کد خبر: ۵۶۰۷۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
نماینده مردم شیراز در «زنگ حساب شیرازه»/ قسمت اول

فضای نقد و پرسشگری باید در استان تقویت شود/ با این‌که پیشنهادات زیادی داشته‌ام اما عضو هیچ هیئت مدیره‌ای نیستم/ وقتی می‌بینم کارهای پیش پا افتاده انجام نمی‌شود از مسئولین استان ناراحت می‌شوم

دکتر جعفر قادری اولین میهمان زنگ حساب شیرازه در سال 93 است.

به گزارش شیرازه، اولین «زنگ حساب» سال 93 شیرازه که برای دکتر جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به صدا در آمده بود، حالا با پاسخ‌‌های او به سوالات شما مخاطبان محترم همراه شده. اما به دلیل کثرت سوالات و پاسخهای بعضا طولانی دکتر قادری، قسمت اول این زنگ حساب در ادامه می آید و بخش دوم آن روز پنج شنبه منتشر می شود.

1- نسبت شما با موتلفه چیست؟

بنده رابطه تشکیلاتی با حزب موتلفه ندارم. اعضای این حزب را خصوصا موسسین و کادر مرکزی آن‌را افرادی متدین، دلسوز و معتقد به نظام، انقلاب و ولایت‌فقیه می‌دانم و معتقدم این تشکیلات حق بزرگی به گردن نظام و انقلاب دارد. اگرچه در تهران هر هفته برای شرکت در جلسات این حزب برای بنده دعوتنامه می‌فرستند ولی تاکنون توفیق حضور در جلسات این تشکیلات را نداشته‌ام. در شیراز که مقداری فراغت بال بیشتری وجود دارد، اگر برای جلسات عمومی دعوت کنند، شرکت می‌کنم.

۲- با توجه به زمان سپری شده، عملکرد استاندار فعلی بهتر است یا قبلی؟

هرکدام به سهم خود تلاش‌هایی داشته‌اند. اگر چه من به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مهندس رضازاده اعتقاد بیشتری داشته و دارم. به‌هرحال هم مهندس صادق عابدین و هم دکتر احمدی فضای سیاسی را در استان آرام کرده‌اند و هر دو وارث به‌هم ریختگی‌های زمان احمدزاده کرمانی بوده و هستند.

اگرچه من نسبت به برخی از عملکردهای صادق عابدین معترض بودم ولی معتقد بودم که در دوره ایشان، در راه اندازی کنسرسیوم‌ها و پیگیری کارهای کلان استان گام‌های خوبی برداشته شد. نسبت به عملکرد دکتر احمدی هم معتقدم باید از افراد توانمندتری استفاده کند و افرادی را به عنوان مشاور درحوزه‌های مختلف به‌کار بگیرد. همچنین برای جذب سرمایه‌گذاری ایرانیان مقیم در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس وقت و توان بیشتری بگذارد. به‌نظر می‌رسد ضرورتی برای تغییر برخی از مدیران توانمند فعلی نباشد.

تهیه طرح‌های کلان استان و پیگیری برای جذب سرمایه‌گذاری شرکت‌های وابسته به نهادهای عمومی و بانک‌ها باید بیشتر وقت استاندار را به‌خودش اختصاص دهد. سفرهای شهرستانی خوب است ولی پیگیری طرح‌های کلان و بلند مدت استان از نظر تاثیر بر درآمد و اشتغال استان توجیه بیشتری دارد. در محدوده شهرستان شیراز نیازمند هماهنگی بیشتر بین تیم سیاسی استان هستیم.

۳- جریان جدا شدن دفا‌تر شما با دیگر نمایندگان چیست؟ مشکل از کجاست؟ آیا اختلافی بین نمایندگان مجلس شیراز وجود دارد؟ لطفا شفاف توضیح دهید.

در هر دو دوره سعی بنده بر این بوده تا اگر اختلاف نظری بین نمایندگان شیراز وجود دارد این اختلاف‌ها با کنار هم قرار گرفتن دفاتر کمتر شود. بر این اساس در دور هشتم دفاتر کار هر چهار نفر در یک محل انتخاب شد. در دور نهم هم همین روال دنبال شد. به آقای دکتر صادقی پیشنهاد شد که ایشان هم در این مجموعه حضور پیدا کنند. انتخاب دفتری جدا از دفاتر سه نماینده ترجیح ایشان بوده و مزاحمتی از ناحیه بقیه نمایندگان وجود نداشته است.

در تهران هم سعی بر این بوده در طبقه‌ای مستقر باشیم که همه نمایندگان فارس مستقر هستند. اگر برخی از دوستان فارسی در طبقه دیگر مستقر شده‌اند حتما برای خودشان توجیهی دارند. با تغییر محل دفتر شیراز باز هم ترجیح بنده بر همجوار بودن دفاتر بود که فقط توفیق همجواری با مهندس ذوالانوار نصیب ما شد.

۴- شما که دولت قبل را چپ و راست مورد عنایت قرار می‌دادید با توجه به نواقصی که بودجه امسال داشت و همچنین تورم‌های ناشی از دور دوم هدفمندی‌ها و خیلی مسائل دیگر اقتصادی که الان بعد از اجرای فاز دوم ایجاد شده و دولت هیچ به روی خودش هم نمی‌آورد، چرا در این خصوص هیچ اعتراضی نمی‌کنید؟

دیدگاه‌های اقتصادی بنده کاملا روشن است؛ هم در دولت احمدی‌‌نژاد و هم در دولت روحانی نقاط قوت را تایید کرده و می‌کنم و همیشه منتقد سیاست‌های نادرست اقتصادی بوده و هستم. دوستانی که خبرها را از رسانه‌ها دنبال می‌کنند، انتقادات جدی اینجانب به برخی سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی را هم دیده‌اند.

بنده مخالف شیب تند افزایش قیمت‌ها در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بوده‌ام و راجع به ایرادات و اشکالات بودجه هم مصاحبه‌های زیادی داشته‌ام. نسبت به نگاه برون‌نگر دولت و کم‌توجهی به توانمندی‌های داخلی انتقادات جدی دارم و معتقدم چاره مشکلات کشور را باید در اصلاح سیاست‌های اقتصادی جستجو کرد. گره زدن مشکلات کشور به نتیجه مذاکرات هسته‌ای را یک خطای استراتژیک می‌دانم. در عین حالی که اعتقاد دارم باید به‌گونه‌ای در مذاکرات عمل شود که مزاحمتی از ناحیه کشورهای متخاصم برای رشد و توسعه کشور پیش نیاید. در دولت فعلی همراهی و هماهنگی بیشتری بین دولت و مجلس وجود دارد و به نقطه نظرات دیدگاه‌های مجلس توجه بیشتری می‌شود و لج و لجبازی‌های گذشته کمتر دیده می‌شود. برخورد بنده هم همچون گذشته یک برخورد انتقادی است و هدف هم کمک به حل مشکلات است.

۵- با توجه به وضعیت اجرای مصوبه اتصال استان فارس به خلیج فارس، این مصوبه بالاخره کی اجرا می‌شود و اصلاً اجرا می‌شود یا نه؟

کلیت ساحلی شدن فارس و یکی از استان‌های دیگر مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و به استناد همین مصوبه دولت قبل الحاق 5 روستا از استان هرمزگان به استان فارس را مصوب کرده است و این مصوبه در دولت فعلی هم مورد تائید قرار گرفته و به وزارت کشور ابلاغ شده است. وزیر محترم کشور نیز این مصوبه را به استانداری‌های هرمزگان و فارس ابلاغ نموده است. اگرچه برای اجرایی شدن مصوبه مخالفت‌هایی شکل گرفت و سعی شدکه دولت را ناچار به تجدید نظر در مصوبه نمایند ولی برخورد مناسب و خوب دولت به‌ویژه شخص رئیس‌جمهور امید مخالفان به منتفی شدن مصوبه را به یاس تبدیل کرد.

به هر حال دلیلی برای عدم اجرای این مصوبه وجود ندارد. ابلاغ سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری مبنی بر شکل‌گیری کانون‌های جمعیتی در سواحل خلیج فارس و دریای عمان نیز این مصوبه را تقویت کرد.

همه نمایندگان استان در مجلس خبرگان، استاندار، همه نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، همه ائمه جمعه استان فارس و همه اعضای شواری استان فارس و همه اعضای شورای شهر شیراز و نیز همه اعضای جامعه روحانیت مبارز شیراز طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور درخواست تسریع در اجرایی شدن این مصوبه را داشته‌اند. در سفر لاریجانی به شیراز تسریع در اجرای مصوبه به‌عنوان یک خواست استانی توسط همه مسئولین به استحضار ایشان رسید.

اگر بنا باشد که با هر اعتراضی دولت از مصوبات خود عدول کند، در آینده امکان اجرایی کردن هیچ مصوبه‌ای را نخواهد داشت.

بحث ساحلی شدن فارس و استفاده از ظرفیت‌ دریاها یک بحث استانی نیست بلکه یک مطالبه و خواست ملی است و قابل صرف‌نظر کردن نیست چراکه موضوع فراتر از انتقال آب و یا بحث‌های پیش‌پا افتاده اجتماعی است.

قرارگرفتن فارس در کنار دریا توان و ظرفیت استان‌های ساحلی را برای پیگیری مسائل و مشکلات آن‌ها را بیشتر می‌کند و کمترین مزاحمتی را برای هیچ استانی نخواهد داشت. انتظار ما از مسئولین فارس این است که برای فارس ساحلی شده برنامه‌ریزی کنند.

۶- برای شیراز و عظمت از دست رفته اطراف حرم، این همه اتباع افغانی، چهره نازیبای شهر شیراز، مراکز فرهنگی خراب، نبودن مترو و هتل‌های مناسب، جوانان بیکار، بافت تاریخی که مامن معتادان شده است، چه کرده‌اید؟

بنده برای پیگیری طرح‌های ملی استان در کنار مسئولین استان و شیراز بوده‌ام. در جذب اعتبارات مترو، در جذب کمک برای اجرای طرح‌های اطراف حرم‌های مطهر، در تصویب اجرای سد تنگ سرخ، در تصویب آزاد راه شیراز- اصفهان، در تصویب و تامین پروژه‌های ریلی و آزادراهی و در اکثر طرح‌ها و پروژه‌های ملی نقش داشته و نقشم کمرنگ نبوده است. طبعا اگر از هرکدام از مسئولین ذیربط در هرکدام از حوزه‌ها بپرسید، موضوع راتصدیق خواهند کرد. برای توسعه و تکمیل سرمایه‌گذاری‌های مردمی و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی جدیت داشته و با اکثر سرمایه‌گذاران و متولیان ذیربط در ارتباط هستم. ضمن اینکه در موضوعات ملی حضورچشمگیری دارم و از محافل و مجامع تصمیم گیری مرتبط با مجلس کم وبیش دور نیستم، در سطح شهرستان و استان نسبت به مسائل بیگانه نبوده‌ام. در میان نمایندگان حوزه انتخابیه بیشترین کمک را به شورا‌ها و شهردای‌ها داشته‌ام و سعی بنده بر این بوده که درکنار آن‌ها باشم و هیچوقت آن‌ها رارقیب خود نمی‌دانم.

۷- چرا به پایگاه مقاومتی که شاید پنج متر هم از منزل شما فاصله ندارد تا حالا کوچک‌ترین کمکی نکرده‌اید؟

منبعی برای کمک به هیچ جا و از جمله پایگاه مقاومت در اختیار نماینده مجلس نیست که بخواهد کمک کند. در گذشته و در حال حاضر برخی از همکاران ما در قبال کمکی که به فعالین اقتصادی و یا مسئولین می‌کنند، از آن‌ها برای کمک به دیگران و یا نهاد‌ها و دستگاه‌های نیازمند کمک می‌گیرند. بنده به این رویه اعتقادی ندارم و حتی آن را به‌دور ازشان نمایندگی می‌دانم. همین بده بستان‌ها هم برای نماینده ایجاد مشکل می‌کند و هم اعتماد مردم را از نمایندگان سلب می‌کند. اگر به یک‌جا کمک شد و به‌جای دیگری کمک نشد، ذهنیت ایجاد می‌کند. اگر منبعی برای کمک باشد، که نیست تفاوتی بین پایگاه مقاومت و یا سایر دستگاه‌های نیازمند وجود ندارد. بین نهادهای مستقر در کوچه نماینده و یا در جاهای دیگر حوزه انتخابیه نیز تفاوت قائل شدن مطابق با انصاف و عدالت نیست.

۸- با توجه به اینکه ورزشگاه بزرگ میانرود که رکورد طولانی‌ترین سازه تاریخ را به خود اختصاص داده است و مرتب بودجه می‌بلعد، بودجه‌ها چه می‌شود؟۱۳۰ نفر کار می‌کنند که ۱۱۰ نفر کادر اداری با حقوق بالای ۴میلیون هستند آیا این فساد نیست؟ چرا برای این همه کارشکنی کسی تا حالا بازخواست نشده است؟ آهن‌هایی که برای دو میدانی برپا شده بود، یکی یکی کم می‌شود چرا؟

در طول سال‌های گذشته بودجه بخش ورزش زیاد نبوده است. روال تخصیص بودجه در کشور غلط است. بودجه محدود را به تعداد زیادی از طرح‌ها اختصاص می‌دهند و همین باعث می‌شود تا مردم تصور کنند که در بودجه‌ها حیف و میل می‌شود. در سال ۹۰ کل بودجه عمرانی بخش دولتی کشور از محل درآمدهای دولتی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان، در سال ۹۱ حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۲ حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده است. در شرایطی که برای احداث یک آزاد راه ۲۲۰ کیلومتری شیراز- ایزدخواست فقط ۱۷۰۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است بنابراین کل بودجه عمرانی کشور رقم بالایی نیست و حال اگر همین بودجه محدود روی چند هزار طرح سرشکن شود، به هر طرح مبلغ زیادی نمی‌رسد. بودجه این طرح در اختیار شرکت زیرساخت تربیت بدنی است. اگر حیف و میل می‌شود مستند گزارش، تا پیگیری شود.

۹- تمام پروژه‌های مهم را به قرارگاه خاتم الانبیاء که یک نهاد نظامی است، داده‌اند و این باعث شده هر کدام هزاران ایراد داشته باشد چرا به شرکت‌های با سابقه خوب نمی‌دهند؟ (یکی دیگر از مخاطبین نوشته است: اتفاقا بنده عرض می‌کنم چرا همه پروژه‌های عمرانی را به قرارگاه نمی‌دهید که سر موقع و با بهترین کیفیت تمام کند و نشود مثل شرکت‌هایی که هیچوقت به سرانجام نمی‌رسد.)

نه پروژه به قرارگاه‌ها دادن دارای ایراد و اشکال است و نه واگذار کردن کار‌ها به پیمانکاران بخش خصوصی مشکل ایجاد می‌کند. باید به سمت و سویی برویم که قرارگاه‌ها نه جایگزین بلکه مکمل بخش خصوص باشند. اصالت با بخش خصوصی است. در هرجا که بخش خصوصی توان انجام کار دارد، باید اولویت را به بخش خصوصی بدهیم ولی جایی که بخش خصوصی توان انجام کار ندارد و یا ورود بخش خصوصی با مصالح جامعه همراه نیست، باید کار را به قرارگاه‌ها بدهیم. بخش خصوصی ما خیلی رشد نکرده است و باید توانمند شود. تلاش ما با تاسیس صندوق توسعه ملی توانمندسازی بخش خصوصی است. قرارگاه‌ها باید کارهای بزرگی که بخش خصوصی قادر به تعریف آن و یا انجام آن نیستند را تعریف و برای انجام آن، به بخش خصوصی واگذار نمایند.

