کد خبر: ۸۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵

همه آنچه که در جلسه این هفته شورای شهر شیراز گذشت؛میراث فرهنگی در بافت های تاریخی شیراز جذابیت ایجاد کند

کاهش عوارض و بخشودگی جرایم دیرکرد عوارض از جمله مصوبات این هفته شورای شهر بود.

به گزارش شیرازه، در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر شیراز، پیشنهاد مساعدت 70 میلیون تومانی به برگزاری مراسم اعتکاف درسال 95 شیراز تصویب شد.

طبق این مصوبه محمد رضا هاجری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر موظف شد بر نحوه هزینه کرد این مساعدت مالی در مساجد سطح شهر، نظارت و پس از آن گزارش مکتوبی را به شورای شهر ارائه دهد.

کاهش عوارض و بهای خدمات همچنین بخشودگی جرایم دیرکرد عوارض نیز با نظر اعضای شورای شهر مصوب شد.

در راستای اجرایی شدن بخشودگی جرایم دیر کرد، شهرداری شیراز ملزم شد که حداکثر ظرف 3 ماه لایحه ای ارائه دهد که انطباق شرعی داشته باشد.

طرح دوفوریتی نامه به رئیس سازمان حافظت محیط زیست و مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در خصوص بررسی وضعیت سد تنگ سرخ از دیگر مصوبات شورای شهر بود.

گسترش بیمارهای واگیردار و پوستی سالک در برخی نقاط شهر

غلامعلی ترابی در جلسه علنی شورای شهر، با اشاره به تاخیر در پیشرفت عملیات اجرایی برخی پروژه ها در منطقه دو شهرداری از جمله مجموعه فرهنگی ورزشی خیابان کارگر ،پارک ده هکتاری بلوار رحمت ،پارک فرزانه ،خیابان 45 متری مشیر شرقی از شهردار شیراز در خواست تسریع در روند اجرایی پروژه های فوق و تخصیص اعتبارات لازم پیش بینی شده در بودجه سال را مطرح کرد.

عضو شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: متأسفانه به دلیل عدم توجه و دقت نظر در رعایت بهداشت عمومی و کنترل و نظارت بر سلامت شهروندان و ایجاد زیر ساختهای لازم از جمله شبکه فاضلاب شهری در برخی نقاط شهر شاهد گسترش بیمارهای واگیردار و پوستی سالک می باشیم که این خطر سلامت شهروندان شیرازی را تهدید می نماید.

وی افزود: از دانشگاه علوم پزشکی و مدیر عامل محترم شرکت آب و فاضلاب شیراز درخواست دارم تا قبل از شروع فصل گرما و آسیب دیدن جدی شهروندان در برخی نقاط شهر که فاضلاب در فضاهای شهری رها شده است اقدامات لازم و پیشگیری از وقوع خسارات جبران ناپذیرد به مردم بعمل آورند.

میراث فرهنگی در بافت های تاریخی شیراز جذابیت ایجاد کند

ابراهیم شعرا، دیگر عضو شورای شهر بیان کرد: برگزاری زادروز سعدی و حافظ و بزرگداشت هفته شیراز و انعکاس آن در رسانه های داخلی و خارجی نقش ارزنده ای در معرفی شیراز خواهد داشت.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شورا خاطر نشان کرد: بافت فرسوده و تاریخی بسیاری از کلانشهرها مقصد بعدی گردشگران و به خصوص جهانگردان خارجی است متأسفانه سازمان میراث فرهنگی نتوانسته در بهسازی این مناطق جذابیت های لازم را ایجاد نماید.

شعرا با اشاره به تخصیص بیش از 5500 میلیارد تومان برای پروژه سرمایه گذاری استان فارس در برنامه های سازمان میراث فرهنگی گفت:این میزان پول پیش بینی شده ولی خبری از اجرای آن نیست در شهرداری هم سازمان احیاء بافت تاریخی نه اساسنامه دارد و نه بودجه عمرانی و ساختار آن هم اخیراً در شهرداری میان زمین و آسمان قرار گرفته است.

وی افزود: طرح ها و پروژه های زیاد تفریحی و گردشگری در شهر شیراز در سالهای گذشته پیش بینی شده که تاکنون به بار ننشسته است.

در نطق های پیش از دستور اعضای شورای شهر شیراز، سید محسن معین به حمایت از امید نوروزی، قهرمان کشتی گیر شیرازی راه یافته به المپیک ریو تاکید کرد.

در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر شیراز که با حضور شهردار شیراز برگزار شد،علیرضا پاکفطرت با اشاره به وقوع سیل در استان خوزستان بر ضرورت ادامه ساخت سد تنگ سرخ برای شهر شیراز تاکید کرد.

پاکفطرت در ادامه از بهره برداری 34 پروژه عمرانی، خدماتی، ورزشی با اعتبار83 میلیارد تومان در مناطق 3 و 7 شهر شیراز درطی روزهای آینده خبر داد.

نیروهای ارتش و سپاه این قابلیت را دارند در هرنقطه ای از کره خاکی دفاع کنند

به مناسبت گرامیداشت روز ارتش، فرمانده ارتش نظامی آجا در استانهای فارس و کهکیلویه و بویر احمد، امیر سرتیپ سامانی به همراه جمعی از ارتشیان برگزیده یگانهای ارتش مستقر در شیراز، میهمانان دیروز صحن علی شورای شهر بودند.

امیر سرتیپ سامانی ضمن قدر دانی از دعوت اعضای شورای شهر شیراز با بیان اینکه حضرت امام (ره) در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به ارتش اعتماد کردند و گفتند که ارتش باید بماند و اعلام حمایت ایشان آنقدر جدی بود که مخالفان ارتش خائن حساب می شدند اظهار داشت:ارتش چون بدنه معتقد به نظام داشت پابرجا ماند و درقائله های قبل از جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس جانانه از نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد.

وی با بیان اینکه سند دلاوری ارتش 48 هزار شهیدی است که تقدیم انقلاب اسلامی شد افزود:امروز در مقطعی از زمان هستیم که نا امنی و ترور جهان را فرا گرفته است، اما جمهوری اسلامی همچون جزیره امن به سازندگی و پیشرفت خود ادامه می دهد.

فرمانده ارتش نظامی آجا در استانهای فارس و کهکیلویه و بویر احمد خاطر نشان کرد: قدرت بازدارندگی دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از قدرت های دفاعی، فقط محدود مرزهای آبی و خاکی و جغرافیایی ایران نیست بلکه نیروهای ارتش و سپاه این قابلیت را دارند که از آرمانهای جمهوری اسلامی در هرنقطه ای از کره خاکی دفاع کنند.

وی ادامه داد: نمونه بارز حضور نیروهای ارتش و سپاه در دفاع از حرم مقدس حضرت زینب(س) در کشور سوریه است.

سرتیپ سامانی با اشاره به مخالفت های برخی ها برای حضور نظامی در سوریه تصریح کرد: برخی ها که حضور را لازم نمی بییند، بدانند که کشور سوریه و برخی کشورهای منطقه خط قرمز و خط مقدم ما هستند.

سامانی خاطر نشان کرد: دور کردن دشمن از مرزهای کشور و درگیر شدن با آنها در دیگر مناطق از ضروریات است و همچنانی که مردم در هشت سال دفاع مقدس از نیروهای مصلح حمایت کردند، حالا هم قدر دان هستند.

برچسب ها: شورای شهر شیراز
نظرات بینندگان