کد خبر: ۵۶۶۷۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در «زنگ حساب شیرازه»:

در فارس «بیمار دزدی» وجود دارد/ ابقای من به دلیل همت برای رفع مشکلات مردم است

خوشبختانه ساخت بیمارستان احمدبن موسی(ع) در شرق شیراز را هم شروع کردیم و همچنین یک بیمارستان دیگر در بلوار مدرس هم با کمک خیر ساخته می‌شود که اکنون مساله زمین حل شده است و به زودی ساخت آن شروع می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، «سومین زنگ حساب شیرازه» که هفته گذشته برای دکتر محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صدا در آمده بود٬ حالا با پاسخ‌های او به سوالات شما مخاطبان محترم مواجه شده تا این قسمت از زنگ حساب هم رو به اتمام باشد. خبرنگار شیرازه در جلسه‌ای حضوری با ایمانیه٬ تمام سوالات مخاطبان را مطرح کرد اما به دلیل کمبود وقت و تداخل برنامه‌ها، دکتر ایمانیه به بخشی از سوالات پاسخ داد و قرار شد سوالات باقی‌مانده در قالب یک مصاحبه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی در میان گذاشته شود.


1- در خصوص بیمارستان 36 تختی شهر قادرآباد که با حضور وزیر وقت خانم دکتر دستجردی کلنگ احداث آن زده شد اما در حد 15تا 30درصد پیشرفت ساختمانی نیمه تمام رها شده و همچنین درمانگاه شبانه روزی شهید بهشتی این شهر در حال فروپاشی است توضیح دهید؟

 هفته آینده قرارداد ادامه کار پروژه بیمارستان را می‌بندیم و برای رفع مشکلات درمانگاه هم هفته گذشته مبلغ 50 میلیون تومان اختصاص داده شد.

2- چرا داروخانه های فارس مافیایی عمل می‌کنند و اینکه بازرسان وزارت صنعت معدن و تجارت حق بازرسی از داروخانه ها را ندارند؟ بچه های بهداشت محیط هم که نمی‌توانند در خصوص قیمت نظارت بکنن و همچنین کارشناس شبکه ؟

خود وزارت بهداشت از طریق اداره نظارت بر داروخانه‌ها نظارت قاطعانه دارد. این کار تخصصی است و ربطی به بهداشت محیط ندارد. مورد مافیایی هم وجود ندارد که اگر باشد، مصداقی شکایت کنند تا بازرس ویژه برای رسیدگی تعیین کنیم.

3- برای جلوگیری از گرفتار شدن بیماران در خیابان‌های شیراز برای یک تاییدیه چه کردید؟ خصوصا در بیمارستان نمازی.

ما دفتری در کنار هلال احمر برای تاییدیه بیمه اختصاص دادیم و باید این سوال را از مسئولین بیمه پرسید.

4- بیمارستان بوانات در چه زمانی به بهر ه برداری می‌رسد؟ درمانگاه شبانه روزی شهر مزایجان و بیمارستان شهر کره ای کی افتتاح می گردد؟

با همکاری و کمک نماینده مردم بوانات و استانداری فارس هفته گذشته تصمیماتی درخصوص شروع دوباره پروژه‌ها گرفته شد و امیدواریم به زودی دوباره ساخت این پروژه‌ها شروع شود.

5- آیا دانشکده علوم پزشکی گراش به صورت صد درصد از شیراز مستقل است؟ مثلا اگر گراشی ها بخواهند امکاناتی به بیمارستان امیرالمومنین اضافه کنند علاوه بر رضایت وزارتخانه باید رضایت شیراز را هم بگیرند یا خیر؟ برای راه اندازی مرکز درمان ناباروری گراش، شما چندان موافق استقرار آن در گراش نبودید و تا الان هم که هنوز راه اندازی نشده علت چیست؟ بانی خیر مدت‌هاست منتظر دادن مجوز است.

