کد خبر: ۱۶۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
تأکید استاندار فارس و امام‌جمعه شیراز:

مشارکت حداکثری زمینه‌ساز انتخاب هوشمندانه

مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ زمینه‌ساز یک انتخاب هوشمندانه و برگزیده شدن افرادی کارآمد و دارای برنامه به مجلس شورای اسلامی به‌عنوان رأس هرم قانون‌گذار برای سرعت بخشی به روند تحولی ایران اسلامی است .
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،هراندازه که ضریب مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو بالاتر باشد به همان میزان افرادی که وارد مجلس به منزله خانه سرنوشت‌ساز ملت می‌شوند در موضوع قانون‌گذاری و ترسیم آینده کشور و مردم مؤثرتر خواهند بود.

مطالب یاد شده بخشی از صحبت‌های آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام‌جمعه شیراز و محمدهادی ایمانیه استاندار فارس پیرامون انتخاب هوشمندانه افراد در انتخابات پیش رو است.

انتخاب آگاهانه و هوشمندانه راهگشاست
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شیراز انتخابات را تعیین سرنوشت کشور دانست و گفت: انتخاب هوشمندانه باید مدنظر مردم باشد و افرادی متخصص و توانمند برای قرارگیری در جایگاه تصمیم‌سازی کشور انتخاب شوند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌عنوان رویدادی مهم، دو راهبرد مهم را موردتوجه قرارداد و افزود: انتخابات تعیین سرنوشت کشور است؛ ازاین‌رو انتخاب هوشمندانه باید مدنظر مردم باشد؛ چراکه با انتخاب و رای در هر انتخاباتی، اختیاراتی را به فرد منتخب می‌دهیم و اگر در این انتخاب توجه کافی نشده باشد ممکن است که آسیب‌زا هم باشد.

عضو خبرگان رهبری افزود: در شرایط حساس کنونی باید انتخابات جدی گرفته شود؛ چراکه عقل و فهم هم توجه تعیین سرنوشت کشور را تأیید می‌کند؛ ازاین‌رو ضمن حضور در این عرصه، افرادی متخصص و توانمند را برای قرارگیری در جایگاه قانون‌گذاری و تصمیم‌سازی کشور برگزینیم .

وی با یادآوری کلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر انتخاب هوشمندانه و آگاهانه در انتخابات اظهار کرد: حضرت امام علی (ع) در نهج‌البلاغه فرمودند که رَسُولُکَ تَرْجُمَانُ عَقْلِکَ بدین معنی که فرستاده‌ای که نزد کسی می‌فرستی، ترجمان عقل توست ازاین‌رو اگر کسی را با رای در انتخابات به مجلس یا دولت می‌فرستیم نشان‌دهنده عقل رای دهندگان است؛ بنابراین افراد عاقل، فردی متخصص و مناسب را انتخاب می‌کنند.

آیت‌الله دژکام، رأی اولی‌ها را مورد خطاب قرارداد و تأکید کرد: اسفندماه صحنه انتخابات است و رأی اولی‌ها توجه داشته باشند که فردی که انتخاب می‌شود، نشان‌دهنده میزان آگاهی و عقل رأی‌دهندگان خواهد بود. همچنین رهبر معظم انقلاب بر دقت به شعارهای کاندیداهای انتخابات تأکید کردند، بنابراین باید فردی را انتخاب کنیم که اگر شعاری سر می‌دهد قانوناً، شرعاً و از نظر امکانات کشور قابل‌اجرا شدن باشد.

استاندار فارس: مشارکت حداکثری احزاب در انتخابات منجر به انتخاب افراد شایسته می‌شود
استاندار فارس گفت: در انتخابات هنگامی افراد شایسته و کارآمد انتخاب می‌شوند که مشارکت حداکثری آحاد مردم به‌ویژه احزاب و نمایندگان اقشار مختلف را در این صحنه مردمی سرنوشت‌ساز شاهد باشیم.

محمدهادی ایمانیه اظهار کرد: کشور متعلق به همه است و هر کس خود را دوستدار ایران می‌داند از منافع شخصی خود در جهت منافع ملی صرف‌نظر می‌کند.

استاندار فارس با بیان اینکه حضور پررنگ احزاب و نمایندگان اقشار مختلف در سفر دوم هیئت دولت به این استان جایگاه فارس را بیش‌ازپیش ارتقا داد، گفت: با مشارکت بالا در انتخابات حساس مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان رهبری باید حرمت استان فارس را با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد همچون گذشته نگه داریم.


انتهای خبر/




منبع: ایرنا
نظرات بینندگان