۱۰- عملکرد قادری جای تقدیر دارد...

شما چه می‌گویید؟ جای تقدیر دارد یا ندارد؟

من در طول سال‌های نمایندگی جز نمایندگی کاری اختیار نکرده‌ام. سعی کرده‌ام از هر امکانی که برای ایفای مسوولیت نمایندگی وجود دارد استفاده کنم. نه عضو هیات مدیره جایی هستم و نه حتی خودم را درگیر تدریس کرده‌ام. علیرغم اینکه هیات مدیره جاهای زیادی به‌من پیشنهاد شده، بنده برای انجام بهتر کار نمایندگی از همه این موارد که می‌توانست عناوینم را اضافه کرده و دریافتی‌های مادی‌ام را افزایش دهد، صرف‌نظر کرده‌ام. در طول دوره شش ساله نمایندگی حتی از ده روز مرخصی هم استفاده نکرده‌ام. هم در سطح ملی حضور پررنگی داشته‌ام و هم هرهفته بدون استثناء در حوزه انتخابیه حضور داشته‌ام و نسبت به بقیه نمایندگان در دسترس‌تر بوده‌ام. اینکه موفق و یا ناموفق بوده‌ام، مردم باید قضاوت کنند.

۱۱- خودتان را نماینده شیراز می‌دانید یا لامرد؟!

من نماینده کل کشور هستم و وظیفه دارم برای کل کشور کار کنم اما باتوجه به اینکه از حوزه شیراز رای آورده‌ام، باید برای این حوزه تمام تلاش خود را به‌کار بگیرم و بنده این کار کرده‌ام و برای شیراز کم نگذاشته‌ام. به عنوان نماینده مرکز استان، باید به سایر شهرستان‌ها هم کمک کنم. کمک به سایر شهرستان‌ها کمک به شیراز هم هست. اگر مشکلات سایر شهرستان‌ها هم حل شود، مشکل شیراز هم کمتر خواهد شد. همانگونه که به همه شهرستان‌های استان کمک می‌کنم به لامرد و مهر هم کمک می‌کنم. اگر کمک‌های بنده به سایر شهرستان‌ها بیشتر از لامرد و مهر نباشد، کمتر از این دو شهرستان نیست. در لامرد و مهر توانمندی‌هایی است که در کمتر شهرستانی وجود دارد. منابع عظیم گاز، میعانات گازی، معادن گچ، آهک، سیمان، دولومیت، سیلیس، نمک و... به اضافه مزیت همجواری با بزرگ‌ترین قطب انرژی کشور، همجواری با دریاهای آزاد و امکان تامین آب و استفاده از حمل و نقل دریایی و... از توانمندی‌های شهرستان‌های لامرد و مهر است.

