کد خبر: ۶۴۵۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۴ دی ۱۳۹۳
خادم خبر داد:

شیراز کاندیدای میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۶

رئیس فدراسیون کشتی، شیراز را به عنوان کاندیدای میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۶معرفی کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر، رسول خادم چهارشنبه شب در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس، گفت: با توجه به شرایط و جایگاه شیراز در کشتی فرنگی، این شهر را به عنوان کاندیدای میزبانی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۶ معرفی می کنیم.

وی تصریح کرد: به طور حتم امکانات و توانایی شیراز با حمایت مسئولین استان پاسخگوی این میزبانی خواهد بود.

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران افزود: البته کشورهای روسیه و آمریکا نیز کاندیدای این میزبانی خواهند بود اما امیدوارم شیراز از فدراسیون جهانی رای بیاورد.

خادم تاکید کرد: فارس و شیراز از پایگاه های اصلی کشتی کشور به خصوص در کشتی فرنگی است که باید با حمایت از این استانها کشتی کشور را حمایت کنیم.

وی یادآور شد: هر چند که میزبانی مسابقات جهانی در شهری غیر از تهران فشار بر فدراسیون را زیاد می کند اما برای توسعه و پیشرفت کشتی کشور باید اینگونه میزبانی ها را گرفت.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: به طور معمول حدود هشت تیم در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی شرکت می کنند که مهیا کردن استانداردهای این بازی ها در هر استان باعث توسعه و پیشرفت کشتی آن منطقه می شود.

خادم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سند چشم انداز کشتی کشور تدوین شده و در سمینار مسئولین هیئت های کشتی کشور ارائه خواهد شد، گفت: چشم انداز کشتی کشور تا سال ۲۰۱۵ مشخص است زیرا برای رسیدن به موفقیت باید متناسب با داشته ها و سند حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: زمان باقی مانده تا المپیک ۲۰۱۶ مدت استراتژیک برای کشتی کشور است که باید به آن بیشترین توجه را داشته باشیم.

رئیس فدراسیون کشتی یادآور شد: یکی از مشکلات ورزش کشور عدم پاسخگویی ساختار ورزشی کشور در بخش های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است بنابراین باید به دنبال رویکرد های اجرایی بود.

خادم افزود: سرمایه گذاری ما به هیچ عنوان قابل مقایسه با کشور هایی همچون روسیه و آمریکا نیست و تنها تلاش و غیرت کشتی گیران ایرانی است که باعث شده بتوانیم دوشا دوش قهرمانان این کشورها مبارزه کنیم.

وی با اشاره به انجام کارهای زیربنایی در کشتی کشور، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در سال ۹۴ کار مشترکی با وزارت آموزش و پرورش در بحث مسابقات آموزشگاه های کشور انجام خواهیم داد که با این روش توجه به کشتی را به سنین پایین می کشانیم.

رئیس فدراسیون کشتی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه توجه به کشتی باید با حمایت مسئولین استانها باشد تاکید کرد: در استان فارس چشم انتظار راه اندازی و افتتاح خانه کشتی هستیم زیرا این محل باید به عنوان یک پایگاه قهرمانی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

خادم افزود: در استان فارس علاوه بر راه اندازی خانه کشتی باید مسئولین حمایت کنند تا این استان تیم کشتی در لیگ کشور داشته باشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دخترو
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳
1
ای ول.