 تقریبا استقلال دارد اما چون هیئت امنای جدا ندارند و همچنین به دلیل اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، قائم مقام وزیر هم هست و دارای برخی اختیارات می‌باشد، روسای دانشکده علوم پزشکی جهرم و لار باید با علوم پزشکی شیراز برای برخی مسائل هماهنگ کنند اما افزودن امکانات نیازی به اجازه ندارد مگر اینکه تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های پیشرفته مانند دستگاه آنژیوگرافی یا ام.آر.آی که نیاز به اخذ مجوز از کمیسیون ماده 20 استان دارد. برای راه‌اندازی واحد بیماری‌های خاص همواره موافق بوده و هستیم اما گفتند تحت عنوان جهاد دانشگاهی باشد که قبول نکردیم چرا که باید یا کاملا به صورت خیریه باشد یا جزیی از دانشگاه باشد و یا با همکاری جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی باشد که برای تامین تجهیزات، نیرو و کیفیت همکاری کردن دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نفع آن‌ها بود و اکنون هم آماده همکاری هستیم.

6- چرا دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیشتر طرح‌های بیمارستانی خود در شهر شیراز را در صدرا اجرا می‌کند در حالی که این شهر طی تقسیمات کشوری کاملا باید جدا از شیراز باشد و در حال حاضر نیز درآمد عوارض و مالیات‌های آن به خزانه وارد نمی شود.

در صدرا تنها سه بیمارستان وجود دارد؛ بیمارستان اعصاب و روان و سوانح و سوختگی برای استفاده مردم کل استان و حتی استان‌های جنوبی کشور است و بخاطر آلودگی هوا و آلودگی صوتی زیاد در شیراز بهتر است که این نوع بیمارستان‌ها در محیطی غیرشلوغ باشد. همچنین با توجه به اینکه شهرک‌های غرب شیراز بیش از 150 هزار نفر جمعیت دارد، ساخت بیمارستان خاتم‌الانبیاء در شهر صدرا ضروری بود تا از بار مراجعه بیماران به بیمارستان‌های شیراز کاسته شود.

ضمن آنکه خوشبختانه ساخت بیمارستان احمدبن موسی(ع) در شرق شیراز را هم شروع کردیم و همچنین یک بیمارستان دیگر در بلوار مدرس هم با کمک خیر ساخته می‌شود که اکنون مساله زمین حل شده است و به زودی ساخت آن شروع می‌شود.

7- چرا شبکه بهداشت شهرستان ارسنجان این قدر ضعیف عمل می کنند؟چرا پزشک خانواده در این شهرستان اینقدر ضعیف اجرایی شده و برای مردم روستاها مشکل ساز شده است؟

باید با شماره 1590 و یا 2930 تماس گرفته مشکلات را دقیق‌تر و به صورت مصداقی توضیح دهند تا رسیدگی شود.

9- آیا علوم پزشکی شیراز در انتخاب دکتر ضرغام صادقی به عنوان پزشک برتر نقش داشت؟

دکتر ضرغام صادقی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شیراز است و ما هم از همه فارغ‌التحصیلان به ویژه نماینده مردم شیراز در مجلس که از چهره‌های ایثارگر هم هست به سهم خود حمایت می‌کنیم.

10- چرا درآمد پزشکان تا این حد با هم فاصله دارد یک متخصص ماهی 1میلیون یکی 700میلیون، جالب آنکه آن یک میلیونی مرتب سرکوفت می‌شود که درآمد پزشکان بالاست اما میلیاردیه مرتب ادعا دارد تعرفه پایین است!چراقانون در برابر پزشکان یک جور عمل نمی‌کند؟

این مورد درد دل خود ما هم هست که امیدواریم اصلاح شود؛ معتقدم نظام اخذ مالیات باید اصلاح شود و مثل همه جای دنیا بر اساس درآمد مالیات تنظیم شود و از درآمدهای بالا مالیات‌های سنگین گرفته شود که این به نفع مردم است البته ممکن است تعداد اندکی ناراضی باشند که برای اجرای عدالت نارضایتی تعداد کمی پذیرفتنی است.