اگر با ساحلی شدن فارس از طریق لامرد امکان تاسیس صنایع دریایی به‌وجود آید، حداقل نود درصد ارزش افزوده آن به سایر شهرستان‌ها می‌رسد. با ساحلی شدن لامرد، حداقل بیست اداره کل و تشکیلات مرتبط با دریا در شیراز به عنوان مرکز استان مستقر می‌شود. در احداث پتروشیمی و سایر صنایع آب بر، در رقابت با بنادر و جزایر سایر استان‌ها، کدام شهرستان فارس جز لامرد و مهر قدرت رقابت دارند؟ برای توسعه صنعت سیمان، آلومینیوم، فولاد و صنایع مرتبط با گچ، آهک، نمک، دولومیت، سیلیس و گاز و صنایعی که نقش حمل و نقل در آن‌ها برجسته است و یا شدیدا به آب نیاز دارند، کدامیک از شهرستان‌های فارس نسبت به لامرد و مهر مزیت بیشتری دارند؟ وقتی یک پتروشیمی مثل پتروشیمی شیراز در چهار فاز خود، در طول یک سال به اندازه ۶۰ درصد آب مصرفی شیراز در طول سال آب مصرف می‌کند، کدام عقل سلیم به ما حکم می‌کند که با محدودیت آبی استان، بیاییم و صنایع پتروشیمی آب بر، فولاد، سیمان و صنایع پالایشی خود را در بخش‌های مرکزی به بالای استان مستقر کنیم؟ اگر این‌کار انجام شود، آبی برای توسعه استان در بخش‌های مرکزی و شمالی استان باقی خواهد ماند؟ اگر می‌خواهیم ارزش افزوده استان در بخش حمل و نقل و خدمات صادرات و واردات افزایش یابد، راهی جز تمرکز بر ساحلی شدن و استفاده از توانمندی‌های دریا نداریم. من یک فرد کلان نگر هستم، هرجا برجستگی و توانمندی سراغ داشته باشم، برای فعلیت بخشیدن به آن تلاش خواهم کرد.

۱۲- برنامه آینده شما برای ارتقاء سطح کیفی و کمی استان در همه زمینه‌ها چیست؟

توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی استان در صدر اولویت‌های بنده است. خطوط ریلی، جاده‌ای و هوایی استان و سایر زیرساخت‌های اقتصادی باید سریعاً توسعه یابد. از ظرفیت همجواری با قطب‌های انرژی و انرژی تولیدی استان باید استفاده کافی به‌عمل آید. فارسی‌های مقیم کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، اروپا و آمریکا توانمندی زیادی برای توسعه فارس دارند. تنوع آب وهوایی استان و امکانات و ظرفیت‌های مذهبی، طبیعی، تاریخی و جغرافیایی استان و توانمندی‌های پزشکی، علمی و هنر فارس برگ‌های برنده ما در توسعه استان هستند.

به نیروهای توانمند استان بدون توجه به سلیقه‌های سیاسی و تعلقات قومی، محلی و خانوادگی متکی باشیم. در انتخابات اگر افرادی توانمند‌تر از من و امثال من یافتید، به آن‌ها امکان نمایندگی بدهید. ساحلی شدن فارس و قرار گرفتن در یکی از کریدورهای مهم صادراتی و وارداتی، ظرفیتی نیست که بتوانیم به‌سادگی از آن بگذریم. معادن فارس و ذخائر طبیعی یک امکان مهم برای توسعه فارس است. مهم‌ترین مزیت فارس نیروی انسانی توانمند و نخبه فارس است که باید این ظرفیت را قدر بدانیم.

13- چگونه می‌توان یک نفر را مدیر جهادی مد نظر رهبری نامید؟

مدیر جهادی کسی است که به کار جهادی اعتقاد و برای کار جهادی عزم و اراده داشته باشد. مدیر جهادی از نظر فنی و تخصصی توانمند است. مدیر جهادی از خود گذشته، اهل برنامه‌ریزی و مردمی است. همچنین معتقد به آرمان‌ها و باورهای دینی و انقلابی است. اهل سوء استفاده نیست. جامعه را بر خود و خانواده مقدم می‌شمارد. در کار خود صادق است. برای کاری که به او محول شده وقت می‌گذارد. اهل ادعا نیست، اهل عمل است. در کار‌ها تظاهر نمی‌کند. تکلیف‌گرا است و کمتر به نتیجه توجه دارد. همه چیز را مادی نمی‌بیند. قدرت و دست خدا را مافوق همه قدرت‌ها می‌داند. شعار ما می‌توانیم را باور دارد و... .

