کد خبر: ۳۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۱

دیپلماسی برای \"ابوموسی\" جواب ندهد نظامیان اقتدار کشور را نشان می‌دهند

فرمانده نیروی زمینی ارتش در واکنش به برخی اظهار نظر ها در خصوص جزیره ابوموسی گفت: به هیچ کشوری اجازه کوچکترین دست‌اندازی را نمی‌دهیم، اگر اینطور شود و این شیطنت ها از طریق دیپلماسی حل نشود نیروهای نظامی آماده‌اند اقتدار نظام را به کشور متعرض نشان دهند.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری ها، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش بزرگداشت روز ارتش که با حضور وابستگان نظامی کشورهای خارجی برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از موجودیت و ارمانهای خود در برابر تهدیدات دشمنان در شرایط تهدید و ارعاب کنونی جهان، از امکانات بسیار عالی و اثرگذار از جمله نیروهای عملیات ویژه مجهز به تجهیزات روز و صدها پرتابگر موشک و یگان‌های زبده و آموزش دیده برخوردار است.

وی ادامه داد: نیروهای فداکار و از جان گذشته ما در کنار نیروهای بسیج 30 میلیونی مردمی آمادگی کامل برای دفاع از آرمانها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارند اما جمهوری اسلامی از این قدرت نظامی خود صرفا برای دفاع و اهداف بازدارنده استفاده خواهد کرد.

پوردستان با بیان اینکه نقش ایران در برقراری امنیت و معادلات منطقه در هیچ سطحی قابل انکار نیست، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اعتقادات دینی و فرهنگی خود، ملت‌ها و دولت‌های مسلمان و عرب منطقه را برادران ایمانی و فرهنگی خود می‌داند و مطالعه تاریخ سیاسی دهه‌های اخیر گویای این واقعیت است که مشکلات منطقه خاورمیانه از بیرون و بدست بیگانگان به منطقه تحمیل می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: اطلاعات موثقی وجود دارد که آمریکا و همپیمانانش قصد دارند نظم و ثبات منطقه را مخدوش کنند و حتی برای کشورهایی که امروز مخالفان سوریه را مسلح می‌کنند نیز برنامه دارند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بر مبنای توسعه اصل برابری و عدالت و رعایت حقوق متقابل در مناسبات بین الملل و همچنین تحکیم و گسترش روابط دوستانه با همه کشورها بنا نهاده شده است، گفت: ایران کشور پهناور و مقتدری است که با همه ملت‌ها و کشورهای صلح دوست، دارای روابط مستحکم بوده و مخالف قدرتهای زورگو و متجاوز به حقوق انسانهاست و همچنین صلح و دوستی با همسایگانو توسعه روابط دو جانبه با سایر کشورها در سرلوحه سیاست خارجی ما و جزء لاینفک راهبردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.


پوردستان تاکید کرد: متاسفانه دولتمردان فعلی آمریکا برخلاف شعارها و وعده‌های خود با توسعه سیاست‌های جنگ طلبانه، تهدید ملت‌ها و توسل به انواع حیله‌ها و نیرنگ‌های جنگ نرم، صلح جهانی را به مخاطره انداخته‌اند. یکی از راهبردهای تبلیغاتی و جنگ روانی دولت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران راهبرد ایران هراسی و مترادف با راهبرد اسلام هراسی است که همواره از سوی دولت‌های ایالات متحده پایه ریزی و پیگیری شده است.


وی در ادامه در خصوص برخی اظهارنظرها درباره جزایر سه‌گانه کشورمان اظهار داشت: حاکمیت این جزایر از قدیم‌الایام متعلق به ایران بوده و جمهوری اسلامی نیز از این حق خود قاطعانه و با قدرت دفاع می‌کند.

امیر پوردستان با بیان اینکه به هیچ کشوری اجازه کوچکترین دست‌اندازی را نمی‌دهیم، تصریح کرد: اگر اینطور شود و مسئله از طریق سیاسی حل نشود نیروهای نظامی آماده‌اند اقتدار نظام را به کشور متعرض نشان دهند.

وی افزود: تحولات جاری کشورهای عربی که بیش از یک سال پیش علیه استبداد، استعمار و حاکمان وابسته و مستبد آغاز شده است عامل مهمی در بازنگری تعریف نظم نوین منطقه و آینده سیاسی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی و حتی نظم آتی جهان محسوب می‌شود.

پوردستان با اشاره به اوضاع داخلی آمریکا اظهار داشت: در آمریکا جنبش تسخیر وال استریت اگر چه از سوی رسانه‌ها در ابتدا چندان جدی گرفته نمی‌شد اما اکنون گسترش آن به بیشتر ایالات امریکا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و از این رو امید می‌رود این جنبش و موج بیداری اسلامی در خاورمیانه و جهان عرب به برقراری و توسعه عدالت و دمکراسی واقعی در بسیاری از نقاط دنیا بی‌انجامد.

فرمانده نیروی زمینی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست‌های یکجانبه گرایی آمریکا از جمله طرح استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا و سرایت آن به کشورهای مسلمان منطقه به گونه‌ای بحران ساز شده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان