کد خبر: ۷۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۴

دادستان اقلید: جرم 70 درصد از زندانیان اقلید مواد مخدر است

دادستان عمومی و انقلاب اقلید با بیان اینکه جرم 70 درصد از زندانیان اقلید مواد مخدر است بر درک بیشتر فرزندان توسط والدین و عدم تربیت منفی خانواده‌ها تأکید کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از کلید فارس، سید مهدی همایونی‌ اردکانی با اشاره به نقش برجسته قوه قضائیه در ایجاد و گسترش عدالت اجتماعی در کشور اظهار داشت: قوه قضائیه نقش مهمی در احقاق حقوق مردم، تأمین آزادی‌های فردی و اجتماعی، تحقق عدالت، ایجاد امنیت قضایی و حمایت از مظلومان دارد.

وی به اهداف کلی قوه قضائیه در دو حوزه پیشگیری از وقوع جرم و رسیدگی به پرونده‌های تشکیل‌شده اشاره و عنوان کرد: در راستای تحقق اهداف اصلی قوه قضائیه در حوزه‌های پیشگیری از وقوع جرم و رسیدگی به پرونده‌ها، اقدامات متعددی در دادسرای اقلید صورت گرفته است که ساماندهی عریضه‌نویس‌ها، افزایش سطح آگاهی بنگاه‌داران، طلافروشان و سایر مغازه‌داران و نمایندگان حقوقی ادارات در استفاده از ظرفیت‌های قانونی پیش از وقوع جرم، هماهنگی کامل با ادارات متولی و ... از جمله این اقدامات بوده است.

همایونی‌اردکانی بیان داشت: تقویت شعبه معاضدت قضائی در دادگستری اقلید که از اهداف اصلی قوه قضائیه بوده از اقدامات مؤثری است که در اجرای آن بیش از 20 وکیل شهرستانی در زمینه‌های مختلف مالی، کیفری، خانوادگی و... هر روز به‌صورت رایگان در خدمت همشهریان هستند تا مشکلات و ابهامات آن‌ها بدون تشکیل پرونده حل شود.

دادستان عمومی و انقلاب اقلید با اشاره به کاهش 27.3 درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری این شهرستان در سال گذشته از تشکیل شعبه‌های ویژه ادارات در شعبه اول دادسرای اقلید با حضور دو قاضی و شعبه دوم کیفری دو، برای رسیدگی به موضوعات مهم و حساس خبر داد.

وی به طرح دادستانی اقلید در زمینه تعیین اراضی در معرض خطر با توجه به مناطق اشاره و عنوان کرد: در اجرای این طرح بر اساس شدت و ضعف دست‌اندازی متجاوزان به اراضی ملی، برگه‌های سه‌گانه قرمز، آبی و سفید طراحی‌ شده که با همکاری منابع طبیعی و امور اراضی این شهرستان و گزارش مشخصات، متراژ و نوع تصرف به اراضی ملی توسط دهیاران اقدامات لازم برای بازپس‌گیری، برخورد قانونی و به‌موقع دادگستری صورت می‌گیرد.

همایونی اردکانی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 71 هکتار از اراضی ملی در اقلید رفع تصرف شد به بازپس‌گیری 6 هکتاری اراضی ملی در سه ماه نخست امسال اشاره و تصریح کرد: مشخصات و اطلاعات مربوط به تصرف اراضی ملی در بسیاری از نقاط اقلید جمع‌آوری‌شده و متخلفان منتظر برخورد قاطع دادگستری باشند و بدانند که از چنگ قانون نمی‌توانند بگریزند.

دادستان عمومی و انقلاب اقلید در ادامه با اشاره به روابط ناسالم و مسائل منافی عفت در دنیای مجازی بر دقت، کنترل و نظارت والدین بر رفتار، رفت‌ و آمد و معاشرت فرزندان تأکید کرد و افزود: خانواده‌ها با رفتار منطقی، درک صحیح از شرایط و ویژگی‌های دوران جوانی و نوجوانی و ایجاد رابطه دوستانه و عاطفی با فرزندان باید مانع گریز آنان از خانه و خانواده شوند.

وی با بیان اینکه جرم 70 درصد از زندانیان اقلید مواد مخدر است خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی که خطرات بسیاری در زمینه مواد مخدر، روابط ناسالم و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کمین فرزندان ما است نباید با رفتارهای نادانسته موجب بحران هویت و خلأ شخصیتی جوانان و انحرافشان شویم.

همایونی‌اردکانی به نقش مخرب ماهواره در بحران هویتی جوانان اشاره و بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها دانسته یا نادانسته موجب تربیت منفی فرزندان خود می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اقلید با تأکید بر نقش مؤثر خانواده در تربیت فرزندان به نقش اجتماع اشاره کرد و عنوان داشت: تمام افرادی که مسئولیتی به آن‌ها سپرده ‌شده به‌ویژه مسئولان فرهنگی کشور موظف‌اند که به دغدغه جوانان در مورد ازدواج، مسکن، اشتغال و ... توجه کرده و با برنامه‌ریزی‌های علمی و عملی زمینه مناسبی برای رشد و تعالی آینده‌سازان مملکت فراهم کنند چراکه ارائه گزارش بدون اقدام عملی فایده‌ای ندارد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: دادگستری اقلید در راستای اهداف متعالی قوه قضائیه با متخلفان تصرف اراضی ملی، تغییر کاربری، فروشندگان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر و ... برخورد قاطع، سخت و بازدارنده‌ای خواهد داشت.
نظرات بینندگان