14- آیا تا به حال شده از مسئولان استان ناراحت شوید؟ در چه زمینه‌ای؟

موارد کم نبوده است. وقتی می‌بینم کارهای ابتدایی و پیش پا افتاده انجام نمی‌شود و یا به کندی انجام می‌شود و یا وقتی از جایگاه‌های اداری، سیاسی و اجتماعی سوءاستفاده‌هایی می‌شود. وقتی که تعامل و همراهی نیست اما سستی و تنبلی هست. وقتی که تخریب و رقابت‌های ناسالم وجود دارد و در رقابت با سایر استان‌ها عقب می‌افتیم. وقتی که ارزش‌های نظام و انقلاب رعایت نمی‌شود ودر نهایت وقتی که هرکس در جای خود قرار نمی‌گیرد که البته این موارد هم کم نیست.

15- آیا مسئولان استان در برنامه‌های فرهنگی همبستگی مورد شایسته‌ای دارند؟ اگر نه چه راهکاری در این زمینه می‌توان داد؟

در امور فرهنگی استان جایگاه مناسب خود را نداریم. حوزه‌های علمیه استان، ائمه جمعه، تشکل‌های مذهبی و فرهنگی استان، بخش‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان و هیأت‌های مذهبی و همه دلسوزان فرهنگی و مذهبی استان باید بیشتر از این‌ها کار کنند. فضای نقد و پرسشگری باید در استان تقویت شود. ساختارهای مناسب برای توسعه فرهنگی و مذهبی باید شکل بگیرد. ظرفیت‌های استان در این زمینه را باید بیشتر شناخت به‌کار گرفت.

16- چگونه است که اجناس گران می‌شود اما یارانه افزایش نمی‌یابد، مگر بنا نبود با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، میزان یارانه‌ها هم افزایش یابد؟ چرا مجلس اقدامی نمی‌کند؟

بنا نبود که یارانه با افزایش قیمت‌ها اضافه شود. بنا بود که به‌مرور پرداخت‌های نقدی حذف و یارانه صرف بهداشت و درمان، بیمه بیکاری، حمل و نقل عمومی و ساخت مسکن ارزان و حمایت از تولید و اشتغال شود. توقعی که دولت احمدی‌نژاد ایجاد کرده بود نه از نظر علمی درست بود و نه منطبق بر قانون بود.

17- چرا فکری به حال فرهنگ و هنر فارس نمی‌کنید در سال اقتصاد و فرهنگ تعویض مدیر کل از اولویت‌ها است!