11- تاسیس درمانگاه امام رضا بدون تامین پارکینگ آن‌هم در محلی که ترافیک قفل است آیا تخطی از قانون نیست؟

برای ایجاد پارکینگ در قسمت شمال دانشگاه علوم پزشکی با شهرداری هماهنگ کرده‌ایم و اکنون 50درصد این پارکینگ به بهره‌برداری رسیده است ضمن آنکه درمانگاه هم اکنون دو طبقه پارکینگ دارد و با توجه به نیاز و درخواست مردم تنها یک طبقه از پارکینگ را به دندانپزشکی تبدیل کردیم. امیدواریم به زودی طرح ترافیک در این منطقه اجرا شود تا از عبور و مرور ماشین نجات پیدا کنیم.

12- آیا شما مافیای پزشکی در فارس را قبول دارید؟

دلالی وجود دارد اما اسمش را مافیا نگذارید؛ بیمار دزدی وجود دارد به این معنا که افرادی مردم را به غلط به یک بیمارستان خاص هدایت می‌کنند و با این ترفند که به بیمار می‌گویند اگر در فلان بیمارستان دانشگاه ماندی دانشجوها فلان بلا را بر سرت می‌آورند ولی اگر بروی فلان بیمارستان بهتر است و برای این کار از بیمار حق دلالی و حق حساب می‌گیرند که باید با کمک رسانه‌ها در این زمینه هم به بیماران آگاهی داده شود تا در دام دلالان نیفتند.

13- آیا درست است که دو ساختمان علوم پزشکی خیابان زند به‌نام پزشکان فارس و کیمیا فعلی به‌دنبال یک زد و بند با قیمت بسیار نازل قسطی به آقازاده‌ها فروخته شد و میلیاردها به جیب عده ای رفت؟

ساختمان کیمیا که متعلق به علوم پزشکی نیست؛ در خصوص ساختمان پزشکان هم زمانی که می‌خواستیم درمانگاه امام رضا(ع) را بخریم، این ساختمان را در روزنامه‌ها به مزایده گذاشتیم و طبق روال قانونی تمامی مزایده‌ها، به کسی که قیمت بیشتری پیشنهاد داد، فروخته شد و اسناد آن هم موجود است و بعد از آن را اطلاع نداریم و در جریان نیستم.

14-  بخش آباده طشک بزگ‌ترین بخش استان فارس می‌باشد اما بیمارستان ندارد. نزدیک‌ترین بیمارستان مجهز به این بخش در 160 کیلومتری و در شهرستان مرودشت قرار دارد؛ مردم بیچاره بر اثر یک تصادف ساده یا حاملگی و گزش حشرات فوت می‌شوند چون بیمارستان ندارند و سال‌هاست مردم این منطقه تقاضای افتتاح یک بیمارستان را دارند.

باید بیماران را به نی‌ریز که فاصله کمتر از 60 کیلومتر دارد ببرند نه مرودشت؛ طبق سطح‌بندی به این بخش بیمارستان تعلق نمی‌گیرد اما یک مرکز بهداشتی درمانی داشته که به یک مرکز 25 تخته ارتقاء یافته است و تلاش می‌کنیم ابتدا کیفیت ساختمان و تاسیسات را بهبود دهیم و سپس از ارسنجان و نی‌ریز به شکل چرخشی متخصص بفرستیم.

15- خواهشمندم به وضعیت بهداشت و درمان در بخش کامفیروز و کُر از توابع شهرستان مرودشت هم رسیدگی کنید. این بخش امکانات بهداشتی و درمانی ندارد و بیمارستان خانیمن فاقد پزشک و سایر امکانات است وپزشک و داروخانه آنجا قیمت‌های بسیار زیادی از بیماران دریافت می‌کنند.

اگر تخلفی صورت گرفته است با 1819 تماس بگیرند و با دریافت کد رهگیری مشکل را پیگیری کنند. درخصوص خدمات سلامت هم مرکز بهداشتی درمانی 10 تخته کامفیروز را در حال ساخت داریم که به زودی اعتبار آن تامین می‌شود.

