کد خبر: ۶۹۷۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
تا پایان امسال سه ایستگاه میدان امام حسین(ع)، زند و ولی‌عصر(عج) افتتاح می‌شود.
به گزارش شیرازه، خط یک قطار شهری شیراز به طول 24.5 کیلومتر،محدوده شرق را به غرب کلانشهر شیراز را متصل کرده و شامل 20 ایستگاه مسافربری است که نخستین ایستگاه آن در میدان الله واقع در شرق شیراز و آخرین ایستگاه آن به میدان احسان در غرب شیراز ختم می‌شود.

از لحاظ سازه‌ای و اجرایی ایستگاه‌ها به دو دسته ایستگاه‌های عمیق و نیمه عمیق تقسیم‌بندی می‌شوند که ایستگاه‌های عمیق در دو طبقه شامل سالن بلیط‌فروشی و طبقه سکو برای سوار و پیاده شدن مسافران هستند.

بیشتر تونل‌های مجاور ایستگاه‌های عمیق با دستگاه T.B.M حفاری شده‌اند و سطح مقطع دایره‌ای شکل دارند. روش حفاری تونل‌های مجاور ایستگاه‌ها نیز به روش کند و پوش و سنتی بوده  و سطح مقطع این تونل‌ها در ایستگاه مربعی شکل است.

در بیشتر ایستگاه‌های عمیق امکان تردد عابران غیرمسافر به صورت زیرگذر زیرزمینی به‌جای استفاده از پل‌های هوایی عابر پیاده وجود دارد. برخی از ایستگاه‌ها مانند وکیل‌الرعایا و زند که در بافت تاریخی واقع شده‌اند،دارای 3 طبقه زیرزمینی است که یک طبقه آن به‌صورت مجزا تجاری هستند.

مدیرعامل قطار شهری شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت اجرای عملیات قطارشهری شیراز در فازدوم خط اظهار داشت: ایستگاه امام حسین(ع) به عنوان یکی از بزرگترین و استراتژی‌ترین ایستگاه متروی شیراز بوده که در واقع یک ایستگاه تبادلی و مشترک مابین خط یک و خط دو محسوب می‌شود و تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

اسدالله حاجی زمانی با اشاره به اینکه این ایستگاه از نوع عمیق و دو طبقه است بیان کرد: این ایستگاه دارای شش دروازه ورودی و خروجی بوده و  فاصله آن از ایستگاه قبلی یکهزار و  23 متر و تا ایستگاه بعد نیز 672 متر است که با افتتاح این ایستگاه مشکل عبور و مرور در میدان امام حسین(ع) که از نقاط اصلی مرکز شهر است برطرف می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز همچنین با اشاره به عملیات ریل‌گذاری شبانه در فازدوم خط یک متروی شیراز افزود: این طرح به صورت شبانه‌روزی آغاز شده و با برنامه‌ریزی‌های مناسب تا پایان امسال سه ایستگاه میدان امام حسین(ع)، زند و ولی‌عصر(عج) افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به تامین اعتبارات مورد نیاز فاز دوم خط یک قطارشهری شیراز تصریح کرد: در پی سفر هیئت دولت به استان فارس مصوب شد اعتبارات مربوط به سال 94 و 95 متروی شیراز به صورت 100درصد به این پروژه اختصاص یابد و با جذب اعتبار مورد نیاز در پایان سال 95 خط یک به بهره‌برداری کامل برسد.

عملیات اجرایی فاز دوم خط یک قطار شهری شیراز شبانه‌روزی است

مجری خط یک سازمان قطار شهری شیراز نیز با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز دوم خط یک متروی شیراز در سه شیفت کاری و بدون وقفه در حال انجام است اظهار داشت: ایستگاه بزرگ ولی‌عصر در سه شیفت کاری در حال احداث است و علاوه بر عملیات اجرایی روزانه، کار بتن‌ریزی نیز در شرایط سخت و طاقت‌فرسا به صورت شبانه‌روزی و با بهره‌گیری از نیروهای متخصص اجرائی در عمق دوکیلومتری تونل‌های قطار شهری در حال انجام است.

حجت‌الله قهاری افزود: اجرای 12 ایستگاه فاز دوم با شتاب در حال انجام است وسه ایستگاه امام حسین(ع)، زند و ولی‌عصر (عج) نیز در حال اجرای سازه  بوده و  9 ایستگاه دیگر در حال اجرای معماری است.

وی تصریح کرد: ریل‌گذاری مسیر به چهار قطعه تقسیم شده است و پیش نیاز اصلی نیز تامین برق بالاسری است که در اولویت قرار دارد.

مجری خط یک سازمان قطارشهری شیراز  خاطرنشان کرد: همچنین در این مسیر 14 کیلومتری از فاز دوم ،مسیرهای تعیین شده از ایستگاه نمازی تا ایستگاه ولی عصر به عنوان قطعه یک، از ایستگاه ولی عصر تا ایستگاه جانبازان به عنوان قطعه دوم ، از ایستگاه جانبازان تا ورودی دپو قطعه سوم وا جرای روسازی در محل دپو به عنوان قطعه چهارم تعیین شده است.

دریـچـــــــــــــــــــــه
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
0
ازخدا می خوام هرچه زودتر تموه بشه .درکل نقطه شهرمتروباشه اخه خسته شدیم از این رانندگی توی شیراز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: