کد خبر: ۱۵۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگوی تفصیلی با شیرازه:

بزرگترین آفت انقلاب، دور شدن از اسلام است

تاکنون با رهبری داهیانه امامین انقلاب از پیچ و خم آفت‌های انقلاب اسلامی گذشته‌ایم اما به نظر من بزرگترین آفت دور شدن انقلاب از اسلام است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» ایام الله دهه فجر روزهایی است که هیچ‌گاه از یادها نخواهد رفت چرا که در این ایام قدرت الهی به کمک مردم آمد و دشمنان دین و نظام در این تاریخ ناامید شدند،انقلاب اسلامی ایران نیز که نمونه‌ای از این‌گونه انقلاب‌هاست که در نوع خود منحصر به فرد است چراکه با پیروی از حرکت انبیای الهی، به ابعاد معنوی انسان‌ها توجه نمود که از این رو مصاحبه‌ای با فرهاد طهماسبی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز داشتیم.

 شیرازه:نهضت انقلاب اسلامی بر پایه کدام محورهای قرآنی و اسلامی شکل گرفت؟

طهماسبی

بدون شک کتاب آسمانی ما به‌عنوان کامل‌ترین کتاب آسمانی پروردگار عالم منظومه‌ای از آموزه‌ها و هدایت‌های که انسان می‌بایست برای موفقیت همه آنچه در آن ذکر شده را چراغ راه خود قرار دهد اما بطور کلی می‌توان گفت یکی از مهمترین محورهایی که امام(ره) توانست نهضت بزرگ انقلاب اسلامی را برپایه آن استوار سازد محور وحدت و همبستگی و چنگ زدن به ریسمان الهی بود خداوند متعال اهميت خاصي براي اين موضوع قائل شده است و در قرآن كريم نیز بر اين نكته تأكيد كرده است كه وحدت مايه استواري و نيرومندي و اختلاف موجب شكست و سستي و از كف دادن قوت و قدرت است و لذا  خداوند متعال در سوره آل عمران آیه ۱۰۳ به صراحت ذکر می‌فرمایند که «و به ريسمان الهي چنگ زنيد و پراكنده و متفرق نشويد.» در اين آيه «حبل ا...»  محور همبستگي قرار داده شده است و به مسلمانان دستور مي‌دهد كه با تمسك به اين دو به وحدت و تحقق امت اسلامي تحقق بخشند، به نظر من تفسیر عینی و عملی این آیه توسط امام خمینی(ره) در نهضت بزرگ انقلاب اسلامی تبلور یافت و تا زمانی که این محور قرآنی حفظ شود قطعا نظام ما از همه آسیب‌ها مصون می‌باشد. 

شیرازه: چرا به رغم قدرت دنیایی پهلوی دوّم و حمایت خارجی از او حضرت امام روح‌الله(ره) پیروزی نهضت را قطعی می‌دانستند؟

طهماسبی

به‌طور کلی ریشه تمام بیانات، اهداف و اقدامات امام(ره) مبتنی بر قرآن و کتاب آسمانی بود و قرآن نیز نظایر آنها را در تاریخ ذکر کرده بود لذا ایمان به کلام و وعده خداوند و انتخاب مسیر حق  و ایمان قلبی مردم به بیانات روح الله که مبتنی بر کلام وحی بود باعث می‌گردید استوار و با عقیده در مسیر ترسیمی امام گام بردارند و در یک کلام عمل کردن بر طبق دستورات  اسلام نآب محمدی به دنبال مرجعی عالیقدر همچون حضرت امام منجر به پیروزی ملت بزرگ ایران در برابر کل استکبار شد . 

امام خمینی(ره) در بیانات خود چنین می‌فرمایند: اسلام بود که شما را راه انداخت و به شما همچو قدرتی داد که در مقابل این قدرت‌های شیطانی بزرگ ایستادید و نترسیدید. این قدرتی بود که خدا به شما داد؛ و الاّ ما که بندگان ضعیفی هستیم که چیزی نداریم این قدرت خدا بود. این چیزی بود که خدا به شما عنایت کرد و باید این عنایت خدا را حفظ کنید. حفظ این عنایت خدا، که منشأ همۀ پیروزی‌ها ان‌شاءاللّه خواهد شد به این است که این قدم‌های دیگری هم که ما باید برداریم، همه با هم پشتیبانی کنیم.

باز کردن دریچه نور و امید در دل مسلمانان، بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است 

شیرازه : بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در چند جمله چیست؟ 

طهماسبی

البته دستاوردهای زیادی می‌توان برای انقلاب بزرگ و شکوهمند اسلامی برشمرد اما یکی از این دستاوردهای بزرگ باز کردن دریچه نور و امید در دل مسلمانان، الگوسازی برای ملتهای مستضعف و بیداری اسلامی و خودباوری  می‌باشد

شیرازه: رخدادی چون انقلاب اسلامی را چه نوع آفاتی تهدید کرده و می‌کند؟

طهماسبی :

 برای  رخداد عظیم انقلاب اسلامی ایران دقیقاً عمل نکردن به محور قرآنی که باعث ایجاد این نهضت بزرگ شد می‌تواند آفت و تهدید بزرگ به‌شمار آید، یعنی متفرق بودن، عدم یکپارچگی و ضعیف شدن روح  اسلامیت که پایه تشکیل انقلاب بود می‌تواند آفت بزرگ و جبران ناپذیر باشد البته آفات درونی و بیرونی متعددی برای انقلاب وجود دارد که تاکنون با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری از پیچ و خم این آفت‌ها گذشته‌ایم اما به نظر من بزرگترین آفت دور شدن انقلاب از اسلام است، اینکه می‌گویم اسلام منظومه‌ای از دستورات اسلام همچون عدل ، مبارزه با فساد ، مبارزه با ظل جلوگیری از تفرقه  و ... در دل این موضوع پنهان است و لذا عدم اجرای و استقرار حکومت اسلامی آنچه که مد نظر امام راحل و مقام معظم رهبری‌ست بزرگترین افت انقلاب بزرگ ایران است .

