کد خبر: ۷۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۴

بچه های شیراز در محضر آقا+ عکس

نماینده جنبش عدالت خواه دانشجویی در محضر رهبر معظم انقلاب گفت: سهم مسکن در دغدغه‌های معیشتی مردم جدی است اما دربندهای متعدد سیاست‌های برنامه ششم توسعه که اخیراً ابلاغ شد، موضوع مسکن آنچنان جایگاه مورد انتظار را ندارد.
به گزارش شیرازه، عصر روز شنبه بیش از هزار نفر از دانشجویان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. در این دیدار حدود چهار ساعته تعدادی از دانشجویان، مطالبات و دغدغه ها خود را در مسائل مختلف از جمله آرمانخواهی، الزامات افزایش تأثیرگذاری تشکلهای دانشجویی، مسائل منطقه، تداوم استکبارستیزی ملت ایران و مسائل روز دانشجویی مطرح کردند. 

در این مراسم صریح و صمیمی حضور سه نفر از دانشجویان که اصالتا شیرازی هستند بیشتر از سایرین به چشم می آید. وحید زارع به عنوان نماینده بسیج دانشجویی کشور «مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز» و حسین شهبازی به عنوان نماینده جنبش عدالت خواه دانشجویی «دبیر جنبش عدالت خواه دانشجویی کشور» به ایراد سخنرانی پرداختند. همچنین علی جعفری «دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی» مجری برنامه بود.

مقایسه ملت با مردم زمان امام حسن(ع) ظلم است

وحید زارع نماینده بسیج دانشجویی در محضر آیت الله خامنه ای با بیان اینکه مقایسه ملت با مردم زمان امام حسن(ع) ظلم است، اظهار داشت: این ملت، که همیشه به خصومت با استکبار افتخار کرده، امروز چه کرده است که باید با مردمان زمان امام حسن (ع) قیاس شود؟ مسئولین کم نیاورند و شانه خالی نکنند، این ملت ایستاده است.

بچه های شیراز در محضر آقا+ عکس

زارع در مورد اقتصاد مقاومتی بیان داشت: بدون زدودن فساد از پیکره اقتصاد، اقتصاد مقاومتی شکل نمی گیرد و ثمره اجرای اقتصاد مقاومتی هم برخورداری از اقتصادی پاک و سالم خواهد بود. فساد اقتصادی موضوعی است که در این سال ها کشور  بیشترین هزینه را در عرصه اعتماد عمومی برای آن پرداخته است. شواهد نشان داده شبکه فساد به هیچ دولتی رحم نکرده و متعلق به جناح و جریان خاص سیاسی ای هم نیست. این شبکه حیات خود را در نزدیکی به قدرت و غبار آلودگی فضای اقتصاد می داند.

وی در واکاوی علل وقوع فساد به دو عامل کاغذ بازی و روابط انسانی که از اصلی ترین دلایل بروز این معضل و عامل بوجود آورنده جعل های فراوان در اسناد و رانت های زیاد در روابط هستند، اشاره و بیان داشت: راهکار، "مبارزه سیستمی با فساد" و "شفافیت اطلاعات در اقتصاد" است که می تواند عرصه را بر قاچاقچیان و ویژه خواران بسته و راه تنفسی را برای "اقتصاد درون زا" باز کند.

نماینده بسیج دانشجویی در بخشی از سخنانش گفت: ما متاسفیم که به عرض برسانیم درحالی که شتابِ رشدِ علمی کشور در حال تنازل است و با سرمایه های علمی کشور برخوردهای سلیقه ای و ناعادلانه آنچنان که با هزاران دانشجوی بورسیه صورت گرفت، می شود، دغدغه آقایان ترویج موسیقی و کنسرت است. آخر ما نمی دانیم دانشگاه جای کنسرت و موسیقی و رقص و آواز است یا محل تربیت نخبه متعهد به انقلاب اسلامی؟

بچه های شیراز در محضر آقا+ عکس

موضوع مسکن در سیاست‌های برنامه ششم توسعه جایگاه مورد انتظار را ندارد

حسین شهبازی نماینده جنبش عدالت خواه دانشجویی در محضر رهبر معظم انقلاب گفت: سهم مسکن در دغدغه‌های معیشتی مردم جدی است اما دربندهای متعدد سیاست‌های برنامه ششم توسعه که اخیراً ابلاغ شد، موضوع مسکن آنچنان جایگاه مورد انتظار را ندارد.

