کد خبر: ۱۶۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲
تحولات سرزمین‌های اشغالی؛

عملیات ترکیبی "طوفان الاقصی" آغاز شد

از صبح امروز مقاومت فلسطین درپاسخ به هتک حرمت مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها، عملیات گسترده‌ای را بر علیه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، پس از چند روز پس از تجاوزات مکرر و هتک حرمت مسجد القصی توسط اشغالگران صهیونیستی، نیروهای مقاومت فلسطین در غزه از صبح امروز عملیات گسترده‌ای را علیه رژیم صهیونیستی در سراسر سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند. طی این حملات موشکی، نقاط مختلف از جمله تل‌آویو مورد حملات موشکی مقاومت قرار گرفت.

اولین ورود نیروهای مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی
ساعتی پس از شروع حملات گسترده موشکی، نیروهای مقاومت فلسطین از مرز غزه عبور کرده و وارد سرزمین‌های اشغالی شدند. بر اساس گزارش‌ها دریافت شده، هم اکنون نیروهای مقاومت در خیابان‌های شهرهای مناطق اشغالی با نیروهای صهیونیستی وارد درگیری شده‌اند. این اقدام نیروهای مقاومت در ورود به سرزمین‌های اشغالی و درگیری مستقیم با نظامیان رژیم صهیونیستی، مسئله‌ای بی‌سابقه و مهم محسوب می‌شود.

این برای نخستین‌بار در تاریخ به شمار می‌رود که نیروهای مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین در اطراف نوار غزه نفوذ کرده و با عناصر ارتش رژیم صهیونیستی درگیر می‌شوند. گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که «محمد ضیف»، فرمانده کل این گردان‌ها به‌زودی سخنان مهمی خطاب به ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی بیان خواهد کرد.

شلیک ۵۰۰ موشک در آغاز حملات/ عملیات طوفان الاقصی آغاز شد

محمد الضیف، از فرماندهان بزرگ مقاومت فلسطین پس از شروع حملات علیه رژیم صهیونیستی گفت: هشدار داده بودیم بی‌حرمتی به مسجدالاقصی و فلسطینی‌ها عواقب سختی به دنبال دارد دشمن حرمت مسجدالاقصی را شکست.

وی نام این عملیات را طوفان الاقصی نامید و اعلام کرد: آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که اولین حمله که مواضع، فرودگاه‌ها و استحکامات نظامی دشمن را هدف قرارداد، از ۵۰۰ موشک فراتر رفت. امروز خشم الاقصی، خشم ملت ما و مجاهدان صالح ما در حال خروش است، امروز روز شماست تا به دشمن بفهمانید که زمانش به پایان رسیده است. از امروز، همه هماهنگی‌های امنیتی به پایان می‌رسد.

او در فراخوانی عمومی اعلام کرد: امروز هر کسی اسلحه دارد باید آن را بیرون بیاورد، وقت آن است که هر یک از شما کامیون، ماشین یا تبر خود را بیرون بیاورید. تاریخ درخشان‌ترین و شریف‌ترین صفحات خود را می‌گشاید.

غافلگیری نهادهای صهیونیستی/ عملیات موفق نفوذ مقاومت
یک مسئول صهیونیستی اعلان کرده است تعداد کشته‌شدگان عملیات حماس در نوار غزه زیاد است و اکنون نمی‌توانیم آن را بشماریم. ارتش رژیم صهیونیستی وضعیت جنگ اعلام کرده است. هم‌زمان با درگیری‌های خیابانی میان نیروهای مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی، حملات موشکی ادامه دارد. منابع خبری از نفوذ موفق ۵۰ نیرو مقاومت غزه به اسرائیل خبر می‌دهند. شبکه عبری زبان کان از نفوذ مبارزان قسام به داخل یکی از مراکز پلیس رژیم صهیونیستی در شهر سدیروت و کشته و زخمی‌شدن شماری از صهیونیست‌ها خبر داد.

در حال حاضر صهیونیست‌ها غافلگیر شده و در بهت و حیرت فرورفته‌اند. سازمان‌ها و نهادهای امنیتی - نظامی رژیم صهیونیستی چنین عملیات گسترده و شدیدی را از سوی مقاومت فلسطین پیش‌بینی نمی‌کردند.


حملات زمینی و موشکی هم زمان به سرزمین‌های اشغالی
شبکه المیادین از حمله موشکی جدید نیروهای مقاومت از سمت نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال این منطقه خبر داد. همچنین شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که نیروهای مقاومت موفق شده‌اند کنترل خیابان‌های شهرک‌های مجاور نوار غزه را به دست بگیرند.
روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که این حمله حماس به‌مثابه اعلان‌جنگ علیه رژیم صهیونیستی بوده و ده‌ها نیروی مسلح فلسطینی موفق شده‌اند وارد شهرک‌های صهیونیست نشین در اطراف نوار غزه شوند.


