کد خبر: ۸۴۳۷۰
در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مجاورت اتوبوس‌های نیروهای نظامی ترکیه در آنکارا دست‌کم 28 نفر کشته و 61 نفر زخمی شدند.این انفجار روز چهارشنبه در خوابگاه نیروهای نظامی رخ داده است.
تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مجاورت اتوبوس‌های نیروهای نظامی ترکیه در آنکارا دست‌کم 28 نفر کشته و 61 نفر زخمی شدند.این حمله غروب چهارشنبه به فاصله حدود 300 متری از ساختمان پارلمان و ستاد کل فرماندهی ارتش ترکیه به وقوع پیوست.


محمد کلیچلار، فرماندار آنکارا گفت: این حمله با استفاده از خودروی بمب گذاری شده صورت گرفته است.در این انفجار دست‌کم سه خودروی نظامی دچار آتش سوزی شدند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در زمان وقوع این حمله در نشست امنیتی سطح بالا حضور داشت.

احمد داوود اغلو، نخست وزیر ترکیه که قرار بود برای شرکت در نشست اتحادیه اروپا درباره بحران پناهجویان عازم بروکسل، پایتخت بلژیک شود، ضمن لغو این مسافرت گفت: «ما در حال بررسی جزئیات این انفجار هستیم.»

در عین حال، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه در توئیتر نوشت این انفجار، یک «اقدام تروریستی» بود.

یک مقام امنیتی ترکیه گفت علائم اولیه حاکیست شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در این حمله دست داشتند؛ با وجود این، منابع امنیتی حاضر در مناطق کردنشین ترکیه معتقدند گروه تروریستی داعش این حمله را اجرا کرده است.
نظرات بینندگان