کد خبر: ۸۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۴

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز به استاندار فارس؛ بحران فارس برنامه اقتصادی میخواهد نه اظهارات سیاسی

عملکرد درخور و مناسب در انتخابات در گرو تلاش بی وقفه، صراحت در عدم احراز صلاحیت مردودین فتنه و تسریع در روند فعالیت هیات های اجرایی است نه فرصت سوزی، تایید فله ای و اظهارنظرهای دوپهلو.

به گزارش شیرازه به نقل از  غریو، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در نامه ای به استاندار فارس پیرامون اظهارات وی در روزای اخیر واکنش نشان داد.
متن نامه به شرح زیر است.

جناب آقای مهندس محمدعلی افشانی؛ استاندار محترم استان پهناور فارس

با سلام و احترام

نظر به قرابت این روزها با ایام انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به منزله برهه حساس دیگری از تاریخ انقلاب اسلامی و با عنایت به لزوم رعایت دقت، صراحت و عدم جناح بندی خاص از سوی جنابعالی به عنوان مجری این دو رویداد سیاسی، نکاتی چند به واسطه تکلیف دانشجویی، از سر دلسوزی و با هدف نیل به مجالس ایده آل از منظر حضرت امام (ره) و مقام عظمای ولایت (مدظله العالی) را به رشته تحریر درآورده، در این وجیزه با شما در میان خواهم گذاشت؛ باشد که موجبات رضایت حضرت ولی عصر (روحی فداه) و نایب برحقشان را میسر گرداند.

یکم. از آغازین روزهای پذیرش سکان استانداری فارس از جانب جنابعالی، در چندین مرتبه –هم کتباً و هم شفاهاً- معضلات و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی استان را به شما گوشزد و در مواردی نیز راهکارهایی جهت برطرف نمودن این مشکلات خدمتتان ارائه کردیم به امید پرشتاب گشتن حرکت قطار اجرایی استان به سمت پیشرفت و تعالی فارس در حوزه های گوناگون. در این اثنا موضوعی که بیشترین سهم در اظهارات پنج ماهه شما را به خود اختصاص داده «مواضع پرابهام سیاسی» است که از ابتدای تکیه زدن تان بر صندلی بالاترین مقام اجرایی استان تاکنون ادامه دارد. این مواضع دومینووار علاوه بر اینکه شائبه تغییر استاندار فارس به منظور نقش آفرینی مؤثر در پروژه جریان مدعی اصلاحات{!} در موسم انتخابات را قوی تر نموده، بروز حواشی پر رنگ تر از متن و غفلت از معضلات و مشکلات اساسی استان را در پی داشته است. بدون تردید شاهراه اصلی رفع موانع دستیابی به پیشرفت روزافزون فارس، بیان برنامه های مدوّن اقتصادی است نه مواضع پر ابهام سیاسی. تنها رهاورد این قبیل اظهارات، جنجال آفرینی و حاکمیت کاذب احساسات بر منطق در جامعه خواهد بود. با این اوصاف آنچه نگارنده را وادار به نگارش این نامه کرد اظهارات تان در یکی دو هفته اخیر است که در شأن مجری فراجناحی انتخابات نمی گنجد.

دوم. آقای استاندار، جنابعالی در جمع اعضای هیات نظارت بر انتخابات بیان داشته اید "اگر هم چهار نفر اشتباهی انتخاب شدند هیچ اتفاقی برای نظام نمی افتد پس نباید نگران حضور برخی افراد در انتخابات باشید."حقیقتاً با چه منطق و استدلالی به این نتیجه رسیده اید؟! نظام جمهوری اسلامی ایران در پرتو آرمان های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری مسیر اهتزاز پرچم «لا إله الّا الله» در سراسر جهان را بی وقفه طی خواهد نمود و «شک» و «تردید» در تحقق این مهم محلی از اعراب ندارد، در این رهگذر اما مگر نمی دانید مزدوران صهیونیستی با اقدامات کوته نگرانه و خوش خیالانه از طریق نفاق، کُند شدن این حرکت را آمال خویش قرار داده اند؟ چنانکه تجربه تلخ تحصن ششمین مجلس شورای اسلامی و نامه بی شرمانه خروج از حاکمیت خودفروختگان آن روزهای بهارستان در اذهان تاریخی ملت ایران گواه همین مسأله است. امروز نیز سران استکبار در راستای اجرای پروژه تضعیف نظام، تاکتیک اثرگذاری در مراکز تصمیم گیری را سرلوحه عملشان قرار داده اند لذا ورود چهار نفر –به زعم شما- در این مراکز می تواند تسهیل کننده تکمیل پازل دشمنان خارجی و دنباله های داخلیشان باشد –مگر اینکه جنابعالی بر تصمیم اشتباه خود در استعفای حمایتی از تحصن مجلس ششم پافشاری داشته و در پیشگاه حضرت حق دست انابت بلند نکرده باشید- مع الوصف این عبارات ساده لوحانه که "چهار نفر بیایند هیچ اتفاقی برای نظام نمی افتد" در شخصیت جایگاه مجری که می بایست مصالح عالی نظام و تشکیل مجلسی در طراز انقلاب اسلامی مدنظر داشته باشد، نیست.

