کد خبر: ۷۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

«قند کوار» کام کشاورزان پاسارگادی را تلخ کرد!

فقط کشاورزان پاسارگادی نیستند که از این کارخانه طلبکار می باشند، بلکه هزاران کشاورز از سر تا سر استان فارس با این مشکل مواجه هستند.
به گزارششیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، سالانه بیش 2 هزار و هفتصد تن از سطح 550 هکتار از مزارع چغندرقند در شهرستان پاسارگاد تولید می شود و می توان گفت پاسارگاد جزء رتبه های برتر تولید چغندرقند در استان فارس می باشد، اما در سال جاری با پیش آمدن برخی مشکلات، مطالبات برخی از این قشر هنوز  پرداخت نشده است.
 
کشاورزان پاسارگادی هر ساله محصول چغندر قند خود را به کارخانه های قند اقلید، اصفهان، مرودشت و کوار تحویل می دهند. اما مطالبات کشاورزان چغندر کاران پاسارگادی از آبان ماه سال گذشته تاکنون از سوی کارخانه قند کوار پرداخت نشده است
 
پانصد کشاورز پاسارگادی نیمی از مطالبات کشت چغندرقند خود را از سال گذشته از کارخانه قند کوار طلب دارند که به گفته آنها قرار بر پرداخت مطالبان از سوی کارخانه حداکثر تا اواخر فرودین سال جاری بوده که این امر هیچگاه محقق نشده است.

 مهدی عواطفی یکی از چغندرکاران پاسارگادی با بیان این که در زمان تحویل چغندر قند وعده واریز پول در چند روز به آن ها داده شده بود، گفت: با وجود گذشت چندین ماه از این زمان هنوز نیمی از طلب خود را دریافت نكرده ایم.

عواطفی می گوید: فقط کشاورزانی که محصول چغندر خود را به کارخانه قند کوار تحویل داده اند، نتوانسته اند هنوز مطالبه های خود را دریافت و تسویه کنند و کشاورزان دیگری که محصول  چغندر خود را به سایر کارخانه ها تحویل داده اند تمام مطالبات خود را  تمام و کمال دریافت کرده اند.

وی می گوید: فقط کشاورزان پاسارگادی نیستند که از این کارخانه طلبکار می باشند، بلکه هزاران کشاورز از سر تا سر استان فارس با این مشکل مواجه هستند.

یوسفی دیگر چغند کار پاسارگادی می گوید: به دلیل پرداخت نشدن تمام مطالبات از سوی کارخانه قند کوار، نتوانسته ایم هنوز پول کارگران و هزینه های کود،سم و..... از سال گذشته را بدهیم و وام هایی که از بانک ها جهت خرج و هزینه کشت و برداشت چغندر دریافت کرده ایم را هنوز نتوانسته ایم پرداخت کنیم و  متاسفانه به این وامها سود روزانه تعلق می گیرد.
 
وی ادامه می دهد: هر باری که به کارخانه مراجعه می کنیم مسولان کارخانه قول سر خرمن می دهند و می گویند به زودی مطالبات شما را پرداخت می کنیم، این در حالی است که این کارخانه تمام شکر خود را فروخته است.
 
این تنها گوشه ای از گلایه های پانصد کشاورز پاسارگادی از پرداخت نشدن مطالبات از سوی کارخانه قند کوار می باشدکه
امیدوار هستیم مسولان کارخانه قند کوار  پیگیر مطالبات کشاورزان پاسارگادی باشند و تلاش کنند تا این قشر زحمت کش هر چه زودتر به حق خود برسند.
نظرات بینندگان