کد خبر: ۵۱۷۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
پنجشنبه ها با شهـــدا

تقاضای یک پدر شهید از مسئولین بالا دستی: مواظب آمریــــکا باشید که بد جونوریه!

پدر این شهید در پاسخ به سؤال مسئولین که پرسیدند «چه خواسته و تقاضایی دارید؟» جواب جالب و قابل تأملی داد.

بدون تردید پدر و مادر شهیدی که سه دهه از شهادت فرزند دلبندشان می گذرد خواسته دنیایی و مادی از کسی ندارند؛ اگر کسی به دیدارشان برود گرم و صمیمی استقبال می کنند و بسیار خوشحال می شوند. شنیدن دارد حلاوت کلام آن ها وقتی درد دلهایشان را بیان می کنند.

به گزارش سرویس قطعه شهدای شیرازه سرکشی از تمام خانواده های شهدای شهرستان کوار در قالب ۳۳ اکیپ با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولین بنیاد شهید، شوراهای اسلامی شهرستان، شهر و روستا و دهیاران، با سرگروهی مسئولین دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی با رمز یا زهرا(س) اتفاق مبارکی بود که در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی روی داد.

بهار کوار گزارش داد: در حاشیه یکی از این دیدارها که از خانواده شهید خدایار دهبود در روستای دشتک از توابع شهرستان کوار انجام شد پدر این شهید در پاسخ به سؤال مسئولین که پرسیدند «چه خواسته و تقاضایی دارید؟» جواب جالب و قابل تأملی داد.

پدر شهید دهبود اگر چه قامت خمیده بود اما جذبه ای در صورت داشت که نمی شد صلابت و استواری اش را نادیده گرفت .او با همان زبان ساده و خودمانی گفت: مُ (من) پسرُمو (پسرم را) برای خونه و هدیه فدا نکِردُم، تا الانم هیچ هدیه و چیزی رو قبول نکِردُم، هیچ خاسه (خواسته) و تقاضایُم ندارُم، نه پول میخام نه خونه نه هیچی دیگه، شِیْر خدا (شکر خدا)، خدا هم همه چی بهم داده، فقط یه چی میخام بِگُم برید اَ (از) بالا دستیا تا پاین (پایین) دستیا بگید «مواظب ای (این) اُمریکا باشید که بد جونوریه

در قسمتی از وصیت نامه شهید خدایار دهبود آمده است: پیامی برای برادران دانش آموز خود دارم، ای برادران عزیز، ما در سنگر جبهه و شما در سنگر کلاس به مبارزه علیه جیره خواران شرق و غرب ادامه دهید و مردم مسلمان و آگاه مراقب حرکات مرموزانه این به اصطلاح حامیان خلق باشید.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
0
درود بر شهدا