کد خبر: ۳۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۲

استاندار فارس: جهان اسلام به امنیت موجود در جمهوری اسلامی افتخار می کند

استاندار فارس گفت:امروز جهان اسلام و کشورهای همسایه به امنیت موجود در جمهوری اسلامی که مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های نیروهای نظامی و انتظامی است افتخار می کند و غبطه می خورند.
مهندس حسین صادق عابدین، پنجشنبه در آیین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، در شیراز افزود:امنیتی که امروز در کشور ما حاکم است در مقایسه با کشورهای همسایه بی بدیل است و این فرصت و توان ایجاد شده در برقراری امنیت با تلاش و از خودگذشتگی نیروهای مسلح کشورمان رقم خورده است.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا وی ادامه داد:به سبب وجود همین اقتدار و امنیت است که هیچ یک از دشمنان جمهوری اسلامی حتی فکر حمله و تعرض به خاک کشورمان را به خود راه نمی دهند.

استاندار فارس، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت:بی شک بدون وجود امنیت نمی توان در تحقق این شعار موفق بود و راه رشد و توسعه کشور را پیمود و ملت بزرگ ایران اسلامی امروز به اتکای این امنیت در تلاش است تا شعار امسال رهبری را محقق کند.

صادق عابدین، انتخابات 24 خرداد را مظهر حماسه سیاسی دانست و بیان داشت :با همکاری و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان و با مشارکت و حضور چشمگیر مردم، این انتخابات را نیز به بهترین شکل ممکن برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به تبلیغات و تحرکات دشمنان در آستانه این انتخابات گفت:بدخواهان و دشمنان انقلاب هرچه دشمنی ها و کینه توزی های خود علیه کشور و ملت ایران را بیشتر کنند، ملت ما مصمم تر و مقاوم تر، پشت سر رهبر و مقتدای خویش ایستاده و جانانه از کشور و آرمان های نظام حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

او اضافه کرد:ملت ما گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب و دستورات ایشان، در انتخابات آتی شرکت پرشور خواهد داشت و رییس جمهوری را انتخاب خواهد کرد که در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گام های بلندی بردارد.

استاندار فارس، توجه به حماسه اقتصادی را در کنار حماسه سیاسی مهم توصیف کرد و گفت:در دوره های پیشین در قبل، حین و بعد از انتخابات شاهد بودیم که امور اجرایی کشور با رکود مواجه می شد واگر امسال هم بنا باشد بر مدار گذشته حرکت کنیم حماسه اقتصادی رقم نخواهد خورد.

او ادامه داد: انتخابات در یک روز برگزار می شود و نباید دیگر روزهای سال را تحت الشعاع خود قرار دهد.

وی به موفقیت های استان فارس در بخش های مختلف اقتصادی اشاره کرد و افزود: امروز به مدد تلاش های صورت گرفته در این استان، شاهد هستیم که کنسرسیوم های نفت و گاز به کمک نفت و گاز کشور آمده است.

استاندار فارس افزود:این کنسرسیوم ها امروز در حال انعقاد قرارداد برای انجام اموری هستند که بنا بود از سوی شرکت های خارجی انجام شود اما آنها به سبب تحریم ها کنار رفتند.

او گفت: با وجود همین توانمندی ها و سرمایه بزرگ است که ما در ابتدای سال جاری ادعا کردیم که فارس می تواند پایتخت نفت و گاز کشور باشد.

صادق عابدین اضافه کرد:بی شک با اتکا به توانایی و استعداد جوانان، دانشگاهیان، اصحاب فن، نیروهای متخصص و بخش خصوصی می توانیم تحقق شعار حماسه اقتصادی را در فارس رقم بزنیم.

استاندارفارس همچنین به آغاز همکاری این استان با سازمان انرژی اتمی کشور اشاره کرد و گفت:بر اساس این همکاری ها مقرر شده است که این سازمان در زمینه توسعه کشاورزی هسته ای با فارس همکاری هایی داشته باشد.

وی ادامه داد:این فناوری می تواند کشاورزی استان فارس را متحول کند و بهره وری را افزایش دهد.
نظرات بینندگان