شیرازه: نقش حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب و جانشین ایشان حضرت امام خامنه‌ای در هدایت الهی و استمرار انقلاب اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

طهماسبی:

نقش امامین انقلاب در هدایت و استمرار انقلاب اسلامی همان نقش رسول الله ص در هدایت و استمرار جامعه آن زمان در بیداری مردم و مبارزه با شرک و کفر و ظلم و تداوم هدایتگری اسلامی می‌باشد. 

تاریخ در ایران اسلامی تکرار شد و دل‌ها و  احساسات پاک جوانان و مردم ما همان‌گونه که در بدو اسلام رسول الله با تاباندن نور الهی و بیان وعده‌های خداوند متعال یک دست و همسو ساخت در انقلاب اسلامی نیز هم حضرت امام روح الله و هم حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای دقیقاً همین نقش را اجرا نمودند و البته مدام نیز این موضوع در حال تکرار است و همان‌گونه که می‌بینید رهبر معظم انقلاب چگونه سکان این انقلاب را قدرت‌مندانه در دست گرفته‌اند و در فتنه‌ها و آشوب‌ها با نَفَس قدسی خود همچون جدشان رسول الله هدایتگری می‌نمایند و انقلاب را از تنگ‌ناها بسلامت عبور می‌دهند. 

شیرازه : روحیه انقلابی چه معنایی دارد و انقلابی کیست؟ 

طهماسبی : به‌نظر من بهترین تعریف از روحیه انقلابی را مقام معظم رهبری در بیانات خود فرموده اند و لذا از نظر بنده نیز معنی روحیه انقلابی دقیقاً کلام امام خامنه‌ای عزیز است که می‌فرمایند  روحیه انقلابی مجموعه خصلت‌هایی است که برای حل مشکلات کنونی و آینده کشور لازم به نظر می­‌رسد ،انسان انقلابی، شجاعت دارد، اهل اقدام است، اهل عمل است، ابتکار می‌ورزد، بن‌بست‌شکنی می‌کند، گره‌گشایی می‌کند؛ از چیزی نمی‌ترسد، به آینده امیدوار است، به امید خدا به سمت آینده‌ی روشن حرکت می‌کند"* و لذا براساس فرمایش معظم له فرد انقلابی کسیست که بر اساس فرمایش ایشان مجموعه‌ای از خصلتها و روحیات فوق الذکر را در درون خود داشته باشد و مصداق بارز  تجمیع مجموعه این خصلت‌ها در دورن انسان و در جامعه ما  بنظر من شخص  شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عزیز می‌باشد.

مهمترین عامل تحقق آرمان‌های انقلاب، دنباله روی از ولایت و بیانات امامین انقلاب است

شیرازه : آیا ما شاهد تحقق همه آرمان‌های و غایات انقلابمان بوده‌ایم و اگر نه چرا ؟ 

طهماسبی:

به نظر بنده هم اکنون با تحقق کامل آرمان‌های انقلاب فاصله داریم  و دلیل این فاصله بر دو محور استوار است، یکی عوامل بیرونی عدم تحقق همه آرمان‌های انقلاب و دیگری عوامل درونی .

در خصوص عوامل بیرونی باید بگویم قطعا عوامل بیرونی نمی‌توانند مانع تحقق اهداف انقلاب بشوند اما می‌توانند باعث تاخیر در تحقق عوامل انقلاب شوند، یکی از این عوامل راه انداختن جنگ تحمیلی بر علیه کشور عزیزمان و تاخیری که در توسعه متوازن و همه‌جانبه وشور به دلیل به ‌وجود آمدن خسارت‌ها و آوارهای ناشی از جنگ  و همچنین شهادت خیل عظیمی از بهترین جوانان و آینده‌سازان  کشور و محرومیت انقلاب از حضور این عزیزان در بحبوحه نیاز به آنها در عرصه جهاد ، علم و سازندگی بود.

 یکی دیگر تحریم‌های ظالمانه که دسترسی مردم و جوانان‌مان را به بسیاری از  منابع توسعه محدود می‌کند و البته معتقدم همه این مسائل را باید به دید فرصت نگاه کرد نه تهدید و با توجه به نگاه به توانمندی داخلی کشور می‌توان مسیر متعالی تحقق اهداف  انقلاب را ادامه داد اما در خصوص عوامل درونی عدم تحقق انقلاب همه آرمان‌های انقلاب به نظر من فقط یک توضیح وجود دارد و آن‌ هم این است که مهمترین عامل تحقق آرمان‌های انقلاب گوش به فرمان بودن و دنباله روی از ولایت و بیانات امامین انقلاب است ، به نظر بنده در همه عرصه‌ها چه انتخابات ،چه حوزه اقتصاد،اشتغال ، برجام و ... هر موقع نگاه‌مان به کلام ولایت بوده تحقق آرمان‌های انقلاب به سرعت شکل گرفته و هر گاه از مسیر امام و ولایت دور شدیم در آن حوزه ضربه خوردیم ، متوقف شدیم و توفیقی نیافتیم .البته ملت بیدار ایران روز بروز با بصیرت بیشتر و گوش به فرامین داهیانه رهبر انقلاب به تحقق کامل  اهداف نزدیک‌تر خواهند ش.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان