کد خبر: ۶۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴

آیت الله ایمانی: هرگاه ایستادگی و مقاومت کردیم شاهد افتخار و عظمت بودیم

امروز ارتش جمهوری اسلامی واقعا ارتشی استثنایی در سطح جهان است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز، به مناسبت هفته ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های دلاورمردان نیروی زمینی امیرسرتیپ محمدی فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام رضایی ارشد روحانیون ارتش درفارس و فرماندهان و رؤسای عقیدتی سیاسی یگان‌های نظامی ارتش در استان با آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در این دیدار ضمن تبریک روز ارتش اظهار کرد: ۲۹فروردین روزی بود که درحافظه تاریخی ملت ایران به عنوان روز نیروی زمینی و روز ارتش به فرمان امام راحل(ره) باقی ماند و همه ساله شاهد افتخارات عظیم و غرورآفرین ارتش بوده‌اند و قدم‌های بلند و ارزشمند جدید ارتش را نظاره گر هستند که این روز را گرامی می‌داریم و ارج می‌نهیم.

آیت الله اسدالله ایمانی گفت: درمراجعه به تاریخ اسلام در قرون متمادی در طول بیش از ده قرن مشاهده می‌گردد هرکجا ایستادگی و مقاومت و مقابله با دشمن به نحو علمی و فنی مطرح بوده، کشور‌های اسلامی و دنیای اسلام در اوج افتخار و عظمت به سر برده‌اند و هرگاه این مقاومت به رفاه‌طلبی و آسایش خواهی تبدیل شده، مشکلات و معضلاتی برای دنیای اسلام رخ داده است.

وی بیان کرد: تاریخ امروز مقابل ما شاهد گویایی است برلزوم ایستادگی در مقابل مستکبران و زورگویان جهان، آنانی که با تمام قوا مقابل اسلام و مسلمین ایستاده‌اند. اگر امروز در نظام جمهوری اسلامی شاهد عزت و افتخار و سربلندی هستیم نتیجه ایستادگی‌هایی است که در این چند دهه مردم، نیروهای مسلح، ارتش و سایر قوا از خود نشان دادند.

امام جمعه شیراز افزود: امروز نظام ولایی جمهوری اسلامی تجربه‌ای جدید و راهی نو برای دنیا و جامعه بشری است. این فهم جدید برای جهان نتیجه و حاصل تلاش‌ها، فعالیت‌ها و فداکاری‌هایی است که ارتش و نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس و حتی قبل از آن در مبارزه با گروهک‌ها از خود نشان دادند و این نشان از روحیه مقاومت و ایستادگی است یعنی نیروهای مسلح و ملت ما، بنا بر ایستادگی دارند و برای این کار هم آماده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان اظهار کرد: بحمد الله امروز ارتش جمهوری اسلامی واقعا ارتشی استثنایی در سطح جهان است یعنی در زیر این آسمان و روی این زمین مجموعه‌ای به نام ارتش پیدا نمی‌کنید که به پاکی، صداقت، بصیرت و ایستادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران باشد و این معنا را بار‌ها و بار‌ها نشان داده است.

ایران در تمام معادلات جهانی و تقابلات بین المللی یک کشور اثرگذار است

در این دیدار که در نهاد نماینده ولی فقیه در استان انجام گرفت امیر سرتیپ دکتر حسین محمدی گزارشی از وضعیت ارتش از گذشته تا کنون ارائه و بیان کرد: یاد و خاطره همه شهیدان و ایثارگران را که با فداکاری و ایثار خود اقتدار، آرامش و امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند گرامی می‌داریم.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان فارس گفت: امنیت اولویت اصلی هر جامعه‌ای است و به لطف خداوند جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور‌های امن و اثرگذار در سطح منطقه و جهان است و در تمام معادلات جهانی و تقابلات بین المللی به عنوان یک کشور اثرگذار و یک بازیگراصلی ایفای نقش می‌کند. این امنیت مرهون فداکاری ایثار و رشادت نیروهای مسلح علی الخصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیرسرتیپ محمدی خاطرنشان کرد: اگر اکنون ازاقتدار و امنیت لازم برخوردارهستیم و می‌توانیم توسعه و اقتدار سیاسی نظامی اقتصادی و اجتماعی را محقق کرده و دنبال کنیم در سایه وجود امنیت پایدار است.

نظرات بینندگان