قطع اینترنت در شهرهای جنوبی سرزمین‌های اشغالی
شبکه المیادین از موفقیت نیروهای مقاومت فلسطین در ربودن یک نظامی صهیونیست خبر داد. رسانه‌های عبری زبان نیز گزارش دادند که آنچه که در حال رخ‌دادن است یک غافلگیری وحشتناک بوده و نیروهای مقاومت فلسطین موفق شده‌اند رژیم صهیونیستی را غافلگیر کنند. مقامات رژیم صهیونیستی همچنین از شهرک‌نشینان خواسته‌اند در منازل خود و پناهگاه‌ها باقی بمانند و بیرون نیایند.

به گفته رسانه‌های عبری، رزمندگان قسام توانستند به منطقه ساحلی زکیم نفوذ کنند. در حال حاضر آژیرها در تمام شهرک‌ها و شهرهای جنوب، اشکلون، بئرشبا، تل‌آویو، اشدود و اورشلیم به صدا در می‌آیند. به گفته رسانه‌های صهیونیستی اینترنت در شهرهای جنوبی به دلیل پخش فیلم‌های مرگ‌ومیر در شهرک‌ها قطع شد.

غافلگیری ارتش رژیم صهیونیستی/ برآورد صهیونیست‌ها از احتمال نبرد طولانی/ اسیر شدن ده‌ها سرباز صهیونیست

خبرنگار الجزیره گزارش داده است که ارتش رژیم صهیونیستی کنترل یکی از پایگاه‌های خود و گذرگاه ایرز را از دست داد. روزنامه هاآرتص اعلام کرد سرویس امنیتی اسرائیل از این حمله غافلگیر شدند.
گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جنوب فلسطین اشغالی تا غوش دان (۸۰ کیلومتر) را منطقه ویژه اعلام کرد. برخی از خیابان‌های شهرک‌های اشغالی به تصرف رزمندگان مقاومت درآمده است. کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقامات امنیتی تخمین می‌زنند که نبرد با حماس این بار طولانی خواهد بود.

یدیعوت آحارونوت نیز اعلام کرد که ده‌ها مرد مسلح به یک سایت ارتش اسرائیل در شمال نوار غزه یورش بردند، و سربازان اسرائیلی را اسیر کردند. گروه فلسطین عرین الاسود نیز اعلام کرد که یک بسیج عمومی و شروع حمله فوری از هر نقطه به نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان آنها را اعلام می‌کنیم. گروه فلسطین عرین الاسود نیز اعلام کرد که یک بسیج عمومی و شروع حمله فوری از هر نقطه به نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان آنها را اعلام می‌کنیم.


حملات موشکی مقاومت به سرزمین‌های اشغالی
به گفته صهیونیست‌ها، این عملیات مقاومت فلسطین، همان اتفاقی است که آن‌ها از آن ترس داشتند در حال حاضر ساکنان شهرک‌های اطراف نوار غزه تبدیل به گروگان شده‌اند. به گفته رسانه‌های عبری زبان، تعداد کسانی که در جریان عملیات جنبش حماس کشته شده‌اند بسیار زیاد بوده و در حال حاضر نمی‌توانیم آماری در این خصوص تهیه کنیم. صبح امروز برای ما بسیار سخت بود؛ گروگان ها و زخمی‌های زیادی وجود دارد. اکثر کشته شدگان در مناطق جنوبی هستند.

حملات سایبری نیروهای مقاومت فلسطین علیه سامانه گنبد آهنین

هم‌زمان با حملات موشکی گسترده مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی، احمد عبدالرحمن یک کارشناس نظامی در گفتگو با المیادین تاکید کرد: اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد یک عملیات گسترده از سوی نیروهای مقاومت در حال انجام است و حملاتی به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین در اطراف غزه انجام می شود.

ما در برابر یک حمله راهبردی گسترده از سوی نیروهای مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست هستیم. اطلاعاتی در خصوص حمله سایبری از سوی نیروهای مقاومت علیه سامانه گنبد آهنین ارتش رژیم صهیونیستی نیز وجود دارد.



