کد خبر: ۲۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱

رژه يگان‌هاي نمونه ارتش در بلوار زرهي شيراز

فرمانده ارشد نظامي آجا در فارس و كهكيلويه و بويراحمد گفت: هم‌اينك ارتش جمهوري اسلامي ايران از توان رزمي و آمادگي دفاعي مطلوبي برخوردار بوده و با وجود اين خودكفايي براي حفظ و حراست از حدود و نفوذ مرزهاي كشورمان و تماميت ارضي از هر جهت آماده است.

به گزارش شیرازه،امير سرتيپ حسين محمدي روز یکشنبه و در آستانه روز ارتش جمهوري اسلامي در جمع خبرنگاران اظهار كرد: نخستين هدف هر نظام حفظ تماميت ارضي، استقلال و امنيت پايدار است و براي اين انجام اين امر مهم، جمهوري اسلامي نيازمند نيروهاي مسلح مقتدر، آموزش‌ديده، مومن و ولايتمدار است.

وي ادامه داد: ارتش جمهوري اسلامي در طول بيش از سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي به ويژه در دوران دفاع مقدس، كارنامه درخشاني داشته است.

 فرمانده ارشد نظامي آجا در فارس و كهكيلويه و بويراحمد گفت: بسياري از كاركنان ارتش سوابق مبارزاتي بر عليه رژيم طاغوت دارند و در آن زمان دستگير شده و تا زمان پيروزي انقلاب در زندان به سر بردند همچنين بسياري از كاركنان اين مجموعه به فرمان امام خميني پادگان‌ها را رها كرده و به جمع مردم مبارز پيوستند.

محمدي اظهار كرد: نيروهاي ارتش پس از پيروزي انقلاب نيز وارد مبارزه با تجزيه‌طلبان و عناصر ضدانقلاب در كردستان، كنبدكاووس، سيستان و بلوچستان و ديگر نقاط ايران اسلامي شدند و در طول هشت سال دفاع مقدس با تقديم 4 هزار و 800 شهيد و بيش از 220 هزار جانباز در اين عرصه موثر عمل كرده است.

 فرمانده ارشد نظامي آجا در فارس و كهكيلويه و بويراحمد بيان كرد: نيروي زميني با اجراي بيش از 150 عمليات آفندي و پدافندي محدود يا گسترده عملكرد خوبي در طول دوران دفاع مقدس داشته و در حقيقت نوك پيكان حملات ناجوانمردانه دشمن در آن دوران بوده است.

وي خاطرنشان كرد: اين عمليات‌ها به شكل مستقل يا مشترك با نيروهاي سپاه و بسيج به وقوع پيوست و هوانيروز و توپخانه نيروي زميني ارتش در همه عمليات‌هاي مستقل و مشترك حضوري فعال داشت.

وی افزود:مردم شيراز مي‌توانند صبح روز 29 فروردين ماه كه به عنوان روز ارتش جمهوري اسلامي ايران نام‌گذاري شده است، در بلوار پاسداران مقابل مركز زرهي شيراز شاهد رژه نيروها و يگان‌هاي نمونه ارتش در استان فارس باشند.

ایسنا

 

نظرات بینندگان