کد خبر: ۸۲۳۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۴
مجلس برگر 6/ محرمانه های انتخابات را اینجا بخوانید

گزینه های طلایی اصلاح طلبان شیراز/ هفته نامه ای که 40 روز مانده به انتخابات روزنامه شد!/ تاخت و تاز آقازاده کاندید در جنوب استان

برخی کاندیدای لیست اصولگرایان دور پیشین مجلس در حالی در نشست خبری از تمایل برای جبهه سیاسی خبر می‌دهند که لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان شیراز برای شیراز نهایی شده است.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه با نزدیک شدن به زمان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین مجلس خبرگان رهبری بحث های انتخاباتی در محافل سیاسی، رسانه ای، دانشگاهی و حتی خانوادگی داغ تر می شود.جریان های سیاسی نیز این روزها مشغول جلسات درون گفتمانی هستند تا لیست های خود را برای انتخابات ببندند. کاندیدای مستقل انتخابات نیز در جلسات غیر عمومی حضور و  آخرین برنامه های خود را تشریح می کنند. در این جنب و جوش ها سیاسی مسائلی در پشت پرده اتفاق می افتد که شیرازه قصد دارد آن را در قالب «مجلس برگر» به مخاطبان ارائه کند. شما می توانید با ارسال اخبار خود خبرنگار شیرازه شوید.

از محافل سیاسی اصلاح‌طلب به گوش می‌رسد که لیست انتخاباتی این جریان برای شیراز نهایی شده است. گفته می‌شود که سرلیست این جریان در شیراز به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت اصلاحات اختصاص دارد که در سال 84 با حکم حکومتی مقام معظم رهبری توانست مجوز حضور در انتخابات ریاست جمهوری را به‌دست آورد. از دیگر افراد این لیست یکی دیگر از نمایندگان پیشین مردم شیراز می توان یاد کرد که انتساب فامیلی به خاندان شهید دستغیب دارد. یک حقوق‌دان اصالتا یاسوجی و یک فرهنگی بازنشسته که دبیری یکی از احزاب اصلاح طلب را به عهده دارد نیز از دیگر افراد حاضر در لیست جریان اصلاح‌طلب شیراز هستند. البته نهایی شدن لیست جریان اصلاح‌طلبی در شیراز با توجه به عدم بررسی این افراد در هیئت نظارت شورای نگهبان جای تعجب ندارد چرا که این جریان و به‌ویژه زیرمجموعه‌های تندرو با لایه‌بندی در انتخابات ثبت‌نام کرده و در صورت رد لایه اول یا همان گزینه های طلایی، لایه‌های دیگری را نیز پیش‌بینی کرده‌اند.

شنیده شده است که آقازاده یکی از دولتمردان کابینه تدبیر و امید در شهرهای جنوب استان فارس، فضایی امنیتی برای رسانه‌های بومی ایجاد کرده است. این فرد با تحریک برخی سازمان‌ها و افراد فعال و اثرگذار شهرستان در شکایت از رسانه‌های ارزشی بومی لامرد که دستی طولانی در مبارزه با قاچاق کالا در منطقه دارند، تلاش می کند با حاشیه‌سازی جلوی فعالیت‌های رسانه‌ای آنان را بگیرد.

از محافل سیاسی به گوش می‌رسد که شورای سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان فارس و زیرمجموعه این شورا در قالب ستاد انتخاباتی شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان در تدبیری از داوطلبان متمایل به این جریان تعهدی کتبی اخذ می‌کند تا در صورت احراز صلاحیت و توفیق در انتخابات مجلس در فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس دهم عضویت یابند و در صورت عدم احراز صلاحیت و یا عدم اقبال اصلاح‌طلبان به افراد از کاندیدای مطلوب این شورا و حامیان دولت حمایت کنند. بسیاری از نامزدها با دیدن این «تعهدنامه غیرمحضری»! ضمن گلایه به اطرافیان خود گفته اند: چک سفید امضاء نمی دهیم. پیشتر نیز یک نامزد اصولگرا در گفتگو با شیرازه خبر داده بود که: اصلاح طلبان از نامزدهای مستقل و حتی اصولگرا هم چنین تعهدی می گیرند!

فعالان رسانه‌ای شهر شیراز از دریافت پیامکی مبنی بر فعالیت جدی رسانه‌ای یکی از کاندیدای دور دهم مجلس خبر می‌دهند. بنابر گفته این افراد، این کاندیدا که هم‌اکنون عضو هیئت رئیسه مجلس است از حدود یک ماه قبل از آغاز ثبت‌نام داوطلبان دور دهم مجلس شورای اسلامی کار رسانه‌ای خود در قالب «هفته‌نامه شیرازنوین» آغاز کرده بود که روز گذشته این هفته‌نامه به روزنامه تغییر دوره نشر داده است.

همچنین مشاهده شده است که یکی دیگر از کاندیدای دور دهم مجلس شورای اسلامی که به‌دلیل عدم اقبال مردم به او به‌جای حوزه انتخابیه پیشین از حوزه انتخابیه تهران اقدام کرده است، اقدام به ثبت رسانه‌ و دریافت مجوز برای خود کرده است. با مراجعه به سایت رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جستجو در مشخصات رسانه مذکور، مشخص می شود که این رسانه تنها حائز صاحب امتیاز و سایر مشخصات این رسانه مجهول است!

از محافل سیاسی به گوش می‌رسد که یکی از نمایندگان دور دهم مجلس که سابقه عضویت در هیئت رئیسه مجلس را هم دارد پس از ثبت نام از حوزه انتخابیه شیراز و به‌کار بستن همه تلاش خود برای قرار گرفتن در لیست اصولگرایان با عدم اقبال روبرو شده است، در گردش 180 درجه‌ای و در گپ‌وگفت با برخی اصحاب رسانه نسبت به قرار گرفتن در لیست اصلاح طلبان نیز ابراز تمایل کرده است!

شنیده شده است که 7 نفر از کاندیدای فارسی انتخابات دور پنجم مجلس خبرگان رهبری از حضور در آزمون صلاحیت علمی شورای نگهبان خودداری کرده‌اند. با توجه به تاکید مسئولان شورای نگهبان در تاثیر نتایج این آزمون در احراز صلاحیت داوطلبان، گفته می‌شود که غیبت این افراد در آزمون صلاحیت علمی شورای نگهبان به منزله انصراف از حضور در انتخابات است. همچنین در این راستا شنید می‌شود که 140 نفر از کاندیدای سراسر کشور در اقدامی هماهنگ برای فشار سیاسی به‌ شورای نگهبان از حضور در آزمون صلاحیت علمی این نهاد انقلابی خودداری کرده‌اند.

از عجایب «تائیدِ صلاحیت هایِ صلواتی و فله ایِ نامزدها» در هیئت های اجرایی همین بس که در جالب ترین مورد فردی که سابقه ریاست دانشگاه یکی از شهرهای استان را در سال های قبل به عهده داشته و به دلیل فساد اخلاقی و رابطه با یکی از دانشجویان دختر دستگیر شده، از اَلَک و غربال هیئت اجرایی شیراز رد شده است! گفته می شود در برخی موارد به نظر مراجع چهارگانه نیز اهمیتی داده نشده است.


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
خبرنگار
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴
0
شیراز نوین واقعا هفته نامه موفقی بود. هم خوب می نوشت و هم خوب تحلیل می کردو اتفاقا باید از این بابت خوشحال شد نه ناراحت. بالاخره هر حرکت فرهنگی شایسته تقدیر است
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴
0
حالم ازسایت شما بهم میخوره.هرچندوقت یکبار که سری به سایت شیرازه میزنم سردرد میگیرم. همیشه بوی فتنه میدهد.خداازسرتون نمیگذره که اینطور حال مردم راخراب میکنید،
حسين
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴
0
سلام
تو اين همه گوشه و كنايه بعضي چيزها را متوجه نشدم.فقط اين را مي دانم كه اصول گراي واقعي دكتر ضرغام صادقي است كه هم عملا وقولااين موضوع را به اثبات رساندند.به حر ف همه اصول گرا هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴
0
بيشترين آسيب را اصولگرا نماهاي دمدمي مزاج به گفتمان بالنده اصولگرايي وارد كرده اند اما اين گفتمان با الطاف الهي مسير خود را با صلابت ادامه خواهد داد.