رسانه های صهیونیستی: عملیات مقاومت فلسطین با هماهنگی سپاه پاسداران انجام شد

منابع عبری زبان اعلام کردند که مبارزان مقاومت فلسطین شماری از اسرائیلی‌ها را در منطقه "اوویکیم" در جنوب فلسطین اشغالی به گروگان گرفته‌اند. ده‌ها نفر از مبارزان قسام وارد این مناطق شده و حتی ایست بازرسی‌های سیار برقرار کرده و چند مرکز پلیس را هم به کنترل خود درآورده‌اند. دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه امنیتی این رژیم قرار است ساعت ۱ ظهر امروز جلسه‌ای اضطراری را در مقر وزارت جنگ در رابطه با حمله نظامی مقاومت برگزار کند.

ابوحمزه سخنگوی گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که ما هم بخشی از این نبرد هستیم و در کنار برادرانمان در جنبش حماس تا لحظه آزادی می‌جنگیم. رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده اند که حمله مقاومت به اسرائیل با هماهنگی سپاه پاسداران ایران انجام می شود. حماس وعده حمله به اسرائیل را از جبهه‌های دیگر نیز دریافت کرد.‌


ارتش رژیم صهیونیستی کماکان از ابعاد عملیات مقاومت بی‌خبر است

وب سایت عبری واللا اعلام کرد که «ارتش هنوز از میزان عملیات نفوذ و تعداد مبارزان مقاومت در داخل شهرک‌های اطراف نوار غزه اطلاعی ندارد». پس از نفوذ نیروهای مقاومت از غزه به داخل سرزمین‌های اشغالی، از ساکنان مناطق جنوب فلسطین اشغالی خواسته شده است که در خانه‌های خود را ببندند. ارتش اسرائیل از جذب نیروهای ذخیره برای مقابله با حملات مقاومت خبر داد. صهیونیست‌ها یکی از پایگاه‌های هوایی را که رزمندگان مقاومت پس از ورود به مناطق اشغالی به آنها نزدیک شده بودند، تخلیه کردند.

صهیونیست ها عملیات طوفان الاقصی را یک عملیات ترکیبی نامیدند. یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: سازمان حماس امروز صبح اشتباه فاحشی مرتکب شد و جنگی را علیه ما آغاز کرد. سربازان ارتش اسرائیل در تمامی نقاط نفوذ علیه دشمن می جنگند. اسرائیل در این جنگ پیروز خواهد شد.


آماده باش نیروهای مقاومت در کرانه باختری برای ورود به درگیری

 العاروری، فرمانده ارشد و برجسته سازمان حماس در رابطه با احتمال درگیری کرانه باختری در عملیات جاری گفت: کرانه باختری در این نبرد حرف آخر را می‌زند و می‌تواند با تمام شهرک‌های کرانه باختری درگیری ایجاد کند. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: این طوفان از غزه آغاز شد و به کرانه باختری و خارج از آن و به هر مکانی که مردم و ملت ما در آن حضور دارند کشیده خواهد شد.

منابع عبری زبان اعلام کرده‌اند که گروه مقاومت عرین الاسود به حالت آماده‌باش درآمده و به نیروهای خود دستور حمله به تمامی شهرک‌های صهیونیستی و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را داده است. موج حملات موشکی به سرزمین‌های اشغالی کماکان ادامه دارد و صدا آژیر خطر در مناطق مختلف فلسطین اشغالی شنیده می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی کماکان به دلیل حمله غافلگیرانه مقاومت فلسطین اقدام منسجم و مشخصی انجام نداده است. چنانچه کرانه باختری به عملیات طوفان الاقصی بپیوندد، وضعیت امنیتی بغرنجی برای صهیونیست ها شکل خواهد گرفت.


غنیمت پشت غنیمت/ یک تانک مرکاوای به غنیمت گرفته شد
رسانه‌های عبری زبان اعلام کرده‌اند که نیروهای مقاومت فلسطینی حدود ۳۵ اسرائیلی را اسیر کردند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین تصاویر منتشده شده توسط مناطع فلسطینی نشان می‌دهد که در جریان گرفتن غنیمت از ارتش دشمن، یک تانک مرکاوا توسط فلسطینیان به غنیمت گرفته شده است. در ابتدای شروع عملیات زمینی توسط نیروهای مقاومت، عکس از سوختن یک تانک مرکاوای دیگر نیز منتشر شده بود.

هنو به طور مشخص آماری از کشته شدگان صهیونیستی در حملات موشکی و زمینی مقاومت فلسطین منتشر نشده است. صهیونیست‌ها برای جلوگیری از انتشار بیشتر عکس و فیلم از زخمی‌های عملیات مقاومت، اینترنت را در جنوب فلسطین اشغالی قطع کرده اند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تاکنون  فلسطینی‌ها ۲۵۰۰ موشک از غزه شلیک کردند.

