کد خبر: ۸۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
نماینده ولی‌فقیه در فارس:

مسئولینی که بر سر راه تولید کارشکنی می‌کنند عزل شوند/ هر چه در خطبه ها فریاد می زنیم اثری از اقدام و عمل نمی بینیم

آیت الله ایمانی: گفت: باید هر مسئول و یا کارشناسی که در دستگاه‌ها بر سر راه تولید کارشکنی می‌کند در اسرع وقت عزل شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت (ع) در آستانه سالگشت میلاد خجسته مولای متقیان حضرت علی (ع) با اشاره به فرمایشات این امام همام اظهار داشت: علی (ع) در حفظ بیت‌المال حساس بود و با ویژه‌خواهی و رانت‌خواری و مفسدان جامعه برخورد جدی می‌کرد.

وی بابیان این‌که مولا علی (ع) انسان‌های لایق را بر سر کار می‌گذاشت، تصریح کرد: مشکلاتی که امروز جامعه ما با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند به‌طورعمده به‌خاطر رانت‌هایی است که در مراکز دولتی وجود دارد و بروز فساد در جامعه نیز از همین سرچشمه می‌گیرد.

خطیب جمعه شیراز بابیان‌ این‌که عمر حکومت مولا علی (ع) نصف عمر یک دولت ما بود خاطرنشان کرد: علی (ع) در چهار سال حکومت پربرکت خود در کوفه بزرگ‌ترین شهر دنیای اسلام در آن زمان باوجود مواجه شدن با سه جنگ و کارشکنی‌های داخلی و خارجی با برنامه‌ریزی درست، ویژه‌خواری و رانت‌خواری را مهار کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به فرمایشات مولای متقیان حضرت علی (ع) مبنی‌بر این‌که هیچ‌کس امروز در کوفه زندگی نمی‌کند مگر این‌که سرپناه داشته باشد و آب‌ونان او تأمین باشد، گفت: ما نیز اگر بخواهیم می‌توانیم با پیگیری مکتب و راه علی (ع) در زندگی و اقتصاد مردم تحول ایجاد کنیم.

ایمانی بابیان این‌که ما همواره دادوفریاد می‌زنیم که کارها را به کاردان‌ها بسپارید تأکید کرد: هر زمان که مسئول و یا کارشناسی در دستگاه‌های دولتی بر سر راه تولید کارشکنی کرد باید بی‌درنگ عزل شود.

خطیب جمعه شیراز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نوروزی کارگزاران نظام با معظم‌له و تأکید ایشان بر ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی گفت: رهبر فرزانه انقلاب معاون اول رئیس‌جمهور را به‌عنوان فرمانده این قرارگاه تعیین فرمودند و از او خواستند که این امر را فرماندهی کند.

امام‌جمعه شیراز بابیان تأکیدات رهبر معظم انقلاب در این مورد افزود: تمام دستگاه‌ها باید برنامه جامع و کامل داشته باشند و در پایان سال اقدامات خود را گزارش دهند و بگویند که از ظرفیت چند کارخانه استفاده بیشتری را موجب شده‌اند و چند واحد تولیدی را راه‌اندازی کرده‌‌اند.

ایمانی بابیان این‌که چه ثمری دارد ما از خطبه‌های نماز جمعه دادوفریاد بزنیم اما اثری از اقدام و عمل را مشاهده نکنیم تصریح کرد: اگر نیرویی در قرارگاه اقتصاد مقاومتی به تکلیف خود عمل نکرد، دشمن از همان‌جا وارد می‌شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به آیات قرآنی اظهار داشت: دشمن مسلمانان را عاجز و ناتوان می‌خواهد و برنامه‌ریزی آنان برای تضعیف کشور اسلامی است.

وی با اشاره به‌فرمان امام راحل برای نام‌گذاری 29 فروردین‌ماه به‌نام روز ارتش و نیروی زمینی در سال 58 و همچنین تأسیس سپاه پاسداران در اردیبهشت همان سال، تصریح کرد: در همان زمان دولت موقت با خام‌اندیشی و یا مسائل دیگری سلاح‌هایی که خریداری شده بود را پس داد و زمزمه انحلال ارتش در جای‌جای ایران اسلامی مطرح شد.

خطیب جمعه شیراز ادامه داد: تاکنون چند بار هم آمریکا و هم اسرائیل ما را تهدید به حمله کرده‌اند اما اگر تهدیدی نیز نداشتیم باز لازم است که سلاح و ابزار دفاعی برای کشور را دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: هرگاه که موشکی را آزمایش و در خاک خودمان مانور نظامی برپا می‌کنیم، داد آمریکا بلند می‌شود که چرا ایران اسلامی می‌خواهد قوی شود و قدرت دفاعی داشته باشد.

ایمانی با اشاره به این‌که دشمنان می‌خواهند نسبت به سرمایه‌های خود بی‌تفاوت باشیم بیان کرد: در سال‌های 29، 30 و 32 که نهضت ملی شدن صنعت نفت مطرح شد، ایادی استکبار در مسجدسلیمان و میان عشایر این مطلب را منتشر کردند که شما در دل عشق به علی (ع) دارید و همین سرمایه برای شما کفایت می‌کند و به‌دنبال آن یک شهر خرابه را تحویل دادند و رفتند.

ایمانی همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت (ع) با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید اساس علم را تعهد برشمرد و گفت: عالم باید علم خود را آشکار کند، درغیراین‌صورت خداوند و فرشتگان او را لعنت خواهند کرد.

وی افزود: اگر نخبگان و فرهیختگان جامعه به مسئولیت خود متعهد نباشند بدنه جامعه نیز از ادای دین سر باز می‌زند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به مشکلاتی که پس از فتنه 88 پیش آمد تصریح کرد: اگر در آن زمان خواص جامعه سکوت نکرده بودند و آنچه را که باید می‌گفتند و می‌نوشتند، مشکلات پس از فتنه حادث نمی‌شد.

نظرات بینندگان