بچه های شیراز در محضر آقا+ عکس

وی با تأکید بر اینکه مسیر عدالت خواهی، متناسب با فضای عمومی حرکت انقلاب، باید روزآمد شود، گفت: روزگاری رسالت اصلی عدالت‌خواهان، احیای گفتمان عدالت‌خواهی و بازگرداندن واژگان فراموش شده این عرصه چون مستضعفین به ادبیات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور بود و بعدتر در مبارزه با برخی مصادیق فساد، تعیین می‌یافت.

نماینده جنبش عدالت خواه دانشجویی در بخشی از سخنانش به 3 مصداق از زمینه‌های فسادخیز در مدیریت کشور که یکی از آنها مدیریت شهری است اشاره کرد و گفت: در طول یک دهه گذشته،‌درآمد شهرداری‌ها با سرعت افسارگسیخته‌‌ای رشد یافته تا آنجا که بودجه شهرداری تهران، با رقم نجومی 17 هزار میلیارد تومان به بودجه عمرانی کل کشور نزدیک شده است. قدرت برخاسته از این درآمدها تا آنجاست که با کمی اغراق، مدیریت شهری کشور را می‌توان به عنوان قوه غیررسمی جدید در کنار قوای رسمی 3 گانه کشور نام برد.

به گفته شهبازی، درآمدهای شهرداری‌ها غالباً از محل تراکم فروشی که خود یک ابداع باطل و از نتایج حاکمیت تکنوکرات‌ها در دهه 70 است کسب می‌شود و شهرها را آنچنان به بودجه تراکم فروشی وابسته کرده است که بودجه کشور به نفت وابسته است؛ در دولت نفت که سرمایه ملی و متعلق به نسل‌های آینده است را می‌فروشیم و خرج امور روزمره می‌کنیم و در شهرها محیط تنفس مردم و آیندگان را می‌فروشیم.

نماینده جنبش عدالت خواه دانشجویی خاطرنشان کرد: با رجوع به نمای شهرهایی مثل تهران، مشهد و شیراز و گذار از معابر و خیابان‌ها به خصوص در نقاط بالای شهر، آنچه در کنار کارهای مثبت، به وضوح قابل مشاهده است. واگذاری شهر به سرمایه‌سالاران و زراندوزانی است که تبدیل شهر به یک مجتمع بزرگ تجاری را وظیفه خود می‌دانند. ده‌ها پروژه تجاری بزرگ که مثل قارچ هر روز در شهر می‌رویند، اسناد مصور تغییر کاربری پایتخت هستند، که اگر به اثر شهر بر شهروند معتقد باشیم-که هستیم- آیا این تغییر کاربری شهر به تغییر سبک زندگی شهروندان نخواهد انجامید؟ آیا فرهنگ شهر متناسب با همین تجاری‌سازی بی‌هویت عوض نخواهد شد؟

شهبازی در بخشی از سخنانش خطاب به رهبر انقلاب گفت: مردم هیچ‌گاه از جنابعالی رفتار جناحی ندیده‌اند و این باید سیره‌ای آموزنده برای نمایندگان شما در جایگاه امامت جمعه و بعضی مسئولیت‌های دیگر نظیر سازمان تبلیغات اسلامی یا نمایندگی ولی‌فقیه در بعضی نیروهای مسلح در اقصی نقاط کشور باشد، اما آنچه تا کنون از برخی ائمه جمعه و بعضی مسئولیت‌های دیگر مشاهده شده خلاف رویه رهبری بوده است و با وجود این که حضرتعالی بر شأن پدری ائمه جمعه تأکید فرموده‌اید، برخی از ایشان، رفتارهای غلیظ جناحی از خود نشان داده‌اند و حتی به عنوان یک فعال انتخابی پرتلاش به نفع یک جناح سیاسی عمل نموده‌اند تا آنجا که رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اکنون به عنوان رئیس شورای همگرایی اصولگرایان شناخته شده است.

نماینده جنبش عدالت‌خواه دانشجویی از رهبر انقلاب پرسید: حال سؤال این است که با این وجود که تمامی آحاد ملت به خصوص نخبگان و از آن جمله ائمه جمعه باید دارای درک سیاسی باشند اما میزان مشارکت سیاسی آقایان مثلاً در عرصه انتخابات تا چه حد باید باشد و آیا ایشان برای فعالیت‌های سیاسی با شائبه حزبی از حضرتعالی کسب اجازه می‌کنند؟

بچه های شیراز در محضر آقا+ عکس

گفتنی است مجری برنامه دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب علی جعفری دانشجوی سابق دانشگاه شیراز بود که تصویر وی در ادامه آمده است.

بچه های شیراز در محضر آقا+ عکس

بچه های شیراز در محضر آقا+ عکس

نظرات بینندگان