کد خبر: ۴۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۲

حجت الاسلام دژکام: حکم فرماندار جهرم بعنوان معاون استاندار صادر شود

حکم فرماندار شهری که فرمانداری ویژه شده است باید بعنوان معاونت استاندار صادر شود و این حکم را وزیر کشور ابلاغ کند، حکم تعدادی از ادارات که باید به عنوان معاونت اداره کل باشند، صادر شود این غیر از تابلو عوض کردن است.

به گزارش خبرنگار شیرازه از جهرم، حجت الاسلام لطف اله دژکام نماینده ولی فقیه و امام جمعه  جهرم، در همایش ی که به مناسبت ارتقا فرمانداری جهرم به فرمانداری ویژه برگزار شده بود، اظهار داشت: مردم جهرم انقلاب را دوست دارند و مشکلاتش را هم تحمل می کنند، امروز که فرمانداری ویژه جهرم اعلام شد به تک تک شما مردم جهرم از آخرین روستاها و چادرهای عشایری تا همه کسانی که در شهر هستند افتخار می کنم که جهرم فرمانداری ویژه شد و از ناخن یک نفر هم خون نیامد و به هیچ کس هتک حرمت نشد، مردم جهرم پای انقلاب ایستاده اند در حالیکه بعضی وقت ها می دیدند انگار جفایی هم به جهرم صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: خیلی زودتر از اینها جا داشت، جهرم فرمانداری ویژه شود، فاصله جمعیتی مرکز شهرستان ما با برخی شهرهای دیگر که فرمانداری ویژه شدند حدود 50 هزار نفر است آنها 50 هزار نفر کمتر از ما جمعیت داشتند. اما ما افتخار می کنیم که روزی که فرمانداری آن جاها ارتقا پیدا کرد، بنده رسما در نماز جمعه گفتم ما خوشحال هستیم که جای دیگری از شهرهای کشور اسلامی ایران توسعه پیدا کند. حسد در ذات این شهر نیست.

دژکام تصریح کرد: به اندازه آب دادن به نخل ها و صبر کردن تا ثمردهی نخلها، مردم صبر کرده اند، ما این صبوری را از نخل ها و نخل دارهایمان آموخته ایم و امروز شکرگزار هستیم که شهر جهرم به حقی که داشته است رسیده است و برای رسیدن به این حق هیچ بار سنگینی برای دولت و نظام ایجاد نکردیم، امیدوار هستیم گام های بعدی هم همینطور صبورانه برداشته شود، شما مشاهده کردید رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ دولت جدید، بازهم فرمودند از مردم می خواهم که حوصله داشته باشند کارهای بزرگ یک روزه انجام نمی شود.

نماینده ولی فقیه در جهرم خاطرنشان کرد: مردم جهرم 50 سال پای انقلاب اسلامی ایستاده اند از روزی که جهرمی ها برای مشروطیت در شیراز تکه تکه شدند و شهید دادند 100 سال می گذرد. جهرم با حرکت 15 خرداد امام همراهی جدی داشت، بعد از انقلاب اسلامی نیز دراین شهر به مدت پنج شش ماه به بعنوان 11 شهر کشور همراه با تهران حکومت نظامی بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد:  شکر می کنیم و از خدا می خواهیم بقیه راه را هم محکم و استوار برداریم و با نظام همراهی کنیم و آرمان های نظام اسلامی را پیش ببریم که خداوند مزد صابران و شاکران را به خوبی می دهد.

دژکام تصریح کرد: حکم فرماندار شهری که فرمانداری ویژه شده است باید بعنوان معاونت استاندار صادر شود و این حکم را وزیر کشور ابلاغ کند متأسفانه در بسیاری از این شهرهایی که فرمانداری ویژه شده اند حکم فرمانداری ویژه ابلاغ شده است اما معاونت استاندار تصریح نشده است.

امام جمعه جهرم بیان کرد: حکم تعدادی از ادارات که باید به عنوان معاونت اداره کل باشند، صادر شود این غیر از تابلو عوض کردن است، تابلو عوض کردن توقعات را زیاد می کند، خواهش ما این است که همه اداراتی که ظرفیت اداره کل شدن را دارند مدیران آنها برای ارتقا جایگاهشان بعنوان معاونت اداره کل استان و عضویت در شورای اداری استان، اقدام کنند. وقتی این مسئولان در جمع اداری استان حضور نداشته باشند نمی توانند برای توسعه شهرستان کاری کنند.

وی افزود: بایستی تلاش کنیم با همان صبری که عرض کردم، مسیر قانونی را طی کنیم اما با رایزنی صحیح، با پیگیری درست و ایجاد ظرفیت ها مناسب کاری کنیم که اعتماد مجموعه دولت جلب شود به اینکه شهرستان جهرم توانایی انجام کارها را دارد.

دژکام با اشاره به طرح وهابیت برای خرید زمین در برخی شهرها گفت: جهرم باید بعنوان دژ مستحکم تشیع، امامت، ولایت و پشتیبان ولایت فقیه برای همیشه نگه داریم، انشا الله توسعه ای که برای جهرم رقم خواهد خورد، توسعه اسلامی است، ما شهر اسلامی و الگو می خواهیم، جهرم ظرفیت اینکه یک شهر شیعی، اسلامی و همان چیزی که امام می خواست بشود دارد، مسئولین شهر در این زمینه نباید کوتاهی کنند.

انتهای گزارش/224224

نظرات بینندگان