کد خبر: ۸۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
رییس سابق دادگستری لارستان:

لارستان از امن ترین شهرستانهای فارس است

رئیس دادگستری لارستان این شهرستان را یکی از امن‌ترین شهرستان‌های فارس دانست و گفت: با تعامل مردم و مسؤولان لارستان، این شهرستان از امنیت بالایی برخوردار است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از لادستان، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی پیش از ظهر امروز در جمع قضات و معتمدان شهرستان جنوب استان فارس که در تالار وحدت شهر لار برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان لارستان دارای قدیمی‌ترین دادگاه در کشور است.

وی بابیان اینکه عدلیه در ایران در سال ۱۳۰۴ تشکیل‌ شده است، افزود: لارستان از سال ۱۳۱۵ دارای دادگاه بوده است و هنوز پرونده قیام‌کنندگان عشایر لُر و نَفر که مربوط به سال ۱۳۴۲ است، به دلیل حضور و دخالت مردم و آیت‌الله آیت‌اللهی (ره) در این قضیه، پرونده‌ها به کتابخانه ملی کشور تحویل داده شده است.

رئیس دادگستری لارستان مردم این شهرستان را مردمی مذهبی، خونگرم، منضبط، ولایتمدار معرفی و تصریح کرد: قدمت تأسیس حوزه علمیه در لارستان به بیش از ۱۲۰ سال پیش می‌رسد و این شهر محل اسکان و تردد علما بوده و است.

وی با اشاره به اینکه مردم لارستان اعم از شیعه و سنی در صورت برخورد با مسائل و مشکلات سعی می‌کنند آن را با رجوع به علما و روحانیون

حل‌وفصل کنند و در مرحله آخر به دادگاه مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: لارستان از پهناورترین شهرستان‌های استان فارس است.

موسوی لارستان را از امن‌ترین شهرستان‌های فارس برشمرد و ادامه داد: با تعامل مردم و مسؤولین لارستان از امنیت بالایی برخوردار است.

وی بابیان اینکه جرائم خشن در لارستان به‌واسطه تدین مردم و برخورد قاطع دادگستری در این شهرستان بسیار کم است، افزود: در تیرماه سال ۱۳۹۱، درمجموع یک‌هزار و ۹۸۵ پرونده بود که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان دادگستری لارستان در حال حاضر کل موجودی پرونده‌های این شهرستان به ۳۶۴ پرونده کاهش ‌یافته است.

رئیس دادگستری لارستان با اشاره به اینکه اوقات رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری این شهرستان به کمتر از یک ماه رسیده است، گفت: برخی از

پرونده‌ها به دلیل عدم حضور کارشناسان متخصص در لارستان و ارجاع آن به مرکز استان زمان رسیدگی به آن به طول می‌انجامد.

وی بیان کرد: در چند سال گذشته، موجودی پرونده‌های در شوراهای حل اختلاف ۳۲۰ پرونده بود که اکنون با همکاری متدینان و معتمدان به ۸۱ موجودی رسیده است.

موسوی با ابراز خرسندی از پائین بودن آمار جرائم خاص و سرقت‌ها در شهرستان لارستان، تصریح کرد: به‌جرأت می‌توان گفت که در چهار سال اخیر حتی یک متر زمین از سوی زمین‌خواران در لارستان تصرف نشده است و با تمام افرادی که از گذشته اقدام به این کارکرده بودند، خلع‌ید صورت گرفته است.

برچسب ها: لارستان ، دادگستری
نظرات بینندگان