ورود نیروهای مقاومت با اسرای صهیونیست
شهرک‌های صهیونیستی به کنترل نیروهای مقاومت در آمد/ نتانیاهو: در وضعیت جنگی قرار داریم
ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد که حماس شهرک‌ها را در نوار غزه کنترل می‌کند. همچنین بر اساس اخبار منتشر شده، تاکنون بیش از ۳۰۰ صهیونیست زخمی شده‌اند که حال تعدادی از آنها وخیم اعلام شده است.

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین واکنش خود به عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد: ما اکنون در وضعیت جنگی به سر می‌بریم. در حال تلاش هستیم تا شهرک‌های مجاور غزه که در اختیار مقاومت فلسطین هستند را آزاد کنیم. حماس یک حمله غافلگیرکننده مرگبار علیه ما انجام داد.

واکنش حزب‌الله لبنان به عملیات طوفان الاقصی
حزب‌الله لبنان در واکنش به عملیات مقاومت فلسطین بیانیه صادر کرد. در این بیانیه آمده است: حزب‌الله این عملیات گسترده و قهرمانانه را به مردم مقاوم و مجاهدان فلسطینی، به‌ویژه برادران عزیز در گردان‌های قسام و جنبش مقاومت اسلامی حماس تبریک می‌گوید. این عملیات پیروزمندانه پاسخی قاطع به جنایات مستمر اشغالگری و تهاجم مستمر به مقدسات و کرامت فلسطین‌ها و تأییدی بر این است که اراده ملت فلسطین و سلاح مقاومت تنها گزینه در برابر تجاوز و اشغال است. رهبری مقاومت اسلامی در لبنان از نزدیک با تحولات مهم در صحنه فلسطین همگام بوده و اوضاع میدانی را دنبال می‌کند و مستقیماً با رهبری مقاومت فلسطین در تماس است و ارزیابی‌های مستمر با آنها را انجام می‌دهد.

بیانیه حماس: مسئولیت کامل عواقب جنایات علیه مسجدالاقصی، قدس و مردم ما در کرانه بر عهده صهیونیست‌ها است

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اولویت عملیات «طوفان الاقصی» حفاظت از قدس، مسجدالاقصی و توقف طرح‌های اشغالگران باهدف یهودی‌سازی این مناطق و ساختن معبد ادعایی آن‌هاست. از همه رسانه‌ها می‌خواهیم که عملیات مبارک «طوفان الاقصی» را به‌عنوان یک پیروزی برای عدالت‌خواهی فلسطین همراهی کرده و پوشش دهند.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: مردم فلسطین و مقاومت آن‌ها به رهبری گردان‌های شهید عزالدین القسام در حال تداوم عملیات دفاع از مردم، سرزمین و مقدسات آن‌ها هستند. رژیم اشغالگر مسئولیت کامل عواقب جنایات خود علیه مسجدالاقصی، قدس و مردم ما در کرانه باختری و تمام فلسطین اشغالی را بر عهده دارد.

سخنگوی گردان‌های قسام: نبرد ما ادامه دارد
ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام در ارتباط با حملات به سرزمین‌های اشغالی گفت: نبرد ما ادامه دارد و دشمن چیزی از نتایج آن نمی‌داند. دشمن وقتی از این وضعیت گیج‌کننده خارج شود، شوکه خواهد شد. از ملت خود در کرانه باختری و قدس می‌خواهیم که در طوفان الاقصی شرکت و دشمن را که مانند خانه عنکبوت سست است، دستپاچه‌تر کنند.

وی در ادامه افزود: اجازه ندهید که اشغالگران در عید مذهبی پیشروی خود در مسجدالاقصی که معراج گاه پیامبر اسلام است، فرصتی برای شادی و جشن داشته باشند. دشمن در وضعیت ناگواری است و از اهالی خود در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ می‌خواهیم که به مقابله دشمن برخیزند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از صبح امروز تا این لحظه ۵۴۵ اسرائیلی که در حملات مقاومت مجروح شدند به بیمارستان‌ها انتقال داده شدند و حال ده‌ها نفر از مجروحان وخیم اعلام شده است. همچنین از زمان حمله حماس تاکنون ۲۲ اسرائیلی کشته شده‌اند.

دقیقاً نمی‌توان تعداد کشته‌شدگان صهیونیست را ارزیابی کرد، چرا که مقاومت کنترل تعدادی از مناطق را در داشته و هم اکنون صهیونیست‌ها آمار دقیقی از این مناطق ندارند.


انتهای پیام/








نظرات بینندگان