کد خبر: ۶۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۴
آیت الله ایمانی در خطیه های نماز جمعه شیراز:

سه هدف عربستان از حمله به یمن/ رژیم آل سعود مشتری دست به نقد سلاح های آمریکایی است

آمریکا برای آن‌که این مشتری دست‌به‌نقد را از دست ندهد به آل سعود فرمان داد این جنگ را آغاز کند.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: اگر ما در زندگی برای خودمان حدود تعریف کنیم، حریم قائل بشویم و بگوییم حد ما تا این اندازه است و باید این حدود را در زندگی حفظ کنیم و این حد را قانون حاکم بر جامعه تعیین می‌کند.

به نوشته فارس، وی افزود: قانون‌مند بودن انسان را از بسیاری از خطاها حفظ می‌کند، اگر ما در حین رانندگی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنیم تخلفات ما به حداقل ممکن می‌رسد، اگر در حریم خانه و خانواده مرد خطوط قرمز زندگی را رعایت و زن حریم زناشویی را حفظ کند، در درون خانه کانون محبت و عشق به وجود می‌آید.

امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: بر مبنای اصل قانون‌گرایی اگر حرمت فرزندان را آن‌چنان‌که هست نگه بداریم آنان هم در مقابل حرمت پدران و مادران را حفظ می‌کنند، در محیط اداره و کار به همین شکل همه‌جا قانون و قانونمند بودن، قانون‌گریز نبودن، قانون را دور نزدن، تابع قانون باقی ماندن و سر به‌فرمان قانون گذاشتن، زندگی را تنظیم می‌کند.

وی ادامه داد: قانون خط‌کشی است که به‌وسیله این خط کش سلامت این دیوار و صاف بودن و دور از انحنا بودن این دیوار مشخص می‌شود، مقررات را پذیرفتن، مسجد مقرراتی دارد، نماز قوانینی دارد، خیابان حدودی دارد، خانه مرز دارد، اداره چارچوب دارد، بازار محکوم قوانین خود است و به‌طورکلی در هر شرایطی که هستیم بکوشیم قانونمند باشیم.

آیت‌الله ایمانی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فرارسیدن ماه رجب، اظهار داشت: ماه رجب نخستین ماه حرام در میان ماه‌های حرام اسلامی بوده و از حرمت ویژه‌ای برخوردار است به نحوی آن را «رجب العصب» می‌گویند.

امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: رجب، ماه روزه و ماه استغفار است و ایام اعتکاف در ماه رجب آغاز می‌شود که ثواب فراوان دارد ضمن آن‌که اولین شب جمعه ماه رجب لیلة الرغائب نامگذاری شده یعنی همه مؤمنین رغبت فراوانی دارند و امید بسیار به درک جمعه اول ماه رجب و انجام مستحبات و کارهای خیری که در این شب سفارش شده است.

خطیب نماز جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیست و نهم فروردین مصادف است با روز ارتش و روز نیروی زمینی و بلافاصله یکی دو روز بعد مصادف با تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: 70 روز بعد از اولین بیعت گروهی از ارتش با امام راحل، نوزدهم بهمن جمعی از پرسنل نیروی هوایی با امام به عنوان فرماندهی کل قوا بیعت کردند و ارتش بعد از نوزدهم بهمن دقیقاً در خط انقلاب قرار گرفت گرچه قبل از آن هم همراه با انقلاب بود.

امام‌جمعه شیراز ابراز داشت: دشمنان از اینکه ارتش در خدمت انقلاب و مردم قرار بگیرد سخت به وحشت افتاده بودند و در این مدت 70 روز تمام توطئه‌ها از سوی عناصر ضدانقلاب و عناصر وابسته به خارج برای تضعیف ارتش انجام گرفت به‌اندازه‌ای این فعالیت‌ها ادامه پیدا کرد که نخستین فرمانده ستاد مشترک مرحوم شهید قرنی مجبور شد خدمت امام استعفانامه خود را بنویسد و به‌ویژه از دولت‌مردان دولت موقت گله گذاری کند و بگوید معاون نخست‌وزیر در دولت موقت آن‌چنان دخالت می‌کند که گویا می‌خواهد ارتش را دگرگون کند.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: حتی یک‌زمان می‌گفتند همه سربازها از سربازخانه‌ها بیرون بروند و بعد بلافاصله عناصر ضدانقلاب به پادگان‌های خالی حمله و سلاح و مهمات را غارت می‌کرد که امام با درک این خطر که دشمن دارد کجا می‌زند و می‌خواهد کجا را بشکند به‌عنوان فرماندهی کل قوا 29 فروردین را روز ارتش و روز نیروی زمینی اعلام کرد که حمایت مردم از ارتش رسماً اعلام شود.

وی یادآور شد: در این سی‌وچند سال در تقویم جمهوری اسلامی روز 29 به‌عنوان روز ارتش نام‌گذاری شده که این مجموعه در دوران جنگ حدود 50 هزار شهید تقدیم و بیش از 270 هزار جانباز تقدیم کردند و آزادگان فراوانی و بعد از دوران جنگ هم همواره در مسیر خودکفایی و سلاح‌های دفاعی گام‌های اصولی و اساسی را برداشتند.

عربستان، عقوبت ظلم در حق مردم یمن را خواهد دید

نماینده ولی‌فقیه در فارس سپس گفت: حملات ناجوانمردانه آل سعود به کشور یمن از ششم فروردین آغازشده و بیش از 20 روز است که مردم یمن آماج حملات، بمب‌های مختلف آل سعود هستند.

وی افزود: این حملات از طریق آل سعود به نیابت از امریکا و اسرائیل انجام می‌شود، آن‌ها فهمیدند که مردم یمن مردمی هستند که تن به حکومت آمریکایی‌ها نمی‌دهند و زیر بار آمریکایی‌ها نمی‌روند و لذا پدر آل سعود یعنی ملک عبدالعزیز همان اول کار فرزندان خودش را از مردم یمن بر حذر داشت و حتی اجازه حج گذاشتن را به مردم یمن نداد.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: عربستان بیش از همه کشورهای دنیا سلاح خریداری می‌کند و آمریکا برای آن‌که این مشتری دست‌به‌نقد را از دست ندهد به او فرمان داد این جنگ را آغاز کند.

وی تصریح کرد: عربستان از این حمله چند هدف داشت یکی این‌که او به دنبال این بود که رئیس‌جمهور معزول را حفظ کند و تروریست‌های القاعده را در یمن نگه بدارد و دیگر این‌که انصار الله و ارتش و نیروی‌های مردمی را در هم بشکند و انسجام آن‌ها را از بین ببرد.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: هدف سوم تجزیه و تقسیم یمن بود که استان‌های هم‌مرز با عربستان را در اختیار نیروهای وفادار به عربستان قرار بدهند و قسمت دیگر را به یمن همان‌گونه که درگذشته هم یک‌بار این قصه انجام‌گرفته بود.

وی یادآور شد: اکنون اما 22 روز است دارد بمباران می‌کند هنوز یکی از این اهداف تأمین نشده است رئیس‌جمهور معزول فراری شد، تروریست‌های القاعده فقط در دو استان کوچک متمرکزشده‌اند بقیه استان‌ها از لوس وجود آن‌ها پاک‌شده و مردم یمن زیر بمباران عربستان جنوب یمن را پاک‌سازی کردند.

امام‌جمعه شیراز با تأکید بر این‌که مردم مسلمان جهان باید از این مردم مظلوم به دفاع برخیزند، افزود: دنیا تا به کی باید نظاره‌گر بی‌تفاوت باشد و این صحنه‌ها را ببیند یک‌بار در غزه کودک کشی اسرائیل را دیدند و امروز در یمن کودک کشی را توسط خادم‌الحرمین و کسانی که خودشان را مدافع منافع مسلمانان جهان می‌دانند.

وی اضافه کرد: امروز مسلمانان ایران امنیت رفتن زیارت ‌خانه خدا را در کشور عربستان ازدست‌داده‌اند و این بدبختی است برای جامعه اسلامی کسی که خودش را طرفدار اسلام می‌داند این‌چنین خون مسلمانان را به‌ناحق به روی زمین بریزد اما رهبر معظم انقلاب فرمودند که این‌ها سخت اشتباه کردند عده‌ای جوان بی‌تجربه مسئله جنگ را مدیریت می‌کنند که به‌زودی زود از این حرکاتشان پشیمان خواهند شد و نتیجه این حرکت زشت کشتن زنان و کودکان را خواهند دید.


نظرات بینندگان