16- سال‌هاست که بحث ساخت بیمارستان شهرستان رستم مطرح است و هم اکنون ساخت بیمارستان شروع شده اما مشخص نیست بیمارستان چند تخته خواهد بود؟

32 تخته است و کار ساخت آن هم شروع شده است.


17- شهرستان بوانات فقط داراي يك مركز فوريت‌هاي پزشكي است آيا حق مردم بوانات داشتن يك بيمارستان نيست. اكنون باگذشت 7 سال از شروع احداث بيمارستان 32 تخته خوابي بوانات مي‌گذرد اما همين طور بلا تكليف مانده لذا تقاضاي رسيدگي داريم.

با کمکی که از نماینده مردم بوانات در مجلس و استانداری فارس گرفته شده است این بیمارستان در هفته دولت و یا حداکثر در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

18- دکتر ایمانیه خیلی راحت با دولت ها کنار می‌آیند و پستشان را نگه می دارند آیا علت نمایندگان همسوی شیراز با جناح سیاسی ایشان هست؟صادقانه پاسخ دهید لطفا

نگه می‌داریم تعبیر صحیحی نیست بلکه نگه می‌دارند. همیشه سعی کردم اینقدر برای رفع مشکلات مردم اهمیت قائل باشم که وقتی برای رسیدن به جناح‌بندی‌های سیاسی نداشته باشم و شاید ابقای من هم به این دلیل بوده است که مسئولین وزارت بهداشت دیده‌اند که وقت‌گذاری و همت صرف رفع مشکلات مردم شده است.

قطعا هر کسی سلیقه سیاسی دارد ولی وقتی در چارچوب کلی نظام و رهبری باشد، می‌توان همکاری کرد؛ خانواده ما جزو خانواده‌های مخالف رژیم سلطنتی بود اما با همه دولت‌های بعد از انقلاب چون در چارچوب نظام اسلامی و مقدسات هستند، همکاری داشته‌ایم و معتقدیم سلیقه‌های متفاوت سیاسی نباید مانع خدمت‌رسانی به مردم شود.

19- این طرح پزشک خانواده هدفش چی هست؟ اصلا سودی ندیده‌ایم بجز گرفتاری و بوروکراسی اضافی و بی جهت؛ دکتر پزشک خانواده صبح نیست، شمال شهر بیمارستان هستیم باید برگردیم یه نامه از ایشان بگیریم؛ این طرح را بردارید یا حداقل الکترونیکی کنید که نیاز حضوری نباشد.

فواید طرح پزشک خانواده بسیار زیاد هست که احتیاج به مصاحبه جداگانه دارد اما به اختصار برخی از اهداف و فواید این طرح را بیان می‌کنم؛ با اجرای طرح پزشک  خانواده هزینه‌های مردم در خدمات پایه مانند پزشک عمومی و دریافت دارو به شدت کاهش یافته است. همچنین در این طرح یک کارشناس که پزشک عمومی هست، فرد را می‌شناسد و به وضعیت سلامت او اشراف و اطلاع دارد که این از دوباره‌کاری و   پراکنده‌کاری جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این‌ها نظام پزشکی ما عادت کرده بود که درمان‌محور باشد ولی با اجرای طرح پزشک خانواده به سمت داشتن نظام سلامت‌محور حرکت می‌کنیم و در سال جاری بسیاری از خدمات بهداشت و پیشگیری با خدمات پزشک خانواده ادغام می‌شود که پس از آن پزشک وضعیت سلامتی افراد را به منظور پیشگیری از بیماری‌ها رصد می‌کند و از حالت انفعالی به حالت فعال تبدیل می‌شود.