سوم. آقای مهندس، در همان جلسه مذکور در توصیف نیاز{!} امروز کشور بیان کردید که " به شدت نیازمند کاهش شکاف ایجاد شده در کشور پس از حوادث انتخابات ۸۸ هستیم." این مواضع عجیب یا حاکی از توهمی است که در ذهن خود پرورانده اید یا ترس از شکاف بین حق و باطل دارید؟ سخن درخصوص فتنه 88 و ضربات اقتصادی سیاسی آن بسیار است و در این مجال نمی گنجد، تنها من باب یادآوری عرض می شود در اتفاقات پس از انتخابات سال 1388 و در تقابل حقی که به قانون تمکین می کرد و باطلی که حرمت شکنی ائمه اطهار(سلام الله علیها) را پیشه کرده بود، خیزش مردمی 9م دی ماه نشان داد ملت ایران «یکپارچه» همچون گذشته بر اصول و ارزش های حق خویش استوار و پشتیبان مستحکم این نظام در تقابل با فتنه انگیزی سرسپردگان غرب در صحنه خواهند ایستاد. تجلی ماندگاری این حماسه را نیز هر ساله در سالروز نهم دی ماه می توان یافت و اگر استاندار محترم در این اجتماعات حضور یابند به این نکات واقف می شوند. با نگاهی منصفانه و نه مغرضانه به وضوح می توان دریافت که حوادث سال 88 موجب تحکیم پیوند مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران شد نه شکاف!!! لذا شایسته است صراحت بیان و عمل داشته باشید و قاطعانه مانع سوءاستفاده معاندین کشور با استناد به جملاتتان شوید.

چهارم. در جمع هیات های اجرایی مراكز حوزه هاي انتخابيه دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي بار دیگر دو پهلو و این بار با چاشنی تحریف اینگونه سخن به میان آوردید "پس از اين كه ايشان (پیامبر اسلام) به مدينه مهاجرت كرده و چند سال بعد توانستند مكه را فتح كنند، در حالي هزاران شمشير زن خشمگين آماده گرفتن انتقام بودند، فرمودند كه امروز روز رحمت و گذشت است و اجازه انتقام گيري ندادند." استاندار گرامی؛ اگر تاریخ صدر اسلام را مبنای تحلیل امروز قرار می دهید ضروری است بار دیگر این گنجینه عظیم را تورق کنید و با مداقه بیشتری مطالعه بفرمایید. پیامبر اکرم اسلام هنگام ورود به مکه تعدادی از قریش را نبخشیدند و حکم بر قتلشان دادند، علت امر نیز به گفته مورخان این بود که آنان کمر به تضعیف اسلام بسته بودند و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نکردند، حال آنکه قطعا جنابتان اذعان دارید جمهوری اسلامی ایران به منزله پیش قراول مسلمین حقیقی جهان تنها امید حق جویان و مظلومان عالم در مواجهه با مستکبرین است لذا تضعیف جمهوری اسلامی، تضعیف اسلام ناب است. در ادامه نیز بیان کردید "امانت داري و گذشت دو درسي است كه انسان در كنار درس هاي فراوان ديگر از زندگي پيامبر اسلام(ص) مي آموزد و در بررسي صلاحيت مورد توجه جدي باشند." به این فرمایشتان بایست این موجز را افزود که همه انبیاء الهی در برخورد با دشمنان و عاملین آنها هیچ گونه مماشاتی نداشته و قاطعانه در برابر اهالی فتنه و قانون شکنان اقدام کردند. از مواضع حق خود ذره ای کوتاه آمدن در این باره پذیرفتنی نیست چرا که خلاف قانون، خلاف شرع است.

پنجم. انتظار مومنین به انقلاب از بالاترین مقام اجرایی انتخابات در استان فارس، اجرای خط به خط، کلمه به کلمه قانون اساسی و عمل بر اساس نصّ صریح این قانون است. مطلوب آن است که جنابعالی با ابلاغ دستورات مناسب به هیات های اجرایی و فرمانداران، موشکافانه احراز صلاحیت ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی را نقشه راهتان قرار دهید و به جای پرداختن به جملات احساسی و بی فایده، «تسریع در روند بررسی صلاحیت افراد» را که این روزها به نظر می رسد از سرعت خوبی برخوردار نیست ابلاغ کنید تا از تایید فله ای افراد بدسابقه فتنه 88 به عرصه انتخابات جلوگیری شود، زمان را مغتنم شمارید و با کاهلی و دست دست کردن هزینه عدم احراز صلاحیت ایشان را به گردن سایر نهادها نیندازید. عملکرد درخور و مناسب در انتخابات در گرو تلاش بی وقفه، صراحت در عدم احراز صلاحیت مردودین فتنه و تسریع در روند فعالیت هیات های اجرایی است نه فرصت سوزی، تایید فله ای و اظهارنظرهای دوپهلو.

دامن دوست به دست آرو ز دشمن بگسل          مرد یزدان شو و فارغ گذر از اهرمنان


سالاد

نظرات بینندگان