در حوزه فرهنگ اختلاف نظر‌ها زیاد است. امکان اجماع وجود ندارد. اگر مدیرکل هم عوض شود بازهم اجماع ایجاد نمی‌شود. عناصر دخیل در فرهنگ تنها هنرمندان نیستند. فرهنگ ما باید صبغه دینی داشته باشد. هنر ما اگر در خدمت دین نباشد، نباید با باورهای دینی ما هم در تضاد باشد.. مدیرکل باید با همه ارتباط داشته باشد. نظرات همه را بشنود. آن بخشی که مقوم باورهای دینی است و یا با این باور‌ها در تضاد نیست، دنبال کند. هنر و فرهنگ را بشناسد. خودش هم باید متدین باشد. اهل فرهنگ و هنر باشد. هر تغییری مناسب نیست. اگر تغییر، وضع را بهتر کند، باید دنبال شود و در غیراینصورت تغییر مشکلی را حل نمی‌کند. بنده بیشتر وقتم را صرف امور اقتصادی می‌کنم. در این حوزه جا دارد که دیگران بیشتر وقت بگذارند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
2
وقتی می‌بینم کارهای پیش پا افتاده انجام نمی‌شود از مسئولین استان ناراحت می‌شوم.(این یعنی اوج دلسوز نبودن بعضی مسئولین برای مردم)اخرتی هم هست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
2
خدمتآقای قادری عرض کنم که وقتی اسم کمک می آوریم منظور فقط کمک مالی نیست(در رابطه با سوال7)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
2
احسنت به دکتر قادری که هیچ پست و یا سمتی به جز نمایندگی مردم در مجلس ندارد.
احسنت بر ایشان که یک حقوق در یافت می کند نه از چندین جا حقوق بگیرد
آجرک الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
1
مردم لامرد هیچ وقت محبت های شما را فراموش نخواهند کرد!!
هنرمندان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
0
از ابراز محبت جناب قادی ممنون هستیم بالاخره ارایه فیض نمودند که در عرصه فرهنگ وهنر ، هنرمند تنها موثر نمی باشد حرفی است که قبل وبعد آن هم هنرمند موثر نیست لذا لازم است دوستان هنرمند پا از این عرصه بیرون گذارند وهمچون هنرمند جهرمی که سبزی می فروشد ویا در پاسارگاد مرغ فروش و ودر سایر بلاد فارس به کار دیگر مشغولند به فکر اقتصاد باشند که دکتر فقط متخصص اقتصاد است نه فرهنگ و این کلام امام راحل که فرهنگ در راس تمام امور است ومقام عضمای ولایت که فرهنگ همچون هوا است که برای حیات نیاز است را کنار بگذارید وبروید به فکر نان باشید که خربزه آب است ای هنرمند ان
عشایرزاده جوان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
0
آقای دکتر قادری با سلام لطفا چرا قصد تخریب دیگران همکارانتان را دارید اگر کاری کرده ای در این شش سال بگو تا مردم بدانند این همه سال که هر روز بر فقر و فحشا و اعتیاد اضافه می شود خود حضرتعالی در راس بوده ای یعنی یکی از مقصرهای اصلی هستی اقای دکتر قادری لطفا از خدا بترس مردم زحمات همه را می بینند و قضاوت می کنند.همان نماینده ای که در هر مصاحبه قصد تخریبش را داری هر روز بر جایگاه ملی و استانی و مردمیش اضافه می شود و هر روز موفقیت جدیدی برای فارس و شیراز کسب میکند اگر نمایندگانی با این پتانسیل در مجلس داشتیم وضعیتمان به این فلاکت نبود .کارشکنی و غرض ورزی حدی دارد برادر جان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
0
فضای نقد و پرسشگری در استان؟! چهار تا دانشجو و طلبه و استاد دانشگاه اومدن در مورد تبعات احداث برج ها بحث کارشناسی کردن، فقط اتهام محاربه بهشون نزدن! شانس آوردن تکفیرشون نکردن. لینک زیر رو ببینید.
http://shiraze.ir/fa/news/56116/اختیار-داشتم-شیراز-را-مثل-دوبی-می‌ساختم-از-بس-جلسه-رفته‌ایم-شده‌ایم-علامه-مجلسی-یک‌عده-روشنفکر-زنجیره‌انسانی-تشکیل-می‌دهند
http://shiraze.ir/fa/news/54592/برخی-انسان‌های-مریض-هر-روز-مشکلی-ایجاد-می‌کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
2
بده بسون با شیرازه وسوالهای .......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
2
اگر تمام نمايندگان فارس به اندازه دكتر قادري تلاش داشتند جايگاه فارس در ميان استانهاي كشور خيلي بهتر از اين بود متاسفانه دعواهاي سياسي در فارس تمام نمي شود.
حقیقت بین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
0
جناب آقای دکتر قادری: جنابعالی نماینده ای شایسته و صاحب نظر هستید این حرف تمام موکلین با انصاف است خواستم سوالی که دیگران صورت مسئله آن را پاک می کنند خدمت شما عرض کنم و اینکه چرا رفتار برخی نمایندگان ملوک الطوایفی است و ذنبال امتیاز گرفتن برای قوم و عشیره خود هستند آیا منظور این آقایان از مردم در سخنرانی ها و جلسات همان محدود دوستان هم طایفه است؟
فارسی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
0
شما فقط می خواهید که لامردی سر کار بیایید

از ابتدا بااستاندار زحمت کش و دلسوز جناب آقای دکتر احمدی مخا لف بودی