کد خبر: ۸۲۸۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴
امام جمعه بوانات:

عده ای معنای تعهد و التزام به قانون را نمی فهمند/ در موضوع تایید صلاحیت ها کسی پايش را از گليم خود درازتر نکند

امام جمعه بوانات گفت: از مسئولين مي خواهيم اگر دنبال انتخاباتي آرام و دلنشين براي مردم هستند، هرکس در اين زمينه به وظيفه خود عمل کند.

برخی از مسئولین معنای تعهد و التزام به قانون را نمی فهمند/ در موضوع تایید صلاحیت ها هيچکس پايش را از گليم خود درازتر نکندبه گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از حرف رسا، حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز ضمن تشکر از حضور مردم در مراسم استقبال از شهدای گمنام، حضور ایشان در شهرستان و استان را مایه خیر و برکت دانست و اظهار داشت: علت بازگشتن شهدا در اين ايام اين پيام را براي ما دارد که ديگر سنگر جبهه هاي اروندکنار، مجنون، فکه و زبيدات و شلمچه ناامن نيست، امروز سنگرهاي داخلي ناامن شده امروز يادآوري منويات مقام معظم رهبري دغدغه شهداست.

زارع توجه به ارزشهای اسلامی و ولایت فقیه در جامعه را خواست شهدا از مردم عنوان کرد و گفت: اينها آمدند و يادآوري کردند که ما رفتيم و همه هستي دنيايمان را فدا کرديم تا امنيت و آزادي در پناه دين و ارزشها حاکم شود، پس مراقب باشيم که از اين فضاي امن دشمن استفاده نکند و ما را غرق در تجملات و ماديات کند و شهدا را خداي ناکرده فرش راه کنيم.

امام جمعه بوانات در ادامه سخنان خود از مسئولین گاز شهرستان و استان خواست تا عملیات گازرسانی روستاهای قلعه سنگی، سمادگان و لقمان چشمه که از روستاهای کوهستانی شهرستان نیز می باشند از سر گرفته شود تا ساکنین این روستاها نیز بتوانند از این نعمن خدادادی بهره مند شوند.

خطیب جمعه بوانات در جای دیگری از سخنان خود به برنامه تعویض کارتهای ملی و شناسنامه ها اشاره کرد و گفت: مسئولین ثبت احوال با نصب بنر و پخش تراکت مردم را از برنامه های تعویض کارت ملی مطلع کنند و مردم نیز بدانند که اگر کسانی هستند که سن آنها بالای 18 سال باشد و کارت ملی دریافت نکرده باشند در سال آینده یارانه آنها قطع خواهد شد وگرنه بقیه افراد که کارت ملی دارند و تا هر زمان هم اعتبار داشته باشد برا انتخابات و دیگر برنامه ها مشکلی ندارند.

حجت الاسلام زارع در جای دیگری از سخنان خود به نامه رهبر معظم انقالب خطاب به رئیس جمهور و برنامه های بعد از اجرای برجام اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در نامه خود متذکر شدند که:  بايد مراقبت شود كه طرف مقابل تعهدات خود را به‏طور كامل انجام دهد چراكه دشمن ملت ايران، دشمني عهدشكن و دروغ ‏گو و اهل خلف وعده است و از اين‏رو اعتماد به چنين دشمني شايسته نيست و اگر چنین کرد ما نیز چنین کنیم.

امام جمعه بوانات در ادامه سخنان خود به سخنان رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در ادامه نامه خود افزودند: حلّ مشكلات اقتصادي كشور در گرو تلاش بي‏وقفه و خردمندانه در همه‏ي بخش‏ها در جهت اقتصاد مقاومتي است و نبايد كسي به اين اميد واهي باشد كه مشكلات كشور با مذاكره با دشمنان حل مي‏شود.

خطیب جمعه بوانات همچنین به رای شورای نگهبان در خصوص رد، عدم احراز و تائید صلاحیت داوطلبان مجلس اشراه کرد و گفت: اين روزها بحث تأييد يا رد صلاحيت کانديداها و نيز عدم احراز صلاحيت ها مطرح است. اولاً بايد شناختي ازاين سه تعبير داشته باشيم که تأييد يعني فرد مورد نظر صلاحيت کلي براي کرسي مجلس را دارد، ردّ صلاحيت براي افرادي به کار مي رود که با بررسي همه جوانب امر اين شخص شرائط لازم براي تصدي منصب وکالت ملت در مجلس را ندارد.

حجت الاسلام زارع در ادامه سخنان خود تعهد را لازمه یک نماینده مجلس دانست و گفت: اينکه بعضي مي گويند مجلس خانه ملت است نه خانه يک جناح حرف درستي است، الان هم تمام مسئولين نظارت و شوراي نگهبان با اجراي فرمايشات مقام معظم رهبري بناست کساني را که در اين مملکت جيره خوار آمريکا هستند، کساني را که  در فتنه يا حضور فيزيکي داشتند يا همسو بودند، کساني را که در مجلس ششم تحصن کردند و طرح خروج از حاکميت را براي خوش آمد آمريکا کليد زدند و اجرا کردند، و کساني که به هر دليل قانوني امکان حضور در خانه ملت را ندارند، بناست اجازه ندهند که به خانه ملت راه پيدا کنند و جلو اينکه مجلس خانه جناح خاص و خادم آمريکا شود گرفته شود.

امام جمعه بوانات در ادامه افزود: ما در امر انتخابات فصل الخطابمان فرمايشات راهگشاي مقام معظم رهبريست که اصرار دارند بايد مُر قانون عمل شود، لذا از همه مسئولين مي خواهيم اگر واقعا دنبال انتخاباتي آرام و دلنشين براي مردم هستيد، هرکس در اين زمينه به وظيفه خود عمل کند، مجريان انتخابات دخالت در تأييد و رد نداشته باشند، و ناظرين نيز نظارت استصوابي خود را داشته باشند و هيچکس پايش را از گليم خود درازتر نکند.


سالاد


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
وفادار
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴
0
شجاعت ائمه جمعه ستودنی است
این که مرشد و مولایمان خامنه‌ای فرمود من یک انقلابیم در وجود شاگردان مکتبش ائمه محترم جمعه هم متبلور است

ما از این قبیل روشنگریها تقدیر و تشکر میکنیم

همچنین از سایت شیرازه که با انعکاس خلاصه نماز جمعه ها در امر بصیرت افزائی پیشگام است
ناشناس
انتشار اخبار و خطبه های نماز جمعه های استان کار پسندیده ای است ولی به این نکته توجه شود که نماز جمعه دو خطبه دارد نه یک خطبه؛ لذا مطالب خطبه ی اول هم انتشار داده شود و فقط به خطبه ی دوم پرداخته نشود