کد خبر: ۶۷۲۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس:

دستگیرشدگان چهارشنبه سوری تا 15 فروردین آزاد نمی شوند/ افزایش 123 درصدی دستگیری اتباع خارجه/ کاهش 36 درصدی جرایم خشن

متخلفان دستگیر شده در چهارشنبه‌سوری تا 15فروردین آزاد نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، فرمانده انتظامی استان فارس از راه‌اندازی قرارگاه نوروزی امام علی(ع) در شیراز خبر داد و گفت: این قرارگاه ویژه ایام نوروز 94 در استان فارس راه‌اندازی می‌شود که در اين راستا 130 ایستگاه نوروزی فعالیت خود را از اواخر هفته جاري آغاز خواهند كرد.

سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری درخصوص تمهیدات نیروی انتظامی در ایام عید و گزارش کاری از اقدامات نیروی انتظامی در سال 93 اظهار کرد: تمام مراکز نیروی انتظامی تجهیز شده‌اند و امکانات، تجهیزات و تعداد واحدهای گشتی افزایش پیدا کرده‌ است که گشت هوایی هم در ایام عید به کمک نیروی انتظامی می‌آید.

این مقام مسئول تاکید کرد: تمام اسباب‌کشی‌ها در ایام نوروز باید با هماهنگی کلانتری‌های محل انجام شود و با دستگاه قضایی استان برای رسیدگی سریع به پرونده‌های قضایی هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی از اجرای طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر از 17 اسفندماه خبر داد و تصریح کرد: استان فارس در مقایسه با استان‌های دیگر در بحث جرائم کاهش محسوسی داشته ‌است.

کاهش 24درصد سرقت در فارس

سردار گودرزی با اشاره به میزان کاهش 24درصدی جرائم در سرقت‌های رخ داده در استان فارس در مقایسه با سال گذشته تصریح کرد: در موضوعات مختلف از جمله سرقت مسلحانه 26 درصد، سرقت در لباس مبدل نیروی انتظامی 21 درصد، سرقت از طلا فروشی 75 درصد، سرقت از مغازه 35 درصد ، سرقت از منزل 20 درصد، سرقت موتور سیکلت 23 درصد و سرقت درون خودرو 30 درصد کاهش داشته ‌است.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به آمار گروگان‌گیری و قتل‌های رخ داده در استان از ابتدای امسال گفت: در مقایسه با آمار سال گذشته گروگان‌گیری 5 درصد افزایش داشته و گروگان‌گیری‌‌ها مربوط به اختلافات بین قاچاقچیان مواد مخدر بوده‌ است و در موضوع قتل نیز آمار 7 درصد کاهش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 36 تن انواع مختلف مواد مخدر کشف شده و در مقایسه با سال گذشته 2 درصد افزایش یافته‌، خاطرنشان کرد: کشف سلاح در مقایسه با سال گذشته 23 درصد افزایش داشته‌ که کاهش 9درصدی آمار وقوع شرارت و قمه‌کشی را در پی داشته است.

فرمانده انتظامی استان فارس در مورد کشفیات مشروبات الکلی نیز بیان کرد: کشفیات این موارد در استان در مقایسه با آمار سال گذشته در حوزه مشروب الکلی ایرانی 28 درصد افزایش داشته و کشف مشروبات خارجی 6 برابر شده ‌است.

سردار گودرزی ضمن بیان اینکه آمار متوفیان تصادفات نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته درعین حال اظهار تاسف کرد که آمار تصادفات در مقایسه با سال گذشته 7 درصد و آمار مصدومان 14 درصد افزایش پیدا کرده ‌است.

افزایش 123درصدی دستگیری اتباع خارجه در فارس

به گفته وی دستگیری اتباع خارجه در فارس در سال جاری نسبت به سال قبل 123 درصد افزایش یافته است.

سردار گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته کشفیات مواد محترقه در استان 129 درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان فارس درباره تمهیدات اندیشیده شده برای کاهش حوادث در چهارشنبه آخر سال ادامه داد: ایست و بازرسی‌ در شهرستان‌های مختلف برای جلوگیری از ورود مواد محترقه فعال است و 24 ساعت پیش از چهارشنبه آخر سال تمام افراد سابقه‌‌دار احضار می‌شوند و خط قرمز نیروی انتظامی تجاوز به حقوق دیگران است.

سردار گودرزی هشدار داد: در چهارشنبه آخر سال با افرادی که آسایش و آرامش مردم را برهم می‌زنند برخورد قانونی می‌کنیم و متخلفان را دستگیر و تا 15 فروردین‌ماه در محل‌های ویژه نگهداری می‌کنیم.

وی برای جلوگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال توصیه کرد که نوجوانان و جوانان در محله‌های خود به شادی بپردازند.

اعضای باند سارق وسایل خودرو دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان فارس همچنین درباره آخرین کشفیات و دستگیری سارقان در استان فارس بیان کرد: در 48 ساعت گذشته 243 کیلو مواد مخدر کشف و یک باند سارق وسایل داخل خودرو دستگیر شده و به 100 مورد از سرقت‌ها اعتراف کردند.

سردار گودرزی درباره بازداشت اشرار نیز عنوان کرد: مأموریت‌های عملیات حذف اشرار توسط قرارگاه صالحین انجام شده‌ و در آخرین عملیات که در خشت شهرستان کازرون انجام شد دو شرور سابقه‌دار که به خاطر قتل، ایجاد رعب و وحشت و تجاوز به عنف تحت تعقیب بوده‌اند به هلاکت رسیدند.

پس از اعلام نظر کارشناسان محدودیت ترافیکی را اجرا می‌کنیم

فرمانده انتظامی فارس ضمن اشاره به احتمال اعمال محدودیت‌های ترافیکی با هدف تسهیل در تردد زائران و گردشگران نوروزی توضیح داد: اعمال محدودیت ترافیکی در کلان‌شهر شیراز منوط به اعلام نظر موافق کار‌شناسان شورا و شهرداری و همچنین تایید نهایی از سوی کار‌شناسان پلیس راهور است.

سردار گودرزی با اشاره به برگزاری جلسه با حضور استاندار فارس و شهردار شیراز در 14اسفندماه درخصوص وضعیت ترافیک شیراز تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد که کار‌شناسان شورای شهر، شهرداری و شورای ترافیک در خصوص اجرای طرح و زمان آن و حتی مسدود کردن برخی محور‌ها نقطه نظر خود را به پلیس اعلام کنند.

وی ضمن بیان اینکه هنوز زیرساخت‌های اجرای طرح ترافیک در شیراز فراهم نیست، گفت: پس از اعلام زمان اجرای طرح ترافیک به پلیس، نسبت به اجرای آن اقدام خواهیم کرد.

در تعطیلات نوروزی هم در خدمت مردم فارس خواهیم بود

فرمانده نیروی انتظامی فارس در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار شیرازه بالا بردن احساس امنیت و کشف سلاح‌های غیرمجاز که باعث کاهش 36درصدی جرائم خشن شد را به عنوان مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال93 دانست و درخصوص بدترین و بهترین خبر منتشر شده در سال جاری گفت: بدترین خبرها زمانی بود که همکاران ما در نیروی انتظامی مورد اصابت تیر مستقیم اشرار قرار می‌گرفتند و در سال گذشته در مأموریت‌های انجام گرفته توسط افسران نیروی انتظامی استان 8 نفر مجروح شدند.

سردار گودرزی بهترین خبر سال 93 را دستگیری دو نفر از اشرار مسلح در کوار که باعث بالا رفتن امنیت شد، اعلام و درخصوص بهترین خبر سال 94 پیش‌بینی کرد که بتوان فروشندگان مواد مخدر را دستگیر و خرده فروشان را جمع کرد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح مکنا افزایش آستانه تحمل و تعالی رفتار فردی و اجتماعی کارکنان نیروی انتظامی را شاهد باشیم.

این مقام مسئول عملکرد پایگاه تحلیلی خبری شیرازه در سال گذشته را خوب ارزیابی کرد و درخصوص تعطیلات نوروزی هم خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروزی با شدت و حدت در خدمت و کنار مردم استان فارس خواهیم بود.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
0
سردارد شما پارآزادی رو بتونی امنیت بهش بدی کافیه
خخخخخ
دارابی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
0
جا دارد از نیروهای امنیتی سپاه داراب در بحث سرقت واتباع بیگانه وجمع اوری خرده فروشان مواد مخدر نیز تشکر وقدر دانی نمود