فارس در ادامه یک مژده دیگر به عشایر استان فارس داد و گفت: در روز ۱۸ بهمن ماه در منطقه فیروزآباد طرح توسعه تنها کارخانه خوراک دام عشایر کنگ‌زنی خواهد شد.

در پایان با اشاره به جمعیت سه میلیون و ۷۰ هزار نفری عشایر فارس اعلام کرد: این قشر ۴۰ درصد دام استان فارس و ۲۵ درصد گوشت قرمز استان ها را تامین می‌کنند. 


انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان