کد خبر: ۵۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳

روایتی از ناکامی‌­های موساد در تقابل با سرویس‌های اطلاعاتی ایران+تصاویر و فیلم

سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی تاکنون چه عملیات‌هایی را در ایران اجرا کرده است؟ چند تیم ترور موساد تاکنون در کشور متلاشی شده‌اند؟ برنده نبرد اطلاعاتی موساد و سرویس‌های اطلاعاتی‌ایران کدام طرف بوده‌است؟ گزارش ویژه مشرق روایتی است از ضرباتی که موساد از دستگاه اطلاعاتی ایران دریافت کرده است.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، بخش «تبلیغات و ضدتبلیغات» سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) مسئولیت عملیات روانی، تبلیغات و عملیات فریب را دارد و تلاش می­‌کند تا با تصویرسازی، موساد را سازمانی موفق، مقتدر، حرفه‌­ای معرفی کند. بزرگ‌نمایی از اقدامات سازمان اطلاعات خارجی رژیم اسرائیل و سرپوش‌گذاردن بر شکست‌های موساد با هدف ارعاب دشمنان این رژیم به ویژه جمهوری اسلامی ایران صورت می‌­گیرد. اما بررسی شواهد و قراین موجود نشان می­‌دهد که طی دو دهه اخیر اقدامات سازمان موساد در ایران عمدتا منتج به موفقیت نبوده و شبح ناکامی‌­های اطلاعاتی بر سر این سازمان تروریستی بیش از پیش سایه افکنده است.

موساد؛ سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی

سال 1377؛ دستگیری عوامل شبکه جاسوسی موساد در شیراز

زمستان 1377 یک شبکه جاسوسی متشکل از سیزده یهودی در شهر شیراز به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بازداشت شدند؛ از آنجایی که شناسایی و دستگیری عوامل شبکه جاسوسی اسرائیل، شکست بزرگی برای موساد به شمار می‌­آمد، رسانه­‌های غربی با جنجال و هیاهو این شبکه جاسوسی را جامعه یهودیان ایرانی معرفی کردند تا اندکی از تلخی شکست اطلاعاتی موساد کاسته شود. اما مدارک متقن و اعتراف عوامل شبکه از همکاری مستقیم این افراد با موساد پرده برداشت.

پرونده‌اي كه به عنوان يكي از پرونده‌هاي جنجالي در سطح بين‌المللي مطرح شد در 17 جلد و 2753 صفحه نگاشته شد و در آن 237 دستور قضايي، 116 فقره استعلام از مراجع قانوني كشور، 114 جلسه تحقيق با حضور متهمان و وكلاي آنان و قضايي پرونده با 604 ساعت كار قضايي محض بر روي پرونده وجود داشت. حكم در 71 صفحه صادر شد و 12 نفر محكوم شده‌اند. با این وجود حكم اعدام براي هيچ يك از متهمان صادر نشده زيرا قاضي حكم متهمان را محاربه ندانست. به هر شکل یکی از شبکه‌­های عنکبوتی رژیم اشغالگر قدس در ایران شناسایی و منهدم شد و نتوانست در جهت منافع صهیونیست­‌ها به حیات خود ادامه دهد. برای اعضای این تیم موساد که عمدتا کار جذب نیرو و جمع‌آوری اطلاعات برای رژیم صهیونیستی در پوشش جامعه یهودیان انجام می‌دادند، احکامی از 4 تا 13 سال حبس تعیین شد و بعدها اندکی کاهش یافت.


سال 1383؛ محکومیت جاسوسان موشکی رژيم صهيونيستي

شکست بعدی سازمان اطلاعات خارجی رژیم اسرائیل با دستگیری جاسوسان موشکی رقم خورد. چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۳ دادگاه انقلاب اعلام کرد که دو پرونده مربوط به جاسوسان اسرائیلی كه در پي كسب و انتقال اطلاعات موشكي جمهوری اسلامی ایران به اين رژيم بوده‌اند را مورد رسيدگي قرار داده است. دادگاه عوامل دستگیر شده موساد را به 10 سال حبس محكوم کرد.

سال 1387؛ سال ضربه­‌های اطلاعاتی پی‌­درپی به موساد

· دستگیری علی اکبر سیادت جاسوس نظامی موساد

موساد در تلاشی مجدد در سال 1383 اقدام به استخدام فردی به نام علي اکبر سيادت نمود. سيادت در قابل دريافت شصت هزار دلار، اطلاعات طبقه‌­بندي شده کشور را به اسرائیل منتقل می­‌نمود. این جاسوس موساد در مهرماه سال 1387، زماني که قصد داشت به همراه همسرش از کشور فرار کند، دستگير ‌شد. سیادت در تحقيقات بعدي اقرار کرد که به منظور فعاليت تجاري با بيگانگان مرتبط شده و پس از آن ارتباطش با سفارت اسرائيل برقرار مي‌شود. وی بتدریج اطلاعاتي درباره يکي از واحدهاي نظامي را به دشمنان ارائه مي‌­دهد؛ در ملاقات‌هاي بعدي مدارکي را در دوربين ديجيتال به روشيکه آموخته بود، جاسازي کرده و به عامل موساد منتقل می­‌کند.

سیادت تجهیزاتی چون گيرند‌ه‌ها و فرستنده‌­ها را با انضمام یک لپ‌تاپ، مهرماه سال 1386 از سرویس موساد دريافت مي‌کند. او در بازجويي‌هاي خود، به ارتباط و ارائه‌ اطلاعات به افسر اطلاعاتي رژيم صهيونيستي اقرار نمود؛ موضوع اين اطلاعات، رژه‌هاي نظامي روز ارتش، مانورها و تعداد پايگاه‌های نظامی بوده است. وي ملاقات‌هاي خود با عناصر سرويس اطلاعاتي را در کشورهاي ترکيه، تايلند و هلند و در اماکن عمومي مانند هتل‌ها انجام مي‌دهد. علی­ اکبر سیادت در يکي از سفرهایش، يک عدد ساک مسافرتي پايه‌دار که قابليت جاسازي اسناد و مدارک را داشته، تحويل مي‌گيرد. او حين دستگيري، بيست و نه صفحه اطلاعات جاسازي شده به همراه داشت. وی اقرار كرد که در هر ملاقات، سه تا هفت هزار دلار حق‌­الزحمه مي‌گرفته و اطلاعاتي درخصوص تعداد هواپيماهاي عملياتي ايران، پروازهاي عملياتي و آموزشي روزانه در هر پايگاه، سوانح هوايي و علت آن، سيستم‌هاي هواپيماهاي مختلف و موشک‌هاي سپاه را در اختيار سرويس اطلاعاتي اسرائيل گذارده است. پس از پايان تحقيقات و اخذ آخرين دفاع، شعبه‌ دهم دادگاه انقلاب اسلامي، اقدمات مجرمانه و عالمانه‌ متهم را مصداق اقدام در جهت تقويت رژيم صهيونيستي، مقابله با جمهوري اسلامي و افساد في‌الارض تشخيص داده و او را به اعدام محکوم کرد.

· شبکه جاسوسی دیگری از موساد شناسایی و متلاشی می‌­شود

دستپاچگی و سادگی طراحان عملیات موساد زمانی نمایان­تر ­شد که يك شبكه جاسوسي دیگر از این سازمان در دام اطلاعات سپاه گرفتار شدند.[6] اعضاي اين تيم پس از جمع‌آوري اطلاعات، با لب­تاپی مجهز، آنها را ثبت و ضبط نموده و از طريق تجهيزات ماهواره­ای موجود در كيف برای افسران موساد ارسال مي‌كردند. عناصر این شبکه با استفاده از دوربین­های مجهز از اماكن و محل‌هاي مورد نظر فيلمبرداري نموده وآن‌ها را داخل چرخ‌هاي ويژه ساک­های مسافرتي جاسازي می­نمودند.

بسياري از درخواست‌هاي موساد از عواملش به وسیله حفاظت اطلاعات سپاه رصد می­شدند

تجهیزات کشف شده از تیم شبکه موساد برای انتقال اطلاعات نماینده موساد در خارج از کشور

اعضاي اين شبكه در 17 جلسه اطلاعاتي با افسران ارشد موساد، آموزش‌هاي لازم را در چهار كشور خارجي ديده‌ و سپس طی سه يا چهار جلسه، آموزش عملياتي در شهرهاي هرتصليا و کیساریا در نزدیکی تل‌آويو را می­‌گذرانند. دوره‌هاي آموزشي زیر نظر افسراني با نام مستعار سالي، پيتر، سامي، خسور و زكي بوده است. به محض ورود اولين فرد شبكه به كشور براي اجرای نقشه‌هاي موساد، حفاظت اطلاعات سپاه با توجه به اينكه ماموريت وي نزديك‌شدن به برخي از فرماندهان ارشد سپاه، پايگاه موشكي سپاه و محل‌هاي مسكوني از جمله شهرك محلاتي بوده، اين فرد را شناسايي و دستگیر نمود. به اين تيم اجازه داده شد تا برخي اطلاعات سوخته را ارسال كنند تا افراد ديگر شبكه فعاليت خود را آغاز كنند تا در مجموع تمام افراد شبكه دستگير شوند.

نمونه‌­ای از پیام­‌های موساد به سوژه

متنی ارسالی افسر اطلاعاتی موساد به اعضای شبکه جاسوسی در ایران

· عامل موساد در تور تشکیلات امنیتی جمهوری اسلامی

سریال دنباله‌­دار ناکامی‌­های موساد در جمهوری اسلامی ایران به این نقطه ختم نمی‌­شود. شکست دیگر موساد و در واقع یکی از مهمترین شکارهای تشکیلات امنیتی جمهوری اسلامی ایران از عوامل این سازمان، مربوط به فردي 45 ساله، متولد و ساكن تهران و متخصص در مسايل فني الكترونيكي به نام «علی اشتری» است. او به عنوان صاحب يك شركت و سهامدار چند شركت فنی در زمينه خريد و تهيه تجهيزات فني و الكترونيكي با برخي از مراكز امنيتي، دفاعي و نظامي كشور همكاري‌ داشت. سرويس اطلاعاتي اسرائیل از نامبرده می‌­خواهد تا در مراكز اطلاعاتي و امنيتي ايران نفوذ كند. علي اشتري به مدت سه سال با انگیزه مالی براي سرويس‌ اطلاعاتي موساد جاسوسي مي‌كرد تا اين كه اواخر سال 85 دستگير شد. 

اشتري مجموعه‌ اخبار و اطلاعاتي را كه موساد درخواست می‌­نمود، از داخل كشور جمع‌آوري ‌كرده و به طرق فني و حضوري در اختيار عوامل اطلاعاتي صهیونیست ها قرار مي‌داد. حاز ژاك، شارل و توني به عنوان سه افسر اطلاعاتي موساد با وي ارتباط داشتند. اشتری تلاش كرد به مراكز مهم و حساس كشور نفوذ كند تا نيازمندي‌هاي بعدي موساد را به اجرا بگذارد. اشتری از برخي اختياراتي كه برخي مراكز در اختيارش به عنوان مشاور فني و دفاعي قرار دادند، به نفع صهیونیست‌ها استفاده ­كرد. نکته قابل توجه درباره وی آن بود که در برخي موارد اشتري خود براي سرويس‌هاي اطلاعاتي اسرائيل دام مي‌گذاشت تا آن‌ها به سمت وي بيايند و ارتباط برقرار كنند.

علي اشتري جاسوس موساد

اشتری در اين مدت سعي داشت با برخي سفارتخانه‌ها تماس بگيرد تا در اين راستا دامنه فعاليت‌هاي خود را با چند سرويس اطلاعاتي گسترش دهد. اشتري پس از دستگیری، در طي 20 ماه جزئيات دقيقي را از همكاري خود با اسرائيل در اختيار معاونت ضد جاسوسي وزارت اطلاعات گذاشت که نشان مي‌دهد سازمان جاسوسي موساد چه نيازهايي در داخل كشور دارد.

مدارك ضبط شده از علي اشتري جاسوس اطلاعاتي موساد در دادگاه

مديركل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات درباره کنترل و مراقبت اشتری گفت: «وزارت اطلاعات در طول اين مدت به 90 درصد همكاري‌هاي اشتري اشراف پيدا كرد و با اعتراف اشتري، ده درصد باقي مانده تكميل شد. وضعيت وي به صورتي بود كه يك‌سال او را زير نظر داشتيم و در برخي موارد با قرار دادن افرادي در مسيرش سرويس اطلاعاتي حريف را به بيراهه كشانديم اما در نهايت مجبور به دستگيري او و سپردنش به مراجع قضايي شديم».

· دستگیری سومین تیم ترور موساد

تلاش‌­های بی‌­وقفه سربازان گمنام امام زمان(عج) در جهت رصد و پایش فضای امنیتی کشور ادامه دارد؛ نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با اشراف کامل بر تحرکات عوامل موساد پیش از هر اقدامی از سوی عناصر مرتبط با سازمان تروریستی موساد آنان را در تور امنیتی خود گرفتار می­‌کنند.

مديركل ضدجاسوسي وزارت اطلاعات آذرماه ۱۳۸۷، از شناسايي و دستگيري يك گروه تروريستي مرتبط با موساد در كردستان عراق خبر می­‌دهد. اين گروه چهار نفره كه مجهز به شگردها و سلاح‌هاي اسرائيلي بوده و قصد داشتند چند نفر را در داخل كشور ترور كنند كه به واسطه‌ نظارت بر مرزها و كنترل و دقتي كه نيروهاي اطلاعاتي داشتند، اعضای اين گروه قبل از هر اقدامي دستگير شدند.

سال 1388؛ بسترسازی فتنه‌­گران برای فعالیت موساد در ایران

شکست‌­های پی‌­درپی افسران عملیاتی موساد در ایران طی سال­‌های گذشته باعث شد تا دو سرويس جاسوسیCIA ایالات متحده و MI6انگلیس وارد معرکه شود. همکاری نزدیک سه سرویس جاسوسی با استفاده از عناصر سازمان منافقین در فضای فتنه سال 1388 بسترساز اتفاقات تلخی در کشور می‌­شود. در شرایطی که جمهوری اسلامی گرفتار لج­بازی‌‌های میرحسین موسوی و مهدی کروبی بود، موساد با هدایت سیا و ام.آی.6 شبکه عنکبوتی ترور خود را از میان عوامل مسعود رجوی یا همان سازمان منافقین و گروه‌های تروریستی پژاک و پ.ک.ک گزینش کرده و برای پنج ترور هسته‌­ای تجهیز می‌­نماید. چنانکه شبکه «ان‌بی‌سی» به نقل از مقامات دولتی آمریکا نوشت: «ترور برخی کارشناسان برنامه هسته‌ای و موشکی ایران با همکاری اسرائیل و سازمان مجاهدین خلق (منافقین) صورت گرفته است». این گزارش ضمن اشاره به همکاری دولت آمریکا در ترور دانشمندان هسته­‌ای ایران، تاکید دارد که موساد با همکاری مالی، اطلاعاتی و آموزشی با منافقین چند مسؤول برنامه هسته‌ای ایران را ترور کرده است.


موساد برای جبران شکست‌­های اطلاعاتی گذشته خود در ایران دست به دامان عوامل منافقین و دولت آمریکا شد

اعترافات عوامل دستگیر شده موساد که سابقه عضویت در فرقه رجوی را در پرونده خود دارند نشان می­‌دهد که چگونه ناتوانی موساد در پیشبرد اهدافش در ایران، آنان به سمت استفاده از عناصر تروریست سازمان منافقین و برخی دیگر از گروه‌های معاند پناه گرفته در کشورهای همسایه سوق داده است.

اعضای تیم ترور موساد مراحل آموزش را در اقلیم کردستان طی کرده و سپس عازم سرزمین­‌های اشغالی شدند. تیم ترور در بازگشت به ایران در ایام آشوب‌های 88 تمام اهداف خود را شناسایی و بررسی نمود. دي‌ماه 1388 حوالي منطقه قيطريه تهران در اولین اقدام دكتر مسعود عليمحمدي استاد فيزيك دانشگاه تهران ترور شد.


جمالی فشی، عامل ترور شهید علیمحمدی 

بهزاد عبدلي، فيروزه يگانه با اسم مستعار ساناز، مريم زرگر، رامتين مهدوي موسايي و آرش خرد‌كيش با اسم‌هاي مستعار فرشيد، بهزاد و آران، و جمالي فشي اعضاي تيم ترور دانشمندان هسته‌­ای بودند. ايوب مسلم، تارا باقري با اسم‌هاي مستعار نغمه و ندا، مازيار ابراهيمي با اسم‌‌هاي مستعار سامان، اميريل و اميرعباس كه مسئول اصلي چند عمليات ترور است از ديگر اعضاي اين گروهك بودند. بهزاد عبدلي يكي از اعضاي تيم ترور كه از سال 86 با اين تيم و عوامل پشت پرده آن در ارتباط است در اين زمينه مي‌گويد: «اوايل سال 88 از طريق اين گروهك از من همكاري خواستند و اعلام كردند: اين گروهك از طريق آمريكا و اسرائيل شارژ مالي مي‌شود».

بهزاد عبدلي مي‌گويد: در سال 89 به من اعلام كردند كه يك عمليات در تهران انجام مي­‌شود به نام استاد شهرياري، به تهران آمديم، موقع عمليات شد، زمان ملاقات را روي ايميل به من ابلاغ كرده بودند». بهزاد عبدلي در اين رابطه مي‌افزايد:«اواخر تيرماه 1390 در ايميلي عملياتي ديگر به من اعلام شد؛ عمليات ترور شهید رضايي (نژاد). چهارمین اقدام این تیم ترور شهيد مصطفي احمدي روشن بود. سرشاخه‌هاي عملياتي 21 دي‌ماه 1390 يعني روزهاي مصادف با سالگرد ترور شهيد عليمحمدي را براي ترور مصطفي احمدي روشن انتخاب مي‌كنند.

پادگان آموزشی رژیم صهیونیستی در حوالی تل­‌آویو؛ محل آموزش تروریست­‌ها

با توجه به سلولی بودن شبکه ترور می‌­توان کشف و انهدام این گروهک تروریستی به همراه هسته‌‏های اصلی‌‏شان را در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه، یک موفقیت استراتژیک و سرنوشت‌ساز برای جمهوری اسلامی دانست.



مستند کلوپ ترور، روایت عامل ترور شهید علیمحمدی پس از دستگیری



اعترافات اعضای تیم ترور دانشمندان هسته‌ای


سال 1389؛مهار فعالیت‌های بنیاد «تولد برای آزادی»

سال 1389 رژیم صهیونیستی مدعی شد «رون آراد» خلبان این رژيم که در اكتبر 1986 در لبنان سقوط كرده، توسط گروه‌هاي مقاومت لبناني به ايران منتقل شده است. به همين منظور بنياد به ظاهر خيريه «تولد براي آزادي» به ازاء هر خبري در مورد وضعيت آراد، پرداخت هدیه 10 ميليون دلاری را در ماهواره‌ها تبليغ ‌كرد.

حیدر مصلحی وزیر وقت اطلاعات بهمن ۱۳۸۹ درباره فعالیت‌های سایت صهیونیستی بنیاد رون آراد و اقدامات جاسوسی در این زمینه گفت: «این وزارتخانه نه تنها اشراف اطلاعاتی درباره اقدامات مختلف سرویس اطلاعاتی موساد در داخل کشور دارد بلکه در کشورهای همسایه و اسلامی نیز حرکات این سرویس جاسوسی را دنبال می‌کند. رژیم صهیونیستی در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اطراف و حتی اسلامی در قالب NGO این بنیاد را از 20 سال پیش راه اندازی کرده که ظاهری فریبنده و بشردوستانه هم به آن داده شده است و به دنبال این هستند که افرادی را از کشورهای مختلف جذب و به مجموعه خود دعوت کنند تا از این طریق بتوانند کار اطلاعاتی یا اقدامات مختلفی که در کشورهای اسلامی انجام می‌شود را رصد کنند.

حیدر مصلحی وزیر وقت اطلاعات در مورد فعالیت‌های بنیاد موسوم به تولد برای آزادی - معروف به بنیاد رون آراد - و همکاری با آن هشدار داده بود

خوشبختانه از طریق اشراف اطلاعاتی توانستیم، بخش قابل توجهی از افرادی که به این سایت مرتبط شده و فریب این سایت را خورده بودند، شناسایی کنیم.»[13]در واقع اين بنياد پوششي براي جذب افراد مستعد و توانمند براي جاسوسي به نفع رژيم صهيونيستي بود. برخی افراد در شیراز آگاهانه با این بنیاد همکاری کردند که از سوی دادگاه به 9 ماه تا 6 سال حبس محكوم شدند.

· سال 1391؛ دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته‌­ای

عمليات ترور شهداي هسته‌ايي كشور در قالب سلول‌هاي سازمان يافته در چندين لايه‌ي حفاظتي متشكل از عناصر "شناسايي، لجستيك، عمليات" بود. در سلسله عمليات­های ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی كليه‌ي مزدوران، اعم از عناصر شناسايي شهدای هسته‌­ای، عوامل تداركات، نيروهاي تامين پوشش‌هاي عمليات، عوامل مراقبت مستقر در صحنه‌ي عمليات و عامل اصلي فعال‌سازي بمب، شناسايي شده و جملگي آنها بازداشت شدند. همچنين تعدادي از فرماندهان ستادي ترورها اعم از طراحان عمليات،‌ متوليان آموزش تروريست‌هاي بازداشت شده و ماموران ارتباطات فني و عناصر نقل و انتقال نفر و تجهيزات متردد در منطقه‌ غرب كشور (اعم از نيروهاي سازمان جاسوسي ـ تروريستي موساد، عناصر اطلاعاتي اقليم مورد بحث و قاچاقچيان منطقه) شناسايي شده، بعضا تصاويري از آنها در گريم‌هاي مختلف تهيه شده و براي تعدادي ديگر، چهره‌نگاري به عمل آمد كه فعلا براي آنها تشكيل سابقه شد.

متهمين مورد نظر اعتراف نموده‌اند كه پس از ترور شهيد مصطفي احمدي‌روشن، سازمان تروريستي موساد طي دستورالعملي، انجام چند عمليات خرابكاري و انفجار در اماكن زيارتي و محل‌هاي عمومي پرازدحام را به آنها ابلاغ و در حال فراهم آوردن مقدمات آن ماموريت‌هاي بودند كه از آنها پيشگيري به عمل آمد. اطلاعات و مستندات موجود گوياي اتكاي تمام عيار آن ساختار تروريستي به اطلاعات، ارتباطات، پايگاه‌ها و ساير امكانات حمايتي چند سرويس مدعی غربي و در راس آنها CIA و MI6 و تعدادي از مزدوران منطقه‌اي آنها مي‌باشد.