پیگیر الکترونیکی کردن خدمات هم هستیم و به این منظور تقاضای 50 میلیارد تومان کرده‌ایم زیرا ایجاد زیرساخت‌های خدمات الکترونیک از جمله نصب دستگاه‌ها و غیره حدود 60 میلیارد تومان هزینه در بر دارد که امیدواریم با کمک وزارت دفاع و وزارت بهداشت در سال جاری شاهد الکترونیکی شدن نظام ارجاع باشیم.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دارابی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
0
پس پاسخ سوالات مردم داراب چی شد؟
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
3
با سلام و سپاس از شفافیت و صراحت دکتر ایمانیه و سایت محترم شیرازه سوال بنده را عین سوال من را پرسیده بودید هرچند توقع بیشتری داشتم از جوابهای دکتر ولی خداییش لذت بخش بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
1
سلام اقاي دكتر جاي تاسف هست كه بيمارستانهاي دولتي به داد بيماران نمي رسند سري به بيمارستان شهيد چمران بزنيد براي يك شكستگي كوچك خدا وكيلي خودتان را جاي مردم بگذاري
shirazi
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
0
با سلام و خدا خوت از شما و زنگ حساب.
ما هم با اینکه بارها گفتیم اما گوشی که حرف حساب بشنود ندیدیم که ندیدیم.
برایمان عجیب است همه از پزشک خانواده ناراضی به جر دکتر ایمانیه. هزینه و بار ها که بیشتر شده . بله هر وقت می روید غیر از پول دستی که معمولاً 2000 تومان هست یعد لااقل 3 تا 5 برگ دفترچه را به بهانه های مختلف دکتر می نویسد . اخه ببخشید به همه نیستم اما دکترش هم دکتر نیست بعد از چند بار رفت و آمد که دیگه اعصاب درستی برای مریض بدبخت و همراهش نموده تازه به فکرت می رسه برو آزاد پیش یکی که تشخیص بده . پس با این فرمایشات جناب ایمانیه پزشکان هم دلالی باز کردند با قانون و مجوز دیگری . آن وقت می فرمایند مافیای پزشکی نیست ؟بنده با پزشک خانواده در کانادا و انگلیس آشنا هستم اما یک قدم هم به آن اصولی که ایشان مدعی هستند نزدیک نشده و پسامدهای ناگوار آن روز به روز مردم را به ستوه می آورد چون هزینه سنگین و یا اذیتهای این سیستم ناکارآمد.
مدیران گاهی بیایید و دور از تعصب زندگی واقعی مردم را نیز تجربه نمایید.خیلی وقتها فکر می کنم بعضی طرحها برای اذیت مردمه .
آه مظلوم به سوهان ماند گر خود نبرد برنده را تیز کند.
التماس دعا از حضرت مهدی (عج)و تبریک میلادش
آباده طشک
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
0
آقای دکتر از شما بعیده- فاصله آباده طشک تا نیریز 120 کیلومتر است یا 60 کیلومتر- متاسفانه همین اطلاعات اشتباه را به شما میدهند که میگویید بیمارستان به آباده طشک تعلق نمیگیرد- خواهش میکنیم یکسر به منطقه بزنید واز نزدیک مشکلات را لمس کنید- سعادتشهر وارسنجان 20 کیلومتر است وتا مرودشت 70 کیلومتر ولی هردو شهر بیمارستان دارند.
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
0
آخه آقای دکتر آباده طشک که دوبرابر قادر آباد وسعت وجمعیت داره بیمارستان نمی خواد ولی قادر آباد بیمارستان می خاد- والا عقل هر آدم سلیمی نمی پذیره
نی ریزی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
0
خیلی متاسفم براتون حتی حاضر نشدید نظر رو منتشر کنید
شما مدافع حقوق مردمید؟؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
United States of America
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
0
پ سوال من کو ؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
نوشته که در قسمت بعد منتشر می شود. وقت نداشته جواب نداده
از جنوب
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
0
شیرازه جان پس سوال من کجاست ؟؟این چه وضعشه متاسفم براتون دیگه سایتتون رو نخواهم دید دروغگوهای دورو
مدیر سایت
مدیر سایت
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
با سلام
همان گونه که در متن خبر آمده کلیه سوالات (اعم از منتشر شده یا نشده) به مسئولین ارائه می شود. در زنگ حساب با جناب آقای ایمانیه به دلیل ذیق وقت ایشان مقرر شد در فرصتی دیگر به بخش دوم سوالات پاسخ داده شود.
شیرازه به محض پاسخ مسئولین آن ها را منتشر خواهد کرد.
با تشکر