کد خبر: ۷۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴
همزمان با شهادت حضرت رقیه(س) برگزار می شود:

همایش سه ساله های حسینی درسپیدان همزمان با شهادت حضرت رقیه(س)

همایش سه ساله های حسینی ۲۶ آبان مصادف با روز پنجم صفر سالروز وفات حضرت رقیه(س) به همت هیئت رزمندگان اسلام در شهرستان سپیدان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون، همایش "سه سالههای حسینی، دختران عاشورایی" همزمان با شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در سپیدان برگزار می شود.

به گزارش مارگون،؛ حمزه صدیق مسئول هیئت رزمندگان اسلام  شهرستان سپیدان گفت: همایش سه ساله های حسینی ۲۶ آبان مصادف با روز پنجم صفر سالروز وفات حضرت رقیه(س) به همت هیئت رزمندگان اسلام در شهرستان سپیدان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد. وی ادامه دادهمانند سنوات گذشته همایش سه ساله‌های حسینی، دختران عاشورایی همزمان با شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها در شهرستان برگزاری می شود.

حمزه صدیق در نشست هماهنگی برگزاری همایش "سه ساله‌های حسینی، دختران عاشورایی" در شهرستان، اظهار داشت: همزمان با ایام شهادت سه ساله یادگار امام حسین علیه السلام در سراسر کشور هیئت رزمندگان اسلام شهرستان سپیدان مراسم ویژه‌ای را با حضور مادران و کودکان سه ساله برگزار می‌کند.

وی هدف از این برنامه معنوی را ترویج فرهنگ غنی عاشورا بیان کرد و ادامه داد: معارف اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه وآله وسلم و علل قیام عاشورا از کودکی باید بیان شود.

صدیق به توطئه های استکباری اشاره کرد و افزود: همه‌ی محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام وظیفه دارند در تبیین صحیح فرهنگ غنی عاشورای حسینی و برای آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی نسل جوان و نوجوان جامعه و مقابله با شبهات ایجاد شده توسط دشمنان اسلام تلاشی تأثیرگذار داشته باشند.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهرستان سپیدان خاطرنشان کرد: حضرت رقیه سلام الله علیها جلوه دیگری از شکوه و عظمت حماسه عاشورای حسینی است و برای آزادگان جهان دارای پیام‌هایی بزرگ است.

وی با اشاره به مصائب عاشورا و مسیر کوفه و شام، افزود: مصائبی را که یادگار سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از کربلا تا کوفه و از کوفه تا شام دید، وجدان هر انسان آزاده و صاحبدلی را می‌آزارد.

حمزه صدیق خاطرنشان کرد: مراسم سه سالههای حسینی ویژه خواهران سه شنبه 26 آبانماه مصادف با روز پنجم صفر سالروز وفات حضرت رقیه(س)  از ساعت 14 الی 16 در حسینیه شهدای مسجد النبی(ص)  در شهراردکان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش ویژه دختران گروه سنی کودکان است، وی عنوان کرد: از مهد کودک ها و پیش دبستانی ها نیز برای شرکت در این همایش دعوت به عمل می‌آید.

نظرات بینندگان