کد خبر: ۱۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۱۷ آبان ۱۳۹۰

هر مسلمان یک سطل آب بریزد اسرائیل را سیل می‌برد

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، 32 سال قبل در دیدار با هیئتی از مقامات یک کشور خارجی در مورد رژیم صهیونیستی فرمود: \"اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می‏ریختند او را سیل می‏برد.\"

مقامات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر در حالی مشغول چنگ و دندان نشان دادن علیه جمهوری اسلامی ایران هستند که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، 32 سال قبل موضعی را در مورد آنان اتخاذ نمود که به واسطه آن، صهیونیست‌ها و رژیم اشغالگر قدس تا همیشه خار و خفیف خواهند بود و داغ مذلت از پیشانی آنها پاک نخواهد شد.

امام راحل در مرداد ماه سال 1358 و در دیدار با هیئتی از مقامات کشور سوریه سخنان مبسوطی را پیرامون وحدت مسلمین بیان فرمودند.

موضع تاریخی امام خمینی(ره) در رابطه با رژیم صهیونیستی در بخشی از همین سخنرانی بیان شد که آن را در ادامه می‌خوانید.


"... جوانهای ما در حال انقلاب و حالا هم باز تقاضا می‏کنند که ما دعا کنیم تا آنها شهید بشوند. این تحول بزرگی که به ارادۀ خدای تبارک و تعالی در این ملت پیدا شد موجب پیروزی آنها بر یک قدرت شیطانی بزرگ که پشتیبان او همۀ ابرقدرتها بودند گردید.

و این پیروزی از خدای تبارک و تعالی و عنایات خاصۀ او بود. و من امیدوارم که این اخلاق در ملت ما باقی بماند؛ و همۀ ملتها و مسلمین همین اخلاق را و همین سیره را داشته باشند تا عظمت صدر اسلام را بازیابند.

برای من یک مطلب به شکل معماست و آن این است که همۀ دوَل اسلامیّه و ملتهای اسلام می‏دانند که این درد چیست، می‏دانند که دستهای اجانب در بین است که اینها را متفرق از هم بکند، می‏بینند که با این تفرقه‏ها ضعف و نابودی نصیب آنها می‏شود، می‏بینند که یک دولت پوشالی اسرائیل در مقابل مسلمین ایستاده ـ که اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می‏ریختند او را سیل می‏برد ـ مع‏ذلک در مقابل او زبون هستند. معما این است که با اینکه اینها را می‏دانند ، چرا با علاج قطعی، که آن اتحاد و اتفاق است روی نمی‏آورند؟ چرا توطئه‏هایی که استعمارگرها برای تضعیف آنها به کار می‏برند، آنها توطئه‏ها را خنثی نمی‏کنند؟ آیا این معما چه وقت باید حل شود؟ و پیش کی باید حل بشود؟ این توطئه‏ها را کی باید خنثی کند غیر از دولتهای اسلام و ملتهای مسلمین؟ این معمایی است که شما اگر جوابی دارید و حل کردید این معما را به ما هم تذکر بدهید.

میل داشتم که این حقیقت را از شما بشنوم، و این حقیقتی است که ما هم بر او مطلع هستیم که هرچه ضعف در مسلمین و فساد در ممالک اسلامی است، از حکومتهاست. حکومتها به واسطۀ خودخواهی که دارند مع‏الأسف برای اجانب به طور نوکری عمل می‏کنند و برای ملت خودشان آقایی می‏کنند، و تمام مفاسد را همین نوکری و آقایی در ممالک مسلمین ایجاد کرده است؛ و راه حل همان است که شما گفتید، راه حل اینها به دست ملت است..."

The approach of Emam Khomeini about Israel in 32 years ago

A counterfeit rejime tale to In contrast, all of muslims."
That if muslim nations were allied and each one Poured a bucket of water to Israel…
the flood wash out the israel."

منبع: صحیفه امام خمینی(ره)
انتهای پیام/

نظرات بینندگان