کد خبر: ۲۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱

برگزاری مراسم ایام شهادت حضرت زهرا (س)

مدیر کل اوقاف فارس گفت: شخصیت حضرت زهرا (س) یک شخصیت محوری بوده و حدفاصل توحید و شرک، و اسلام و کفر است.

به گزارش خبرنگار شیرازه، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس بعد از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: باید ما دهه فاطمیه راهمچون  ایام عاشورا برگزار کنیم.

محمدزاده گفت: در این ایام بیش از 140 روحانی در سطح شهرستان‌های استان فارس اعزام کرده‌ایم و آماده‌ایم که شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را عاشورایی برگزار کنیم.

وی افزود: ظاهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در کشور، رنگ و بوی عزاداری را نمی‌دهد و یکی از ضروریاتی که باید به آن پرداخته شود، ظاهرسازی شهر در ایام عزاداری، به ویژه شهادت حضرت زهرا (س) است که برای این کار به همکاری نهادها و ارگان‌های دیگر منجمله شهرداری نیازمندیم.

محمدزاده با اشاره به شخصیت والای حضرت زهرا (س) و نقش آن حضرت در حمایت از ولایت، اضافه کرد: شخصیت حضرت زهرا (س) یک شخصیت محوری بوده و حدفاصل توحید و شرک، و اسلام و کفر است.

وی با بیان اینکه در 250 حرم مطهر، از امامزادگان فارس، از ساعت 10 صبح مراسم عزاداری، سخنرانی و سینه‌زنی در سراسر استان داریم و از هیئت‌های مذهبی و روحانیون  دعوت کرده‌ایم تا با راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی از حرم‌های مطهر امامزادگان به سمت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) به  عزاداری بپردازند.

مدیر کل اوقاف فارس ادامه داد از دیگر برنامه‌های این ایام برگزاری  مسابقه خطبه حضرت زهرا(س)(خطبه فدکیه) که کتابچه سوالات  توسط ادارات اوقاف در سطح  استان توزیع می گردد،همچنین  در مسیر عزاداری هیت ها به سوی حرم مطهر شاهچراغ نمایشگاه هایی با موضو عات شناسایی حضرت فاطمه زهرا(س)،عفاف و حجاب ، برپایی ایستگاه های مشاوره برای خواهران در مورد مسائل زنان و برپایی خیمه‌های معرفت با همکاری علما و متخصصان برپا می شود.

وی در پایان از عموم مردم این استان خواست تا با توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) در مراسم سوگواری این بانوی دو عالم به عزاداری بپردازند

 در ادامه سردار سجادیان اظهار داشت:برای اولین بار در شیرازمراسم سوگواری ایام فاطمیه  با همکاری اداره کل اوقاف و نیروی انتظامی   استان  برگزار میگیرد.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به  اقدامات این فرماندهی در ایام فاطمیه  در حوزه راهنمایی ورانندگی ،انتظامی و تامین امنیت مراسمات افزودند: از همه مردم استان فارس تقاضا داریم که فضای معنوی خوبی بر شهر شیراز حاکم بکنند بخصوص خواهران  با حفظ حجاب ، و  ارزشهای دینی حرمت این ایام را حفظ نمایند

انتهای پیام/20

{$old_album_29866}
برچسب ها: محمد زاده ، اوقاف ، فارس
نظرات بینندگان