شهید احمدی روشن

نکته قابل تأمل در این مورد آنست که عوامل ترور، بعد از دستگیری پرده از برنامه‌­ریزی برای خرابکاری دیگری برداشتند که بسیار خطرناک­تر به نظر می­‌رسد. آن‏ها اعتراف کردند که ماموریت بعدی موساد، انجام عملیات خرابکاری و انفجار در محل‏‌های زیارتی و محل‏‌های عمومی پر ازدحام بود که به همین منظور اعضای تیم ترور در حال فراهم آوردن زمینه‌‏های اجرایی ماموریت‏‌های جدید بودند. دستگیری عوامل موساد نشان داد که با وجود همکاری­ سازمان­های اطلاعاتی غرب و مشارکت گروهک رجوی در تشکیل تیم ترور، این تیم در ادامه راه نتواند تصویر دلخواه افسران اطلاعاتی اسرائیل از سرویس امنیتی این کشور را به نمایش گذارد؛ و در نهایت عوامل دست­‌آموز موساد در دام سربازان گمنام امام زمان(عج) افتاده و نتوانند به اهداف اصلی خود یعنی ایجاد نزاع قومی در جمهوری اسلامی دست پیدا کنند.

سال 1392؛ دستگیری جاسوس اسرائیل در کرمان

·  انهدام تیم خرابکاری موساد در انتخابات ریاست جمهوری 92

انتخابات ریاست جمهوری یازدهم موجب شد تا موساد با تصور ایجاد فتنه­‌ای دیگر دست به کار شود. به همین سبب شبکه تروریستی خود را مأمور کرد تا در روز انتخابات اقدامات خرابکارانه انجام دهند؛ شبکه­‌ای که پیش از هر اقدامی شناسایی و متلاشی شد. سرشبکه این گروهک از چند سال پیش به استخدام سازمان جاسوسی یکی از مرتجع­‌ترین کشورهای عربی منطقه درآمده بود؛ مدتی پس از استخدام عامل اصلی این پرونده توسط سرویس اطلاعاتی کشور مورد نظر و تعیین دستمزد ثابت برای وی و انجام مأموریت‌­های مختلف، از طریق آن سرویس، به افسر اطلاعاتی موساد متصل می­‌شود. سپس برای فراگیری آموزش­‌های اطلاعاتی و نظامی، به سرزمین‌­های اشغالی اعزام می‌­شود. در آنجا پس از ارزیابی‌­های اطلاعاتی و امنیتی و دریافت آموزش­‌های گوناگون، لیست نیازمندی‌­های اطلاعاتی را از افسران موساد دریافت می‌­کند و این بار با مأموریت رسمی از طرف موساد راهی ایران می‌­شود. به دستور سرویس اطلاعاتی کارفرما، سرشبکه تروریستی به ملاقات دو تن از سرکرده‌­های فرقه ضاله بهائیت در یکی از کشورهای شبه قاره هند اعزام شده و ارتباطات و هماهنگی‌­هایی بین آنها ایجاد می­‌شود.

متهم اصلی پرونده پس از مدتی جاسوسی، مأموریت می‌­یابد گروهی عملیاتی برای انجام اقدامات تروریستی در کشور، آنهم در مقطع برگزاری انتخابات پیش رو و به ویژه در روز رأی‌­گیری فراهم کند. در اجابت این دستور، گروهی 12 نفره با هدف خرابکاری تشکیل می­شود. تیم تروریستی مذکور مقدار قابل توجهی سلاح سبک، اعم از کلت کمری و مسلسل دستی تهیه و انبار می‌­نماید.

گروهک وابسته به موساد پس از آموزش­‌های عملیاتی - تروریستی مورد نیاز و به منظور انجام مانورهای عملیاتی در میادین و صحنه‌­های واقعی، چند هدف مشخص را در یکی از شهرستان‌ها انتخاب و مورد اصابت قرار می‌­دهند. یکی از مأموریت‌­های محوله به این شبکه جاسوسی- تروریستی، اختلاف‌افکنی های قومی و مذهبی در سطح کشور بوده است. این شبکه موظف بود در مناطقی از کشور که تنوع قومی و مذهبی وجود دارد، تعدادی از افراد شاخص مذاهب و اقوام را ترور نموده و با انتشار شب‌نامه‌های تفرقه‌افکن در محل، جنایات خود را به دیگر اقوام و مذاهب و یا به برخی نهادهای کشور منتسب نماید. ضمن شناسایی و بازداشت اعضای این تیم تروریستی، انبارهای تسلیحات آنها نیز کشف و ضبط گردید.

