کد خبر: ۵۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳
سخنرانان مراسم روز ارتش در شیراز چه گفتند؟

آیت‌الله ایمانی:‌ ایران به جزیره‌ امنیت و ثبات تبدیل شده است/ امیر محمدی: هشت‌سال دفاع مقدس به‌ما آموخت که برای مقتدر بودن باید از تمام ظرفیت‌های مان استفاده کنیم

به مناسبت گرامی داشت روز ارتش نیروهای مسلح در شیراز صبح امروز رژه اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش شیرازه مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور یگان های نمونه پیاده، موتوری، لجستیکی، پدافند خاتم الانبیا(ص)، نیروی هوایی، بسیج و سپاه و نیروی انتظامی صبح امروز و به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مقابل پادگان زرهی شیراز برگزار شد.

ايران اسلامي جزيره‌ي امنيت و ثبات است

آیت الله اسد الله ایمانی در این مراسم با اشاره به وضعیت منطقه تاکید کرد: در شرایطی که شاهد انواع شیطنت ها و بحران در منطقه هستیم به برکت حضور مقام معظم رهبری و راهنمایی های ایشان جمهوری اسلامی ایران جزیره ای امن است. وی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح دارای جایگاه ویژه ای هستند که از آغاز انقلاب تاکنون در تمامی صحنه ها حضور داشتند. امام جمعه شیراز یادآور شد: هرچند گروهی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بحث انحلال ارتش را مطرح می کردند اما امام(ره) ارتش را تثبیت کرد. آیت الله ایمانی ادامه داد: با توجه امام(ره) به ارتش جمهوری اسلامی روز 29 فروردین ماه به نام ارتش و نیروی مسلح و زمینی نامگذاری شد.


وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز از ارتش به عنوان یک مجموعه قوی، اثر گذار و کار آمد در عرصه های مختلف نظام یاد می کند. نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه تمامی موجودات به موضوع دفاع توجه ویژه ای دارند، گفت: همه برای حفظ منافع خود در مقابل دشمنان از ابزاری که در اختیار دارند استفاده می کنند که در برخی از موجودات این ابزار در درون آنها است. آیت الله ایمانی ادامه داد: در انسانها نیز یک نیروی برتر با ابزار های دفاعی آنها همراه شده که با فکر و اندیشه می تواند راه های مختلف دفاعی را انتخاب کند. امام جمعه شیراز تصریح کرد: دفاع مسئله ای است که عقل، خرد و طبیعت آن را به عنوان یک اصل غیر قابل انکار می شناسد.

اگر مي‌خواهيم مقتدر باشيم بايد از تمام ظرفيت‌هايمان استفاده كنيم

اميرسرتيپ حسين محمدي فرمانده ارشد منطقه‌ي نظامي فارس و كهكيلويه و بويراحمد هم در مراسم رژه‌ي يگان‌هاي نمونه نيروهاي مسلح مستقر در فارس، گفت: امروز تمام نيازهاي تسليحاتي و نظامي اعم از تانك، هواپيما، ناو و ناوشكن و حتي زيردريايي، در داخل كشور توليد مي‌شود. محمدي با اشاره به اينكه بسياري از نيروهاي ارتشي در دوران انقلاب اسلامي همراه با مردم بودند، گفت: 19 بهمن ماه با حضور كاركنان نيروي هوايي در محضر امام(ره)، رژيم طاغوت از ارتش نااميد شد. وي گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيز عناصر جدايي طلب در گوشه و كنار ميهن اسلامي فعال شدند و ارتش به‌عنوان تنها نيروي نظامي سازمان يافته، با حضور در اين مناطق و با همكاري سپاه پاسداران به غائله‌ها پايان داد.


محمدي با اشاره به حضور فعال و تاثيرگذار ارتش در سال‌هاي دفاع مقدس در كنار ديگر نيروهاي مسلح، خاطرنشان كرد: هشت‌سال دفاع مقدس به‌ما آموخت كه اگر مي‌خواهيم مقتدر باشيم بايد از تمام ظرفيت‌هايمان استفاده كنيم. فرمانده ارشد منطقه‌ي نظامي فارس وكهكيلويه با بيان اينكه ارتش با رويكرد پژوهشي موفق به كسب دست‌آوردهاي بزرگي شده است، گفت: امسال هم تلاش خواهيم كرد در راستاي تحقق شعار سال، تمام توان و ظرفيت‌هاي خود را به كار ببريم.

نسبت آمریکا و ایران دیگر رابطه گرگ و میش نیست

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس نیز در این آیین با یادآوری دلاورمردی های ارتش در دوران دفاع مقدس از جمله در شکست حصر سوسنگرد، عملیات های مروارید و مرصاد گفت: فروردین 58 و در مقطع قطع رابطه ایران و آمریکا، امام راحل (ره) از مناسبات دو کشور به عنوان رابطه گرگ و میش تعبیر کردند. کمال فیروز آبادی ادامه داد: ولی امروز دیگر این وضعیت نسبت گرگ و میش نیست چرا که ایثارگری های نیروهای مسلح ایران در زمان جنگ و پس از آن سبب شده است ایران به قدرتی برتر و رقیبی برای قدرت های بزرگ جهان تبدیل شود. فیروزآبادی اظهار کرد: این اقتدار ملی به سادگی به دست نیامده است و بلکه مرهون تلاش و از خودگذشتگی است.


نظرات بینندگان