· جاسوس هسته‌­ای موساد در دام اطلاعاتی

دو جاسوس هسته‌ای موساد و سیا اردیبهشت 92 توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر و به اعدام محکوم شدند. محمد حیدری که به عنوان عامل سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی سعی در جمع‌آوری اطلاعات طبقه­‌بندی شده جمهوری اسلامی و ارائه آنان به موساد داشت. رسانه‌­های ضدانقلاب از محمد حیدری به عنوان فعال ملی - مذهبی و از همکاران بنیاد دکتر علی شریعتی یاد کرده، و به فعالیت حرفه­‌ای حیدری در زمینه روزنامه‌­نگاری در روزنامه‌های خرداد، فتح، یاس­ نو، وقایع‌­اتفاقیه، نوروز، شرق و بسیاری دیگر از روزنامه‌های اصلاح‌طلب اشاره می­‌کردند تا چهره این عامل موساد را از جاسوسی علیه جمهوری اسلامی تطهیر نمایند.[18] با این وجود شواهد و مدارک نشان داد که وی اطلاعات طبقه‌­بندی‌شده را در چند مرحله در خارج از کشور و در ازای دریافت پول به افسران اطلاعاتی موساد منتقل می‌­کرده است. این عامل موساد سحرگاه روز یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 به دار مجازات آویخته شد.



فیلم اعترافات محمد حیدری جاسوس موساد

· دستگیری جاسوس موساد در کرمان

مرداد ماه سال 1392 رئیس دادگاه انقلاب کرمان از دستگیری یکی دیگر از عوامل جاسوسی رژیم اسرائیل در این استان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد. این جاسوس موساد پیشتر در کشورهای جنوب شرق آسیا فعالیت تجاری می‌­نمود. وی در آخرین سفر تفریحی به تایلند، یکسری اطلاعات کشور را از طریق تماس با افسر اطلاعاتی سفارت اسرائیل در کشور تایلند به او تحویل داده است. فرد مذکور در مرتبه دوم قصد داشت تا با جمع آوری یکسری اطلاعات اقتصادی، جغرافیایی و حتی یکسری اطلاعات از حوزه معادن استان کرمان، این اطلاعات را برای رابط خود ارسال کند که در این امر ناموفق بوده و دستگیر شد. جاسوس دستگیر شده موساد در ابتدای کار بوده و هنوز نتوانسته بود برای مرحله دوم اطلاعات را ارسال کند، اما آنچه واضح است این جاسوس آگاهانه و داوطلبانه دست به این اقدام زده است.


این گزارش در پی آن بود تا تصویر دقیق‌­تری را از سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی موساد نشان دهد؛ سازمانی که تلاش می‌­کند خود را موفق، مقتدر، حرفه­‌ای و توانمند جلوه دهد اما در غالب اقداماتش علیه جمهوری اسلامی ناکام مانده است. ورق زدن پرونده فعالیت موساد در ایران تمرکز این سازمان تروریستی را بر سه حوزه جمع­‌آوری اطلاعات، ترور اشخاص و ایجاد نزاع قومی- مذهبی مشخص می‌­کند. شناسایی و دستگیری عناصر شبکه‌­های متعدد مرتبط با موساد در طی سال‌های گذشته، علاوه بر نمایش ناکامی‌­های این سرویس تروریستی، گویای ضعف و ناتوانی آن در مقابله با سربازان گمنام جمهوری اسلامی ایران است.

نظرات بینندگان